mandela Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 hvilke av disse to chipsets har best støtte i linux og sørger for velfungerende drivere under linux? har nforce1 hk nå og har fortsatt ikke fått nettverkskortet til å fungere under div. linux distroer (har installert nvidia rpm). har lest at nforce2 nettverkskortet også byr på problemer, kan noen bekrefte eller avkrefte dette? Lenke til kommentar
RPA Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Jeg har nå ingen problemer med nettverkskortene på Asus A7N8X(nforce2) Lydkortet fungerer fint men foreløpig bare med analog lyd... Ingen problemer med dette og Mandrake9.0 Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Så vidt jeg vet fins det ingen støtte for nForce2 AGP i Linux, bortsett fra i NVIDIAs egne grafikkdrivere, dvs. at med ATI grafikkort f.eks ligger du dårlig an. Det var heller ikke store støtten for nForce2 IDE sist jeg sjekket, mener at Alan Cox hadde kommet opp med en patch. Dvs. at IDE skulle funke uten denne patchen, men ikke så raskt (ingen DMA?). Lenke til kommentar
mandela Skrevet 23. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2003 Så vidt jeg vet fins det ingen støtte for nForce2 AGP i Linux, bortsett fra i NVIDIAs egne grafikkdrivere, dvs. at med ATI grafikkort f.eks ligger du dårlig an. mener du med onboard grafikk slått av og ati grefikkort i agp-porten er en dårlig kombinasjon? har det nå med nforce1 + radeon8500 har ikke klart å få onboard nettverkskort til å fungere (out of the box distro install) ennå. har testet drivere fra nvidia beregnet på mandrake9, men jeg prøvde den driverpakken på mandrake 9.1beta3 og da fungerte det ikke, annen kernel, er det derfor tro? er som sagt på utkikk etter et rimelig oppegående socket a kort (usb2, kanskje firewire, onboard nettverk) Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 mener du med onboard grafikk slått av og ati grefikkort i agp-porten er en dårlig kombinasjon? har det nå med nforce1 + radeon8500 har ikke klart å få onboard nettverkskort til å fungere (out of the box distro install) ennå. har testet drivere fra nvidia beregnet på mandrake9, men jeg prøvde den driverpakken på mandrake 9.1beta3 og da fungerte det ikke, annen kernel, er det derfor tro? er som sagt på utkikk etter et rimelig oppegående socket a kort (usb2, kanskje firewire, onboard nettverk) Det jeg mener er at det fins ingen separat AGP-driver for nForce2 under Linux (med mindre noe har skjedd siden sist jeg sjekket), AGP-driveren er en del av NVIDIAs egne skjermkortdrivere. Leste at folk med ATI ikke fikk det til å fungere i det hele tatt, siden ATI-driveren ikke ville fungere uten 3D-akselerasjon (manglende AGP GART). Lenke til kommentar
mandela Skrevet 24. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2003 noen som bruker hk med disse chipsetts og kjører Linux? Erfaringer ønskes Lenke til kommentar
whoi Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Jeg har ingen av de, men jeg har kt333, og det virker ihvertfall supert Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Jeg har ingen av de, men jeg har kt333, og det virker ihvertfall supert Her også. Ikke noe trøbbel so far Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 KT333 chipset her og, funker som en drøm. Men som jeg skrev i en annen post til deg ta en titt på beta-kernelen, den kan inneholde det du trenger. Lenke til kommentar
John_Torvald Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Det einaste som er å utsette på KT400/Sapphire Radeon 9500, der har Sapphire ein bug på kortet slik at VELDIG VELDIG VELDIG mange ikkje får kjøyre kortet i det heile! Dvs frå biosen! Ligger topics om det på Hardware seksjonen Skjermkort, meir info finn du og på VIA forum! Men eg anbefalar på det VARMASTE KT400! Det er GARANTERT kompatibelt med dei nyaste versjonane av Linux! Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå