Gå til innhold

Guitar Hero på Playstation 3 - delayproblem?


cnil

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har prøvd å søke litt på nettet, men finner ikke veldig mye om dette. Dere får beklage hvis det finner problemer som angår samme problem her på forumet, men finner heller ikke det ved et kjapt søk.

 

Mitt problem angår Guitar Hero III på Playstation 3. Jeg har spillt GH både på PS3 og Xbox. Er det bare jeg og mine kamerater som opplever at det er store delayproblemer på PS3 i forhold til på Xbox. Raske toner er nesten umulig å treffe feilfritt på PS3, selv om jeg klarer det fint på Xbox. Det kan ikke være meningen at det skal være slik?

 

(Har forøvrig justert MS-forsinkelse i spillet, så problemet skal ikke ligger der.)

 

Har noen lignende erfaring med dette? Finnes det eventuelt noen løsning på det?

 

mvh Pål Berge

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Kanskje det bare er meg da. Det skal ikke være batteriene i alle fall ;)

 

det er ikke bare deg nei! gh på ps2 var likeså! jeg treffer lett på 360! selv om det er infrarød på ps2, så skal det ikke påvirkes så mye mer enn bluetooth på en avstand på 1 meter liksom.

 

verste jeg vet er at jeg bommer når jeg vet at jeg egentlig treffer notene, da blir det krig i stua, og gitaren blir fusjonert med parketten! :mad:

Lenke til kommentar
verste jeg vet er at jeg bommer når jeg vet at jeg egentlig treffer notene, da blir det krig i stua, og gitaren blir fusjonert med parketten! :mad:

 

..og du lurer fortsatt på hvorfor gitaren oppfører seg merkelig? ;)

LOL!:D de gitarene tåler juling knut! 360 gitarene mine har vært gjennom mange adhd tendenser, og de funker 110%

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Har prøvd GH3 på ps3'en hjemme, i militæret og hos broren min og jeg kan si èn ting. Trådløse gitarer er IKKE optimal løsning til denne konsollen!

Det går relativt porblemfritt på x-box360, men feilfritt med de gamle ikke-trådløse gitarene til x-box360.

 

Har hørt at grunnen til at det går bedre på x-box er at blåtann mottakeren er integrert i konsollen og at det da blir mindre forsinkelse pga dette. På ps3'en går signalet fra mottakeren igjennom usb og så til konsoll. Jeg merker det best på innviklede soloer, hammer-ons og pull-offs, og lange repetetive intervaller.

 

Det jeg syns er veldig interessant er i alle tre ps3 tilfellene er at det er forskjell på gitarene, dvs. det er èn av gitarene som er soleklart bedre enn den andre(???) Forklar den...

Lenke til kommentar

Skjønte ikke helt det du mente i første post med å ha justert MS-forsinkelse. MEN en jeg kjenner hadde det samme problemet. Jeg viste ham hvordan man kalibrerte gitaren (eller tv'en, PS2'en ikke vet jeg :p). Uansett så er det ett sted i på instillinger eller noe og der står det noe om kalibrerring og at forskjellige tv'er kan gjøre sånn at gitaren henger etter. Du må bare gjøre det spillet sier og vips så funker den feilfritt ;)

Endret av Haawy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...