Gå til innhold

Tips ang. kjøp av landstedsbåt


Anbefalte innlegg

Far min driver å ser etter ny landstedsbåt. Dette skal være ein sjølvlensendes båt på ca.14 fot, og bør vær grei plass til 4-5 personer. Den bør heller ikkje være så tung, da den må draes på land før hausten. Er det noken som har tips til båt? Helst ny, men den kan maks vær 2-3år.

Han skal òg ha ein motor til denne. Trur det blir mest aktuelt med 9.9, men alle tips tas imot med stor takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har en 15 fot Bella. Den er ganske grei med tanke på plass, og den har 15 hk suzuki påhengs. Den har ikke ratt og glass, noe jeg synes er greit i denne størrelsen, da mye plass går til spille hvis du ska ha det. Da blir de ofte mer egnet for 3 personer synes jeg. Det er bare snakk om hva du prioriterer.

 

Ulempen med denne båten er at den er litt stor til 15 hk, slik at den ikke planer. Du må tenke på om den skal gå fort, ha med mye bagasje til hytt etc (som vår skal), og om det trenger være plass til mange passasjerer. Ikke gjør noe hastekjøp, men prøvekjør flere.

Lenke til kommentar
Far min driver å ser etter ny landstedsbåt. Dette skal være ein sjølvlensendes båt på ca.14 fot, og bør vær grei plass til 4-5 personer. Den bør heller ikkje være så tung, da den må draes på land før hausten. Er det noken som har tips til båt? Helst ny, men den kan maks vær 2-3år.

Han skal òg ha ein motor til denne. Trur det blir mest aktuelt med 9.9, men alle tips tas imot med stor takk :)

 

Denne såg grei ut! Veit du pris på denne uten rattkonsoll og vindskjerm?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...