MariaC Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Jeg har nettopp fått min nye U9200 og er superfornøyd, bortsett fra at tastaturet er "løst" oppe i venstre hjørne...! For meg ser det ut som at tastene er festet på en slags plate eller et brett, og at dette brettet/platen ikke er festet skikkelig (limt, skruddw?) i det ene hjørnet. Med det resultat at jeg får en irriterende skramling når jeg bruker tastene på den venstre del av tastaturet, jo lenger oppe til venstre jo verre skramling. Noen som har peiling på hva det kan skyldes, og om det er noe som lett kan fikses eller om jeg må sende den tilbake og få det på garantien? Det er utrolig kjipt hvis jeg nå må sende den inn igjen og vente i enda flere uker på å få ny (kjøpt på nettet)... Lenke til kommentar
zonko Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Tastaturet er ei ganske tynn plate som kan løsnes på flere ulike vis avhengig av modell. På noen modeller er det noen små pinner som stikkes inn i sida slik at tastaturet sitter på plass. Kanskje det kan være noe feil der? Gå inn på produsentens hjemmside, finn bruksanvisning og se hvordan man fjerner tastaturet. Der kan du finne ut hvilke festemekanismer som finnes og dermed sjekke om det er noe feil. Et alternativ er at det er dårlig bryggekvalitet og at maskina faktisk er laget sånn, men det får man jo ikke håpe. Lenke til kommentar
Senior47 Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Du har sannsynligvis allerede løst problemet - men kanskje andre har samme problemet og trenger en løsning? Mitt tastatur oppførte seg på samme måte, men gjorde ingenting med saken før jeg fant tråden din... Løsningen på problemet i mitt tilfelle var enkel nok: - Slå maskinen av. - Legg håndflaten på tastaturet på høyre side, press ned og skyv hånden mot venstre. - Gjenta noen ganger. - Evt press noen ganger på samme måte, nå fra nederst til øverst på venstre side. Mitt tastatur var også "løst" i øverste venstre hjørne, har du løst tastatur i høyre hjørne gjennomfører du prosedyren motsatt vei!-) Prosedyren er vel egentlig å presse tastaturet fast der det er løst - på best mulig måte. Etter denne operasjonen er tastaturet mitt stillere enn det noengang har vært, utrolig at jeg ikke har prøvd det før! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå