Hansulu Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Trenger et program som som enkoder lyden fra pcen via optisk med DTS signal til anlegget. Har sett etter et program som kan gjøre dette, men har ikke funnet noen som er gode enda. Er det noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
DRK Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Ac3Filter..? Denne kan i alle fall settes til DTS under output. Spørsmålet er om dette bare funker på filmer med Ac3-lydspor. Endret 9. mars 2008 av DRK Lenke til kommentar
Rooster Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) ffdshow? doom9.org bør gi en pekepinne i rett retning Endret 9. mars 2008 av Rooster Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Hvis det er DVD-film det er snakk om, så skulle vel de fleste DVD-program klare dette. Endret 9. mars 2008 av Lefse Lenke til kommentar
Hansulu Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 Klarer å spille dts når kilden sender dts-signaler, men vil ha en dekoder som koder all lyd fra maskinen til dts før den sendes til anlegget. Finnes det noen slike programmer? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Hva er hensikten med dette? Du får ikke bedre lyd enn det kildematerialet tillater allikevel. Lenke til kommentar
Hansulu Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 Spill som ikke koder til dts vil du ikke få suround gjennom optiske signaler. Hadde vært en fordel å ha bare en lydkilde fra datamaskinen Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 det finnes etpar lydkort som gjør det du ønsker. kanskje det var Hercules som produserte det... husk at sånn encoding tar endel ressurser fra cpu... Lenke til kommentar
DRK Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) Helt riktig. Dette kortet fra Auzentech støtter output av DTS. Stjeler ifølge hw.no sin test litt CPU-kraft, men har til gjengjeld god lyd. Endret 13. mars 2008 av DRK Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 https://prisguiden.no/product.php?productId=72132 Veldig fornøyd med dette, kult å spille spill i DTS lyd i hjemmekinoen! Filmer og live TV uten surround blir også mye bedre med realtime DTS. AC3 og DTS spor går igjennom uten recoding. Lenke til kommentar
oyvindhauge Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Selv om du var ute etter software så ville jeg bare tipse om Auzen X-FI™ Prelude 7.1 (http://www.auzentech.com/site/products/x-fi_prelude.php). Det har fått veldig bra omtale, men det ligger på rundt 170-200 U$D så det blir kanskje litt dyrt. Jeg venter selv i spenning, men det men det har så vidt jeg vet ikke kommet til Norge enda. Noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
Hansulu Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 Har allerede optisk ut integrert fra hovedkortet. Vurderer å kjøpe noe ala det som blir linket til, men vil først se hvordan det ville funket med bare software som koder. Vet at det tar en del ressurser, men vil i allefall teste først:) Ingen som har vært borti noe slik software? Lenke til kommentar
kevral Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Selv om du var ute etter software så ville jeg bare tipse om Auzen X-FI™ Prelude 7.1 (http://www.auzentech.com/site/products/x-fi_prelude.php). Det har fått veldig bra omtale, men det ligger på rundt 170-200 U$D så det blir kanskje litt dyrt. Jeg venter selv i spenning, men det men det har så vidt jeg vet ikke kommet til Norge enda. Noen som vet noe om dette? Shg.no skaffer det. Jeg klarer selvfølgelig ikke å linke direkte til det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå