Gå til innhold

Tråden om post-apokalyptiske filmer


Awesome X

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I morgen begynner BBC One å sende sin nyinnspilling av den klassiske PA-serien Survivors. Om denne nye versjonen blir bare en brøkdel så bra som originalen, kan dette bli årets show.

 

 

bbc_teasers_02565.jpg

 

Offisielt nettsted.

 

Foreløpig minus: At kun modeller ser ut til å ha overlevd viruset. Hvor er de skrukkete, halvfeite og likbleke britene vi kjenner så godt???

Endret av Montag
Lenke til kommentar

Etter å ha sett 1.ste episode, er det bare å konstatere at originalserien nok ikke vil bli toppet. En del av skuespillerne var ikke helt patente, storywise kunne man ha lagt seg litt mer i selen og cgi'en var tildels billig (bensinstasjonscenen). Allikevel er det nok bra saker her til at jeg vil gi serien en sjanse til.

 

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Så Logans Run her om dagen. Syntes den var bra, men reagerte på en ting:

 

 

Hvorfor krasja computeren?

 

Jeg skjønner at den ikke fikk forventet resultat, men hvorfor skal dette føre til at den spreges?

Forklaringen på det der er enkel:

 

Det stod i manus og den gjennomsnittelige filmseer på den tiden hadde omtrent like mye peil på data som jeg har på kvantefysikk så de regna med å slippe unna med det.

 

 

 

Jeg tenkte på at datateknologien var kommet så kort på slutten av 70-tallet at systemer hadde en tendens å gå til helvete når en del bristet også, men jeg synes de kunne ha avsluttet filmen bedre. Å overbevise folk om levelighet utenfor ved hjelp av en av kattene eller noe liknende hadde vært en bedre slutt.

 

 

 

Satt og tenkte på det sjæl. Skikkelig James Bond-slutt. Ellers en ålreit film, med et kult konsept og noen gode stunder, men led samtidig en del av å være litt for 70-talls. Minnet meg forøvrig en smule om Bay's The Island. Nå skal jeg saumfare lista her etter flere interessante filmer.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

På tide å få bumpet denne tråden igjen. Har ikke hatt særlig mye tid til PA den siste tiden. Har vært så alt for mye annet som har fristet, men prøvde meg på Lost City Raider for en ukes tid, men ga den raskt opp. Når jeg hadde sett for meg ubåter o.l. blir skuffelsen stor når man bli møtt av en gammel rustholk av en skjøyte. Vel, nok om det. Nå over til sist sette PA:

 

Blindness (2008)

 

Min reaksjon på trailer en til denne filmen:

 

In the land of the blind the one eyed man is king?

- Erasmus

 

hmm... eller kanskje ikke...

 

 

Vel, min første tanke var nok riktig. Noe protagonisten i denne filmen brukte vesentlig lengre til å se (pun intended).

 

Det første som trekker filmen ned noen hakk er tilstedeværelsen av den unødvendige Morgan Freeman kopien. Hadde scenene med denne man blitt kuttet vekk og gjort på en annen måte ville filmen raskt vært et par hakk bedre. Det andre som trekker filmen ned er skuespillet. Jeg skal så absolutt ikke klage på Julianne Moore prestasjon i denne filmen, men dessverre blir den overskygget av Mark Ruffalos elendige prestasjon. Det tredje tingen som trekker ned er at det er endel svært store hull i plottet.

 

Ingen film jeg vil anbefalle andre.

Lenke til kommentar

PA-listen begynner å bli såpass lang nå at selv jeg som har vært med på å lage den sliter med å holde oversikt over hva som er bra eller dårlig. De som ikke er godt kjent med sjangeren vil da ha svært store problemer. Disse listene håper jeg da kan rett opp dette:

 

 

Must see PA:

PA å se frem til:

Semi-trashy action/adventure:

Anime:

For dere som ikke ser filmer eldre fra før år 2000:

Legger også ut denne listen i førsteposten. Siden jeg kun har begrenset meg til filmer jeg har sett vil mange si at det mangler endel filmer på denne listen. Om det er noen filmer dere så absolutt mener mangler, eller ikke burde være, på listen så er det bare å rope ut. Jeg vil da endre listen fra Awesome X anbefaller til Brukerne anbefaller.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Javisst, dette er skummelt nok i all sin naivitet.

 

Prisen for den ultimate PA-filmen går imidlertid til det sovjetiske mesterstykket Letters From a Dead Man. Dette går utenpå alt annet jeg har sett mht å vise forjævligheten av den totale atomkrig. Det er et meget ubehagelig stykke film, men samtidig en film som ALLE bør ha sett i alle fall en gang i løpet av sitt liv. Anbefales på det varmeste (- bare synd at den ikke er lett å få fatt i.)

 

Noen sshots (vanskelig å yte denne perlen rettferdighet, men dog...):

 

vlcsnap00014qp4.jpg

w768.png

vlcsnap00015gl6.jpg

w768.png

vlcsnap00013fl9.jpg

w768.png

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Prisen for den ultimate PA-filmen går imidlertid til det sovjetiske mesterstykket Letters From a Dead Man. Dette går utenpå alt annet jeg har sett mht å vise forjævligheten av den totale atomkrig. Det er et meget ubehagelig stykke film, men samtidig en film som ALLE bør ha sett i alle fall en gang i løpet av sitt liv. Anbefales på det varmeste (- bare synd at den ikke er lett å få fatt i.)

En film man ikke glemmer med det første i alle fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...