Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

mopedvalg nå snart..


Anbefalte innlegg

Det jeg mener er at orig. veiva på Derbi tåler mer hardkjøring med uplombert oppsett enn det AM6 gjør uten restriksjoner.

 

Syns du sier at Derbi-veiva fint klarer Maxima jeg.

Med derbi kan du kjøre airsal maxima ->mk sp med fullt oppsett uten problemer.

Er det ikke et problem at veivlagrene begynte å bli dårlige kanskje?

Og lagrene er naturligvis en sentral del av veiva, så nytter ikke si at du "bare" trenger bytte lagre.

Clutch er jeg rimelig enig i, selv om jeg uansett hadde montert en forsterka en.

 

Virker ikke som jeg har mer erfaring enn deg innen mopedtrimming, men etter erfaringer fra venner virker det ikke som Derbiene er like gode som DT, ihvertfall ikke med tanke på el. anlegget. Motoren på Derbi er bra, absolutt på linje med Minarelli.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde egentlig litt lyst til og legge denne diskusjonen død, må bare svare og si at veivlagrene er ikke en "sentral" del av veiva. Kryssbolt lagret, samt rådelageret er sentrale deler av veiva. Det er også helt sant som du sier, det hjelper ikke at veiva holder sylindern om ikke lagrene gjør det, men lager koster 200kr, ny veiv koster 1000+. La oss nå legge denne diskusjonen død. :)

Lenke til kommentar

Jeg forstår godt at du vil legge diskusjonen død siden jeg selv føler at jeg har rett og du feil om det siste vi nå diskuterer om.

 

Går det fint å kjøre lenge med gåene veivlagre? Nei. Dette er det jeg mener med at veiva må være forsterka for å holde denne sylinderen du snakker om. Altså en veiv med forsterka lagere.

 

Men greit, ikke nødvendig å diskutere mer om, så vi sier stopp her.

Lenke til kommentar
Jeg forstår godt at du vil legge diskusjonen død siden jeg selv føler at jeg har rett og du feil om det siste vi nå diskuterer om.

 

Går det fint å kjøre lenge med gåene veivlagre? Nei. Dette er det jeg mener med at veiva må være forsterka for å holde denne sylinderen du snakker om. Altså en veiv med forsterka lagere.

 

Men greit, ikke nødvendig å diskutere mer om, så vi sier stopp her.

 

Har du noen gang skifta en veiv, sett hvordan den er oppbygd? Kryssbolt lagret, og rådelageret holder fint en airsal maxima. Det gjør også lagrene som står på sidene, men de blir selvfølgelig raskere slitt enn med orginal sylinder. Du kommer jo med så jævla gode argumenter: Jeg har rett du har feil... Skaff deg litt fakta og erfaring før du begynner og påstå ting. :)

Lenke til kommentar

Har en veiv oppe as we speak, riktignok fra en RS125.

 

Det jeg mener er: Du sier orig. veiva fint klarer en maxima. Det jeg da tenker er at den fint klarer det uten videre vedlikehold. Når lagera blir slitt etter 200mil ser jeg ikke på dette som vedlikeholdsfritt.

Lenke til kommentar
Har en veiv oppe as we speak, riktignok fra en RS125.

 

Det jeg mener er: Du sier orig. veiva fint klarer en maxima. Det jeg da tenker er at den fint klarer det uten videre vedlikehold. Når lagera blir slitt etter 200mil ser jeg ikke på dette som vedlikeholdsfritt.

 

Vel, allt som beveger seg er ikke vedlikeholds fritt, men nå er det litt for mye off-topic her. Trådstarter: Skal du kjøpe deg moped, velger du noe med rabasa (derbi) eller am6 motor. Da går du etter utseende, da disse mopedene er ca like god kvalitets messig. Anbefaler deg og ta en titt på de nye aprilia syklene, de har den nye piaggo motoren. De ser også utrolig bra ut. :)

 

Har en veiv oppe as we speak, riktignok fra en RS125.

 

Det jeg mener er: Du sier orig. veiva fint klarer en maxima. Det jeg da tenker er at den fint klarer det uten videre vedlikehold. Når lagera blir slitt etter 200mil ser jeg ikke på dette som vedlikeholdsfritt.

 

Vel, allt som beveger seg er ikke vedlikeholds fritt, men nå er det litt for mye off-topic her. Trådstarter: Skal du kjøpe deg moped, velger du noe med rabasa (derbi) eller am6 motor. Da går du etter utseende, da disse mopedene er ca like god kvalitets messig. Anbefaler deg og ta en titt på de nye aprilia syklene, de har den nye piaggo motoren. De ser også utrolig bra ut. :)

Lenke til kommentar

Suzuki er et respektert merke, helt klart. Lager utrolig gode mopeder, minimalt med vedlikehold, og veldig lett startet. :)

 

- Kan være en skrive feil, men sjekk km standen på den første. Over 70 000 km, om den har gått så langt er det ikke værd 10k :)

Lenke til kommentar
Suzuki er et respektert merke, helt klart. Lager utrolig gode mopeder, minimalt med vedlikehold, og veldig lett startet. :)

 

- Kan være en skrive feil, men sjekk km standen på den første. Over 70 000 km, om den har gått så langt er det ikke værd 10k :)

 

Takker for svar, men er det slik at disse mopedene er veldig døde originale? Er det såpass ille at man ikke burde kjøpe en?

 

Den med over 70 000 er ikke skrevet feil da personen har tatt bilde av det... Så da er vel den andre RMX'en det beste valget!

Lenke til kommentar

Haha. Bildet sier jo 7000km :lol: Aldri om den har gått 70 000! :D

 

RMX går IKKE an å kjøre plombert/original/lovlig. Den går rett og slett RÆVA! En av de absolutt slappeste mopedene plomberte. Kjøp scooter om du ikke skal trimme.

 

Ellers er RMX kjempekvalitet hele veien, og de tåler fint litt juling og tryning. et godt valg.

Lenke til kommentar
Haha. Bildet sier jo 7000km :lol: Aldri om den har gått 70 000! :D

 

RMX går IKKE an å kjøre plombert/original/lovlig. Den går rett og slett RÆVA! En av de absolutt slappeste mopedene plomberte. Kjøp scooter om du ikke skal trimme.

 

Ellers er RMX kjempekvalitet hele veien, og de tåler fint litt juling og tryning. et godt valg.

 

Sikker på at bildet viser 7000? Syns jeg ser et svakt tall til høyere der... men men.(jeg skal løse mysteriet ved å sende mail til selger :p)

 

Takker for svar! Tror kanskje det blir en slik da... selv om jeg ikke er noe flink med motor og moped så skal jeg nok få trimmet den littegrann ja :p

 

mvh C2D_Dude

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar

Skal ikke konsentrere seg om det tallet helt til høyre (4).

Den mopeden har gått 7000km, noe som ikke er så verst. Maks km disse speedoene går til er 99 000. Og man ser det er plass til noe annet foran 7, ikke sant? :)

 

Eieren har sikkert ikke peiling han heller, siden han skriver 70000km i annonsen, så ikke forvent det beste svaret fra han.

 

Sett på et effektanlegg og dys litt opp, så går de greit. Dette er en smal sak.

Lenke til kommentar
Skal ikke konsentrere seg om det tallet helt til høyre (4).

Den mopeden har gått 7000km, noe som ikke er så verst. Maks km disse speedoene går til er 99 000. Og man ser det er plass til noe annet foran 7, ikke sant? :)

 

Eieren har sikkert ikke peiling han heller, siden han skriver 70000km i annonsen, så ikke forvent det beste svaret fra han.

 

Sett på et effektanlegg og dys litt opp, så går de greit. Dette er en smal sak.

hallaisen,det siste tallet teller 100meter!

Lenke til kommentar
Skal ikke konsentrere seg om det tallet helt til høyre (4).

Den mopeden har gått 7000km, noe som ikke er så verst. Maks km disse speedoene går til er 99 000. Og man ser det er plass til noe annet foran 7, ikke sant? :)

 

Eieren har sikkert ikke peiling han heller, siden han skriver 70000km i annonsen, så ikke forvent det beste svaret fra han.

 

Sett på et effektanlegg og dys litt opp, så går de greit. Dette er en smal sak.

hallaisen,det siste tallet teller 100meter!

 

Jepp! jeg kom også på dette! Så den har ikke kjørt mer enn litt over 7000 :p Siden det følger med litt trim på den så tror jeg foreløpig det er det beste valget! :D

 

Eneste minus er at den er et stykke unna meg da men.... kanskje vært å reise for? :p

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...