Gå til innhold

Fianl Fantasy X; en eneste lang cutscene!!?


Dersan

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt FFX og har nå spilt ca 8 timer. jeg sitter med den følelsen at jeg kun har sett en laaaaang animasjonsfilm. Det er jo cutscenes hele tide. Hva er vitsen med å beveg figuren to meter og så en ny cutscene osv.? Blir det mer spilling lenger ut i spillet?? Man kjøper vel et spill for å spille, ikke se på animasjonsfil, da kunne jeg jo kjøpt FF-filmen!! At dette spillet av mange har blitt sammenlignet som like bra som Zelda Ocarina Of Time på N64 er for meg helt uforståelig ZOOT er jo milevis foran hvis ikke denne filmen slutter snart!!!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Final Fantsy X er et genialt spill, som alle RPG (nesten) fokuseres det mye på historie, den eneste måten å gjøre det på i spill er ved å bruke virkemidler som cutscenes og dialog. Og som alle FF spill så er det et stykke spilling, så en lang scenens med harmonie og cutscenes før du fortsetter vidre. Men ja begynneslen består av MYE mer sånt enn spillets ytvikling.

Lenke til kommentar

Du kan slappe av. Det blir mer spilling lenger ut.

Men at du klager på at det er for mange cutscenes skjønner jeg ikke!?

Når jeg spilte det var det slik at jeg gledet meg til det kom en ny cutscene ikke omvendt. SKuffelsen ble stor for meg når jeg kom lenger ut og antallet falt drastisk. :cry:

 

Det som jeg ser positivt på FFX er at du kan "nesten" når som helst hoppe av fra historien og gjøre hva du vil. Mye nytt dukker opp når du gjør dette. Riktignok når du har gjennomført spillet et par ganger (8ganger! :o ) så er det ikke så mye mer å se. Det som da er positivt i mine øyne er at du etter en runde finner ut av ting som du skulle ha gjort tidligere i spillet som ville gitt deg nye muligheter og kanskje litt "snacks"!

Men for å gjøre dette kort. De første timene er nesten bare cutscenes for å få deg til og føle deg hjemme i spillet. Disse forsvinner som sagt og når du kommer lenger ut i spillet kan det gå opptil 2 timer før du møter på nye cutscenes. Håper du vil nyte FFX like mye som meg.

 

Hilsen en hardbarka FF-fan som har spilt seg igjennom nesten alle FF spilla!

Lenke til kommentar

Vel er ikke helt enig i det, problemet med FFX iforhold til de andre FF spillene er at det er for linært i begynneslen. Det er selvfølgelig riktig iforhold til historien. Men at du kan hoppe av historien tidlig er helt feil. Du får ikke world mappet før på "slutten" av spillet;/

Lenke til kommentar

Du burde kanskje tenkt deg om to ganger før du kjøpte spillet da :-?

De aller fleste steder man leser står det at spillet består av veldig mange cut-scenes, og at man ikke kan hoppe over de... Jeg ville heller sagt FFX hadde vært kjedeligere hvis det hadde vært midre cut-scenes, for det fighte systemet er ikke noeå hoppe i været for, men det duger. Ville ikke byttet ut cut-scenene for et par ekstra kamper, neitakk...

 

FFX er helt klart et av de beste spillene sluppet til PS2 sålangt

Lenke til kommentar
Ja det var derfor jeg lurte på hvorfor du klaga på at det var så mye "prating"/cutscenes i 10ern.

 

Ser du ennå har store problemer med å lese mine innlegg, jeg sa ikke noe om cutscenes, men pratinga derimot. Jeg likte heller ikke at man må vente så utrolig lenge for å komme ut i verden, i de gamle trengte man jo ikke det og man kom relativt fort ut for å utforske den store verdenen. Noe som jeg satte mye mer pris på. :yes:

Lenke til kommentar
Ja det var derfor jeg lurte på hvorfor du klaga på at det var så mye "prating"/cutscenes i 10ern.

 

Ser du ennå har store problemer med å lese mine innlegg, jeg sa ikke noe om cutscenes, men pratinga derimot. Jeg likte heller ikke at man må vente så utrolig lenge for å komme ut i verden, i de gamle trengte man jo ikke det og man kom relativt fort ut for å utforske den store verdenen. Noe som jeg satte mye mer pris på. :yes:

 

Ja, hvis jeg skal trekke frem ting som sux med FFX er det at world mappet så seint blir tilgjengelig, men spillet er kanon bra fordet, men det er det jeg syntes er det kjipeste.

 

Det er masse prating i tidligere FF spill også, akkurat som cutscenes. Kan jo trekke ut den sekvensen når man ser sephriot i FF7 "klikker" så er det nesten 1 time med cutscenes og chitt chatt.

Lenke til kommentar

offtopic: det var da noe sånn inn i gehenna til giffing?! :roll:

 

ffx ser gørstilig ut, spør du meg... er veldig gla i FF-serien og min kjære har 9eren, så jeg har spilt det endel... der er det jo shaitbra grafikk og cutscenes og kampsystem og story, så det kan jo ikke være så mye verre på PS2-debuten? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...