..Bjørnar.. Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Jeg og forloveden har jo nylig anskaffet hund så i år har vi jo lyst til å feriere sammen med kjøteren da, er jo koseligst å være hele "familien" når det er sommer og fri! Noen som har noen ålreite forslag til ferieopplegg med hund? Vi bor i nærheten av Drammen, men tenker oss jo da en biltur. Noen som har gode erfaringer med destinasjoner/reiseruter/campingplasser/motell/hotell e.l. med hund? Dette er sikkert interessant for flere enn bare oss. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 De fleste hoteller/campingplasser gir deg lov til å ha med hund, men noen tar f. eks littegrann ekstra betalt eller at du ikke får ha hunden i sengetøyet. Fergene kan du også ha med hund, men det kommer jo an på hvordan hunden deres reagerer på en fergetur da, ikke alle takler det. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Har du en hund som liker å kjøre bil, kan du jo kjøre akkurat hvor du vil sverige, danmark. Husk på å ta alle nødvendige vaksiner. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Vi skal på teltur med hundene i sommer Kanskje vi tar oss en tur med campingvogn også. Lenke til kommentar
granny Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Fottur i fjellet . Kjempekoselig. Har dere en hund som er så stor at den kan bære kløv så kan den jo bære sin egen mat. Kos med telt, hund og fiskestang. Noen av turisthyttene tar også imot hund, men ofte må den ligge i uthuset, så det kan være greit om den er trenet til å kunne ligge alene om natta. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 Gode forslag. Ser også at det er mange feriehus i Danmark som ønsker hundefamilier velkomne, men jeg har telt, fiskestang og en prosjon sans for natur, ro og fred, så spørs om det blir noe i den gata der! Må kikke litt mer på dette, vurdere litt og se an. Takk for tips! Lenke til kommentar
mushi Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 (endret) Husk at du kan ta med deg hunden til Danmark, men for å få den hjem igjen må den være rabies-vaksinert. Endret 26. mars 2008 av mushi Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2008 Husk at du kan ta med deg hunden til Danmark, men for å få den hjem igjen må den være rabies-vaksinert. Ja, til Danmark må den vel uansett også ha et eget hundepass om jeg har forstått alt rett? I forhold til rabiesvaksine er jo det en tidkrevende sak forstår jeg. Vaksinering, re-vaksinering, tester osv. Må planlegges en stund i forveien. Blir nok ikke Danmark i sommer. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Ja man trenger pass også Rabiesvaksina tar ca 7 mnd. Ta den i god tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå