PowderCruiser Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 (endret) Hei! Jeg skal kjøpe meg en ekstern harddisk på minst 500GB, ekstern og under 1000kr. Har søkt litt i prisguiden, og det ser ut til at det er to harddisker som skiller seg ut: Seagate FreeAgent Desktop 7200RPM 500GB Western Digital My Book Essential Edition 500 GB Er det noen som vet hvilken jeg bør gå for, og er det andre alternativer jeg burde se på? Harddisken skal brukes mest til sikkerhetskopiering av filmer. Endret 2. mars 2008 av PowderCruiser Lenke til kommentar
avRack Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Sjølv har eg ein litt eldre modell av WD harddisken og er svært godt fornøyd med den ! Får bra skryt andre plassar også, så eg ville i alle fall gått for WD. Men sikkert lurt å høyra andre erfaringar også då eg ikkje har testa Seagate sin eksterne! Seagate sine eksterne er svært gode syns eg i alle fall, så er nok ikkje noko dumt kjøp det heller ! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Det er vanligvis veldig liten forskjell på sånne disker men disse har faktisk litt forskjeller: Seagate sin har 7200rpm mens WD sin har 5400rpm. Det betyr: - WD sin er mer stillegående, bruker mindre strøm og er litt kjøligere - Seagate sin yter bedre Personlig synes jeg ikke ytelse er noen viktig faktor ved backup. Ellers så vil jeg tipse deg om at 750GB-versjonen bare koster fra ca 1100 kr. Lenke til kommentar
PowderCruiser Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 Takk for god hjelp! Tror jeg går for WD, ettersom at jeg ikke har noe spesielt behov for god ytelse og rask overføring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå