Montag Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 (endret) Splitterny PA film: Aftermath (2009) Offisielt nettsted her Endret 6. september 2008 av Montag Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Y: The Last Man må vel vera post-apokalyptisk? http://www.kulturo.no/nyheter/film/kun_kvi...aa_jorden/55915 Lenke til kommentar
Montag Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Ny zombiefilm i PA-modus: Dead Set (2008). Offisielt nettsted Resyme:"Britain has a big problem. The dead are returning to life and attacking the living. The people they kill get up and kill - and it's spreading like wildfire. Curiously, there are a few people left in Britain who aren't worried about any of this, that's because they're th remaining contestants in Big Brothers. Cocooned in the safety of the Big Brothers house, they're blissfully unaware of the horrific events unfolding outside. Until an eviction night when all hell breaks loose." Se filmen hos Youtube Se filmen hos Youtube Endret 19. september 2008 av Montag Lenke til kommentar
Jalladoode Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 (endret) Tipper Doomsday passer bra på denne lista. edit; den var nevnt før ja. Endret 20. september 2008 av Jalladoode Lenke til kommentar
Montag Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 (endret) Noen som husker den animerte PA-filmen The Ark som jeg tipset om for en tid tilbake? Vel, regissøren selv - som forresten var lead animator på El laberinto del fauno samt The Mist - har nå lagt ut hele filmen til fri visning. Se filmen her. Otth: Lite oppdatering av listen i det siste - likte du ikke "Dead Set" f.eks.? Endret 21. september 2008 av Montag Lenke til kommentar
Montag Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Nok en PA-film: A Dying Breed Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Interresant konsept, men videoen ga ikke akkurat mersmak. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Interresant konsept, men videoen ga ikke akkurat mersmak. Forsåvidt enig, men jeg tenkte du kunne ha nytte av den til listen din. Har du forresten fått sett de fleste av PA-filmene du har listet så langt? Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Kan vel ikke si det, nei. Sjekket vel for en to-tre mnd. siden hvor mange jeg hadde sett, og fant listen litt demotiverende. Det var ikke akkurat et prosjekt som ville bli ferdig i nærmeste fremtid. Istedet laget jeg meg en liste over dystopiske filmer som var mer overkommelig. Nå skal det vel riktignok også sies at dette prosjektett også har blitt litt sidesatt i det siste. Egentlig har det blitt så mange småprosjekter/lister hos meg at jeg nesten ikke har tid til noen av de. Og disse listene har ikke blitt færre mindre etter at studiene mine startet igjen. Har nesten ikke hatt tid til se film, men ganske mye tid til å lese om film. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 ...fant listen litt demotiverende. Det var ikke akkurat et prosjekt som ville bli ferdig i nærmeste fremtid. Hehe, det skjønner jeg godt. Det er imidlertid langt i mellom de virkelig gode PA filmene, så om du i 1.ste rekke satser på å få med deg sjangerens høydepunkter er du godt rustet. Din neste PAfilm bør bli Pisma myortvogo cheloveka - fantastisk stykke film i beste Tarkovskijstil om etterspillet etter den totale atomkrig. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) De første fem minuttene av Blindness (2008) er lagt ut her Hva synes dere? Endret 3. oktober 2008 av Montag Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 Virker som den er litt elsk/hat, med mest hat, hos Rotten, mens den har en ganske grei rating på IMDb. Med tanke på dette, i tillegg til at de første fem minutten ikke var direkte imponerende, tror jeg ikke at jeg kommer til å se den med det alle første. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Jeg skjønner ikke helt listen i førsteposten. Har plutselig samtlige filmer satt i en fremtidssetting blitt postapocalyptiske? Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 Jeg skjønner ikke helt listen i førsteposten. Har plutselig samtlige filmer satt i en fremtidssetting blitt postapocalyptiske? Jeg prøver å sile ut de som ikke er PA, men definisjonen er ganske så vid. Er det riktignok noen filmer du mener ikke passer inn er det bare å si i fra. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Jeg mener at en apokalypse krever mer enn bare nedgangstider. Samfunnet som beskrives i f.eks Death Race 2000 er intet drømmeland, men det er helt klart ikke et samfunn som nettopp har opplevd dommedag. Mad Max, Waterworld, Escape from [..] og The Postman (eww!!!) er derimot klare eksempler på det jeg vil karakterisere som postapokalyptiske filmer. Du kan forresten legge til Battlefield Earth (hihihi) til listen din. Endret 4. oktober 2008 av LarsP Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 Trodde faktisk Battlefeild Earth var på listen. Referer de ikke til en utløsende apocalyptisk hendelse i Death Race 2000 da? Du har uansett et godt poeng, filmen er mer dystopisk enn PA. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Morsom tråd forresten. Som gammel Fallout-veteran, så er dette mat for Mons. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Otth: Lurer på om du ikke bør fjerne f.eks. "Soylent Green" fra listen - det er jo mer en film av typen dystopisk overbefolkning enn et direkte PA-scenario. Det hadde kanskje vært en ide å opprette en parallell tråd for dystopiske filmer? Ny PA film - Linko (2009) Her er en liten preview mht filmens concept art: Se filmen hos Youtube Endret 8. oktober 2008 av Montag Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Jeg har vurderte selv. Faktisk har jeg allerede et utkast til en liste, men siden den har noen og 60 bekreftede filmer samt ca. 100 som trengs bekreftelse frister det ikke helt å sette seg ned. På listen: 12 Monkeys 1984 (1956) 1984 (1984) 28 Days Later and 28 Weeks Later A Boy and His Dog A Clockwork Orange A Scanner Darkly Akira Alphaville (1965) Appelseed Artificial Intelligence: AI (2001) Battlefield Earth Beneath the Planet of the Apes (1970) Blade Runner Brazil Cherry 2000 Children of Men Code 46 Dark City Deathrace 2000 Equilibrium Escape from L.A. Escape from New York (1981) Fahrenheit 451 FAQ: Frequently Asked Questions Freejack Gattaca Idiocracy Johnny Mnemonic Judge Dredd La Jetee Logan's Run Mad Max film series Metropolis by Fritz Lang Metropolis by Osamu Tezuka Minority Report (2002) Planet of the Apes (1968) Planet of the Apes (2001) Resident Evil II RoboCop Serenity Soldier Soylent Green Starship Troopers I Starship Troopers II Starship Tropper III The Beach The City of Lost Children (1995) The Island The Matrix The Running Man THX 1138 Ultraviolet V for Vendetta WALL-E Waterworld Stargate Doomsday The Time Machine (1960) The Time Machine (2002) War, Inc. Reign of Fire Boblere: Avalon Charlie Jade, TV TV Deathlands Def-Con 4 ? District 13 (2004) Double Dragon Ergo Proxy, tv TV eXistenZ Final Fantasy filmserien Fist of the North Star Fortress Genesis II Ghost in the Shell Hardware ? Harrison Bergeron I Am Legend ? Kin-Dza-Dza! Le Dernier Combat Max Headroom: 20 Minutes into the Future ? Megiddo: The Omega Code 2 Natural City Night of the Living Dead Nowhere Man, a TV series. TV On the Beach On the Beach (2000) One Point O (2004) Origin: Spirits of the Past Parasite Pink Floyd The Wall Planet Earth Pleasantville (1998) Quintet Right At Your Door Rollerball (1975) Screamers Six-String Samurai Sleeper Southland Tales Strange Days Super Mario Bros. Tank Girl The Final Cut The Handmaid's Tale The Omega Man The Prisoner The Tripods The Truman Show The Warriors They Live War Of the Worlds (1953) Z.P.G. Zardoz Aachi & Ssipak Vexille Star Wars ? The Quiet Earth ? Wings of Desire (1987) ? Escape from the Planet of the Apes ? Conquest of the Planet of the Apes (1972) Resident Evil I Resident Evil III Alien Alien I Alien III Alien IIII The Postman Appelseed II Code 46 (2003) The Omega Man (1971) The Running Man (1987) Le Dernier Combat (1983) Avalon (2001) No Blade of Grass (1970) Zardoz The Handmaid’s Tale Brave New World The Body Snatchers 28 Days Later Quatermass and the Pit Solaris WestWorld The Stepford Wives (1975) The Stepford Wives (2004) Stalker The Fifth Element Colossus: The Forbin Project Cube Kin-Dza-Dza (1985) The Andromeda Strain Harrison Bergeron Videodrome Surf Nazis Must Die Split Second Hokuto No Ken (Fist of the North Star Dr. Strangelove: or How I learned to Stop Worrying and Love the Bomb City of God The Last Chase CLASS OF 1999 Pollyanna THE MAN WHO FELL TO EARTH MEMORY RUN Barbarella, Queen of the Galaxy Hamlet with Ethan Hawk Things To Come? Six String Samurai! The World, The Flesh and the Devil (1959) Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Det hadde kanskje vært en ide å opprette en parallell tråd for dystopiske filmer? Og da var det gjort. Jeg presenterer: Tråden om dystopiske filmer Var faktisk mindre arbeid enn jeg først trodde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå