CONeXXiON Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Hei. Har i det siste fått store problemer med min pc. Den bruker ti-tjue minutter på å starte opp, får heller ikke satt inn flere harddisker. Tidligere hadde jeg 6 harddisker, men så konka den jeg hadde os på, og da kjøpte jeg en ny til os. Så begynte problemene... Fikk først ikke innstallert os, maskinen bare restarta seg før installen begynte, altså rett etter formatering. Så prøvde jeg og ta vekk alle harddiskene untatt den jeg sku ha os på. Da funka det å installere. Men når jeg da etterpå skulle sette inn de andre harddiskene igjen, så ville ikke PC-en starte opp i det hele tatt. Restarta når den kom til Windows-loading skjermen. Så prøvde da å fjerne en og en hd til jeg fant den eller de som ikke fungerte, men fikk ingen til å fungere. Fungerer kun med de to nyeste harddiskene. Da starter PC-en, men veldig tregt. Hvis jeg kun bruker harddisken med os på, så starter den opp normalt. Spec: Os: Win Xp pro, sp2 MB:Asus M2N-E sli Cpu: AMD Athlon 64 X2 Dual 6000+ Skjermkort: ATI Radeon X1950Pro HDD: 1 Maxtor 500 GB og en WD 500GB PSU: Mist 600W Ram:Corsair 2x2048mb Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 starter hardiskene normalt? eller bruker de lang tid på å spinne opp og ta selvtest også? Lenke til kommentar
CONeXXiON Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 starter hardiskene normalt? eller bruker de lang tid på å spinne opp og ta selvtest også? Harddiskene starter helt normalt. Har heller ikke lagt merke til noe galt sånn bortsett fra at den er treg til å starte opp. Ingen unormale lyder, pip eller noe som indikerer feil. Lenke til kommentar
Ragal Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Hvor mye ledig plass har du på os disken? Hvis den er nesten helt full, så vil windows lage problemer for deg. Ser at du har en Mist 600W psu, dette skal i utgangspunktet være mer enn nok strøm til oppsettet ditt. Men hvilken versjon av misten har du? Med eller uten avtagbare kabler? Hvis du har med avtagbare kabler, hvordan har du da satt disse inn i psu'en? Misten har 4 "sektorer" som du kan sette inn en kabel i med 3 plasser i hver "sektor", hvis du her har satt alt inn på en sektor så bruker du ikke hele potensialet til psu'en og du vil følgelig få problemer med strømen. Kan være verdt et forsøk å fordele kablene så jevnt som mulig hvis du ikke har forsøkt dette allerede. Lenke til kommentar
CONeXXiON Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 Hei hei. Har rundt 10 gig ledig på os-partisjonen. Når det gjelder psu så er det revisjon 3. Med avtagbare kabler. Har to strøm ut. En til OS-disken og en til den andre og dvd-rom. Disse står i hvert sitt felt på psu. Så det skal heller ikke ha noe å si. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 hvis hardiskene starter og tar selvtest i normalt tempo ville jeg tatt de ut og testa de i en annen maskin og sjekka lese og skrive hastighet. det kan være at hovedkortet ditt er defekt. hos meg er asus kjent for "sin kvalitet" (ikke på en bra måte) Lenke til kommentar
CONeXXiON Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 hvis hardiskene starter og tar selvtest i normalt tempo ville jeg tatt de ut og testa de i en annen maskin og sjekka lese og skrive hastighet. det kan være at hovedkortet ditt er defekt. hos meg er asus kjent for "sin kvalitet" (ikke på en bra måte) Ok. Noen som vet hvordan jeg evt. kan få sjekka om det er feil på hk? Alt annet fungerer jo, og ikke hatt noe problemer tidligere. Offtopic: Har forresten alltid hatt Asus, og ikke merka noe problemer tidligere. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 nesten alle asuskorta mine har enten mista lyden netverket eller noe sånt.. veldig iriterende. men den eneste måten å sjekke hardiskene på er å teste de på et annet hovedkort. det virker ikke til å vere PSU når de spinner opp og tar selvtest helt normalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå