Bearar Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Det jeg mener er at orig. veiva på Derbi tåler mer hardkjøring med uplombert oppsett enn det AM6 gjør uten restriksjoner. Syns du sier at Derbi-veiva fint klarer Maxima jeg. Med derbi kan du kjøre airsal maxima ->mk sp med fullt oppsett uten problemer. Er det ikke et problem at veivlagrene begynte å bli dårlige kanskje? Og lagrene er naturligvis en sentral del av veiva, så nytter ikke si at du "bare" trenger bytte lagre. Clutch er jeg rimelig enig i, selv om jeg uansett hadde montert en forsterka en. Virker ikke som jeg har mer erfaring enn deg innen mopedtrimming, men etter erfaringer fra venner virker det ikke som Derbiene er like gode som DT, ihvertfall ikke med tanke på el. anlegget. Motoren på Derbi er bra, absolutt på linje med Minarelli. Lenke til kommentar
hiper Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Hadde egentlig litt lyst til og legge denne diskusjonen død, må bare svare og si at veivlagrene er ikke en "sentral" del av veiva. Kryssbolt lagret, samt rådelageret er sentrale deler av veiva. Det er også helt sant som du sier, det hjelper ikke at veiva holder sylindern om ikke lagrene gjør det, men lager koster 200kr, ny veiv koster 1000+. La oss nå legge denne diskusjonen død. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Jeg forstår godt at du vil legge diskusjonen død siden jeg selv føler at jeg har rett og du feil om det siste vi nå diskuterer om. Går det fint å kjøre lenge med gåene veivlagre? Nei. Dette er det jeg mener med at veiva må være forsterka for å holde denne sylinderen du snakker om. Altså en veiv med forsterka lagere. Men greit, ikke nødvendig å diskutere mer om, så vi sier stopp her. Lenke til kommentar
hiper Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Jeg forstår godt at du vil legge diskusjonen død siden jeg selv føler at jeg har rett og du feil om det siste vi nå diskuterer om. Går det fint å kjøre lenge med gåene veivlagre? Nei. Dette er det jeg mener med at veiva må være forsterka for å holde denne sylinderen du snakker om. Altså en veiv med forsterka lagere. Men greit, ikke nødvendig å diskutere mer om, så vi sier stopp her. Har du noen gang skifta en veiv, sett hvordan den er oppbygd? Kryssbolt lagret, og rådelageret holder fint en airsal maxima. Det gjør også lagrene som står på sidene, men de blir selvfølgelig raskere slitt enn med orginal sylinder. Du kommer jo med så jævla gode argumenter: Jeg har rett du har feil... Skaff deg litt fakta og erfaring før du begynner og påstå ting. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Har en veiv oppe as we speak, riktignok fra en RS125. Det jeg mener er: Du sier orig. veiva fint klarer en maxima. Det jeg da tenker er at den fint klarer det uten videre vedlikehold. Når lagera blir slitt etter 200mil ser jeg ikke på dette som vedlikeholdsfritt. Lenke til kommentar
hiper Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Har en veiv oppe as we speak, riktignok fra en RS125. Det jeg mener er: Du sier orig. veiva fint klarer en maxima. Det jeg da tenker er at den fint klarer det uten videre vedlikehold. Når lagera blir slitt etter 200mil ser jeg ikke på dette som vedlikeholdsfritt. Vel, allt som beveger seg er ikke vedlikeholds fritt, men nå er det litt for mye off-topic her. Trådstarter: Skal du kjøpe deg moped, velger du noe med rabasa (derbi) eller am6 motor. Da går du etter utseende, da disse mopedene er ca like god kvalitets messig. Anbefaler deg og ta en titt på de nye aprilia syklene, de har den nye piaggo motoren. De ser også utrolig bra ut. Har en veiv oppe as we speak, riktignok fra en RS125. Det jeg mener er: Du sier orig. veiva fint klarer en maxima. Det jeg da tenker er at den fint klarer det uten videre vedlikehold. Når lagera blir slitt etter 200mil ser jeg ikke på dette som vedlikeholdsfritt. Vel, allt som beveger seg er ikke vedlikeholds fritt, men nå er det litt for mye off-topic her. Trådstarter: Skal du kjøpe deg moped, velger du noe med rabasa (derbi) eller am6 motor. Da går du etter utseende, da disse mopedene er ca like god kvalitets messig. Anbefaler deg og ta en titt på de nye aprilia syklene, de har den nye piaggo motoren. De ser også utrolig bra ut. Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Håper jeg får lov å hoppe litt inn her... er på jakt etter moped jeg også, men må ha en brukt. Har sett meg ut 2stk. Suzuki RMX til 10 tusen lappen på finn.no. Er Suzuki RMX et respektert merke? Begge mopedene ser veldig fine og strøkne ut! Er det noe å satse på? RMX 1 RMX 2 mvh C2D_Dude Lenke til kommentar
hiper Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Suzuki er et respektert merke, helt klart. Lager utrolig gode mopeder, minimalt med vedlikehold, og veldig lett startet. - Kan være en skrive feil, men sjekk km standen på den første. Over 70 000 km, om den har gått så langt er det ikke værd 10k Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Suzuki er et respektert merke, helt klart. Lager utrolig gode mopeder, minimalt med vedlikehold, og veldig lett startet. - Kan være en skrive feil, men sjekk km standen på den første. Over 70 000 km, om den har gått så langt er det ikke værd 10k Takker for svar, men er det slik at disse mopedene er veldig døde originale? Er det såpass ille at man ikke burde kjøpe en? Den med over 70 000 er ikke skrevet feil da personen har tatt bilde av det... Så da er vel den andre RMX'en det beste valget! Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Haha. Bildet sier jo 7000km Aldri om den har gått 70 000! RMX går IKKE an å kjøre plombert/original/lovlig. Den går rett og slett RÆVA! En av de absolutt slappeste mopedene plomberte. Kjøp scooter om du ikke skal trimme. Ellers er RMX kjempekvalitet hele veien, og de tåler fint litt juling og tryning. et godt valg. Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 (endret) Haha. Bildet sier jo 7000km Aldri om den har gått 70 000! RMX går IKKE an å kjøre plombert/original/lovlig. Den går rett og slett RÆVA! En av de absolutt slappeste mopedene plomberte. Kjøp scooter om du ikke skal trimme. Ellers er RMX kjempekvalitet hele veien, og de tåler fint litt juling og tryning. et godt valg. Sikker på at bildet viser 7000? Syns jeg ser et svakt tall til høyere der... men men.(jeg skal løse mysteriet ved å sende mail til selger ) Takker for svar! Tror kanskje det blir en slik da... selv om jeg ikke er noe flink med motor og moped så skal jeg nok få trimmet den littegrann ja mvh C2D_Dude Endret 21. mars 2008 av Core2Duo_Dude Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Skal ikke konsentrere seg om det tallet helt til høyre (4). Den mopeden har gått 7000km, noe som ikke er så verst. Maks km disse speedoene går til er 99 000. Og man ser det er plass til noe annet foran 7, ikke sant? Eieren har sikkert ikke peiling han heller, siden han skriver 70000km i annonsen, så ikke forvent det beste svaret fra han. Sett på et effektanlegg og dys litt opp, så går de greit. Dette er en smal sak. Lenke til kommentar
storkers Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Skal ikke konsentrere seg om det tallet helt til høyre (4). Den mopeden har gått 7000km, noe som ikke er så verst. Maks km disse speedoene går til er 99 000. Og man ser det er plass til noe annet foran 7, ikke sant? Eieren har sikkert ikke peiling han heller, siden han skriver 70000km i annonsen, så ikke forvent det beste svaret fra han. Sett på et effektanlegg og dys litt opp, så går de greit. Dette er en smal sak. hallaisen,det siste tallet teller 100meter! Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Skal ikke konsentrere seg om det tallet helt til høyre (4). Den mopeden har gått 7000km, noe som ikke er så verst. Maks km disse speedoene går til er 99 000. Og man ser det er plass til noe annet foran 7, ikke sant? Eieren har sikkert ikke peiling han heller, siden han skriver 70000km i annonsen, så ikke forvent det beste svaret fra han. Sett på et effektanlegg og dys litt opp, så går de greit. Dette er en smal sak. hallaisen,det siste tallet teller 100meter! Jepp! jeg kom også på dette! Så den har ikke kjørt mer enn litt over 7000 Siden det følger med litt trim på den så tror jeg foreløpig det er det beste valget! Eneste minus er at den er et stykke unna meg da men.... kanskje vært å reise for? Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 når det følger med trim så kan du faktisk prute prisen på mopeden ned, trimmet moped er ikke verd like mye som en moped uten trim. du kan jo si at siden han har hatt trim på den vil du ha den billigere. Lenke til kommentar
mjo101 Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Yamaha eller sendaen! syntes sendaen er den tøffeste, og går best orginhal Lenke til kommentar
HondaMt-500 Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Er det noen som har peiling på cpi sx Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Tøft utseende, men har hørt det er litt mye trøbbel med dem. Husker ikke hva det var, men var en spesiell komponent som ofte måtte byttes ut. Ellers er motoren den samme som i de fleste andre mopeder med unntak av Derbi. Lenke til kommentar
sparemaster Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Sendaen er det største tapsprosjektet i hele mitt korte liv. Dt for life! Lenke til kommentar
Yamahatzr Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Koster ikke mer en 20 lapper får en Yamaha dt 06 modell ny da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå