Teria Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Mulig dette er lagt feil, men jeg vet ikke hvor jeg skulle lagt det... Hvordan sjekker selskapene hvor mange som ser på et program? Så Hjelpekorpset på tirsdag, er det slik som de sier det fungerer eller? Isåfall må jeg si det virker som en tungvint løsning... Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Mulig dette er lagt feil, men jeg vet ikke hvor jeg skulle lagt det...Hvordan sjekker selskapene hvor mange som ser på et program? Så Hjelpekorpset på tirsdag, er det slik som de sier det fungerer eller? Isåfall må jeg si det virker som en tungvint løsning... Slenger meg på denne. Så ikke på hjelpekorpset, gidder du forklare hvordan de gjorde det der? Men de som skjekker dette vet jo ikke hvor mange som sitter forran den og den tv-en. Lenke til kommentar
Teria Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 Mulig dette er lagt feil, men jeg vet ikke hvor jeg skulle lagt det...Hvordan sjekker selskapene hvor mange som ser på et program? Så Hjelpekorpset på tirsdag, er det slik som de sier det fungerer eller? Isåfall må jeg si det virker som en tungvint løsning... Slenger meg på denne. Så ikke på hjelpekorpset, gidder du forklare hvordan de gjorde det der? Men de som skjekker dette vet jo ikke hvor mange som sitter forran den og den tv-en. Fant ut av det! Orker ikke å forklare, fant en fin forklaring her Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Hvordan sa Hjelpekorpset at dette gjøres? Jeg deltok en gang i en spørreundersøkelse der jeg førts bløe spurt over telefon hva jeg så på. Deretter fikk jeg et hefte i posten hvor jeg skulle krysse av for hva jeg så på + diverse andre forbrukerspørsmål. Etter å ha sendt inn det, fikk jeg brev om jeg ville motta en boks å koble til TV-en for at de 'live' skulle kunne følge med på hva jeg, og andre som har sånn boks så på. Jeg takket nei, jeg har nok bokser i reolen som det er... Dermed vet jeg ikke hvordan boksen virker, men jeg antar at det enten må være en tunerboks man bruker til å bytte kanal på, i stedet for å gjøre dette på selve TV-en, og at boksen rapporterer inn hva man har sett over IP eller telefonlinje. Og at det vil være langt vanskeligere å gjøre dette etter at bakkenett og forskjellige kabel- og satelitt-leverandører har forskjellige standarder, og mer eller mindre propritære bokser. Eventuelt registrerer seertallsmålingsboksen bare hvilke fjernkontrollsignaler man sender til TV eller annen tuner, og må vite hvilke IR-koder som tilsvarer å bytte til hvilken kanal, før den rapporterer inn dette. Lenke til kommentar
Teria Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 Hvordan sa Hjelpekorpset at dette gjøres? Jeg deltok en gang i en spørreundersøkelse der jeg førts bløe spurt over telefon hva jeg så på. Deretter fikk jeg et hefte i posten hvor jeg skulle krysse av for hva jeg så på + diverse andre forbrukerspørsmål. Etter å ha sendt inn det, fikk jeg brev om jeg ville motta en boks å koble til TV-en for at de 'live' skulle kunne følge med på hva jeg, og andre som har sånn boks så på. Jeg takket nei, jeg har nok bokser i reolen som det er... Dermed vet jeg ikke hvordan boksen virker, men jeg antar at det enten må være en tunerboks man bruker til å bytte kanal på, i stedet for å gjøre dette på selve TV-en, og at boksen rapporterer inn hva man har sett over IP eller telefonlinje. Og at det vil være langt vanskeligere å gjøre dette etter at bakkenett og forskjellige kabel- og satelitt-leverandører har forskjellige standarder, og mer eller mindre propritære bokser. Eventuelt registrerer seertallsmålingsboksen bare hvilke fjernkontrollsignaler man sender til TV eller annen tuner, og må vite hvilke IR-koder som tilsvarer å bytte til hvilken kanal, før den rapporterer inn dette. Les linken, så forstår du. Tror det skal stå der. Kortversjonen: Du får en boks, som er registrert på deg med navn, yrke, alder, antall personer i husstanden osv. Du må registrere hvem som ser tv når du slår på boksen, også når du får gjester f.eks "kvinne 29 og mann 33". Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Fant ut av det! Orker ikke å forklare, fant en fin forklaring her Nå har jeg lest linken, og den sier vel ikke annet enn at det måles automatisk i 1000 husstander der det er plassert ut måleutstyr. Men jeg kan ikke se at den forteller hvordan den måler det, om målerboksen er lett å lure, og hvilke feilkilder det er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå