Gå til innhold

FRP blir pusha


Anbefalte innlegg

Så i følge SSB blir det enten lavere ledighet og høyere rente, eller så blir det høyere ledighet og lavere rente? lol2.gif

 

Når de friskmelder FRPs politikk er de en flott gjeng, men nå skal de latterliggjøres? Eller skjønte jeg ikke den siste posten der?

 

("Og nå sier altså også Ådne Cappelen i SSB at presset i økonomien entydig vil øke med Frps opplegg, sammenlignet med regjeringens.")

 

Det bare Frp som går for "jallemekken" fremfor en solid varende løsning.

Feil. Det er Frp som tenker langsiktig.

 

Flott, bastante påstander kan det aldri bli for lite av på et forum.

Bruk, bruk, bruk? Hollansk syke (Dutch disease), anyone? Handlingsregelen er en flott ide!

 

http://www.hi.is/~gylfason/Trinidad2006.pdf

Tittelen: "Lessons from Norway" sier nok..

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Dutch_disease

Sjekk spesielt ut avsnittet "minimising the dutch disease", hvor Norge trekkes inn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

V-By: Beklager at jeg feilsiterte deg.

Og jeg driter i hvor få det er, for meg er det en prinsipp sak. Er du frisk nok til å arbeide, så får du versågod arbeide for å tjene penger.

 

Hva skal de gjøre alle de som ikke er friske nok til å jobbe, men ikke er syke nok til å bli uføretrygdet? Legge seg ned å dø?

 

Jeg er ingen økonom så det har jeg ikke peiling på. Regjeringen vi har nå går i overskudd så det suser, men samtidig skal de ha inn flere penger fra oss... Det er i mine øyne ikke riktig.

 

Man trenger ikke være økonom for å skjønne dette. Les SSB rapporten som FRP har på sin egen hjemmeside. Den er sånn høvelig lettfattelig. Om regjeringen tjener penger er irrelevant. Mengden kroner i omløp har en effekt på krona, renta og arbeidsledigheten. Det må være en balanse. Folk tror at det hjelper å sette ned avgifter og skatter så folk får bedre råd. Nei, det som skjer da er at prisene øker (krona blir svakere) og renten øker. Hvorfor? Fordi folk har bedre råd og da kan de betale mer for varene sine. Markedet vil alltid presse prisene så høyt som folk har råd til å kjøpe. Det er ganske enkelt egentlig hvis man bare gidder sette seg litt inn i det.

 

Innvandringspolitikken i norge fungerer også helt klart ikke, da det i flere innvandrergrupper er flest kriminelle. Folk blir ikke integrert, dette er også noe FRP vil gjøre noe med.

 

Mer eller mindre alle land i verden plasserer innvandrer som det skumle og forferdelige og bruker dem som noen de kan skylde på når ting ikke funker i samfunnet. Ja, integrering er et problem, men Frp vil fjerne problemet, ikke løse det.

 

Hittil så syntes jeg at den regjeringen vi har nå har gjort en dårlig jobb.

Helt enig.

 

Politikken til FRP handler om mye mere enn billig sprit.

 

Så absolutt. Har aldri sagt noe annet. Det jeg derimot sa var at mange av Frps velgere bare bryr seg om den slags banale saker som frp har istedenfor de større tingene som betyr noe.

 

Nå vrøvler du. SSB FRISKMELDTE Frps økonomiske politkkk. To ganger.

 

Dette har vi vært igjennom før. Du har tydeligvis ikke lest rapporten til SSB enda. Selv om Frp sier at SSB har friskmeldte dem så blir det ikke noe mer sant.

 

Dette landet er bygget på olje og utnyttelse av det kapitalistiske system.

Vær så snill og bli litt mer belest på det du prater om. Landet i likhet med resten av skandinavia er meget vellykket fordi de alle er byggen på den skandinaviske velferdsmodellen. At Norge har Olje er ikke så alt for relevant. Systemet vår sammenlignet med Sverige og Danmark er relativt likt og man har mye av de samme problemene og fordelene. Det er en grunn til at skandinavia ligger i verdenstoppen når det gjelder hvor bra vi har det.

 

Enig. Derfor er det viktig at vi snur ryggen til de fascistiske egoistene på venstresiden.

 

Hahaha.. Facister på venstresiden :p nå har jeg hørt det også. Facisme i likhet med nazisme er en ekstremistisk høyrevridd ideologi. Den regnes også som anti-kommunistisk. Lær deg litt om ordene du slenger ut så du kanskje kan få det til å virke som du vet hva du prater om.

 

At du er utdannet som sykepleier og stemmer SV betyr ikke at du har kunnskap om Frps politikk.

 

Hvor har FRPere det i fra at alle som ikke liker Frp er SVere og sosialister? :p

 

Jo. Du feier problemer under teppet og later som AP-Norge er uten problemer. Du lukker øynene for reelle problemer, og rakker ned på Frp for på påpeke dem.

 

Tror dere at Norge består av Frp-Norge og AP-Norge? Vi har mange flere partier heldigvis :)

Lenke til kommentar
De er positive egoister. Det vil si at de anerkjenner at mennesket ønsker selvrealisering, og at man må kunne få sjansen til å gjøre det bra. Derimot er f.eks. AP negative egoister. Det vil si at de er ensporede og bare tenker på at de selv skal få og få og få uten å yte noe. De vil bare snylte på staten.

Den første setningen din er riktig. Hvordan du overfører resten til virkeligheten skjønner jeg ikke. Ap blir støtt beskylt for å ha blitt et for elitistisk parti grunnet alle de høytlønnede og godt utdannede folkene. Hvorfor skulle vi ville snylte? Og hvorfor skulle noen bare ville snylte? Så vidt man har til syltetøy på brødksiva i måneden er ikke et liv å misunne eller tragte etter!

 

De ser på det som om de fortjener "det" og at det "skulle bare mangle".
Nå beskriver du sosialistene som vil ha og ha, men ikke bidra med noe selv. De vil at staten skal gjøre alt for dem.

Klar vi bidrar? har du ikke skjønt poenget med skatt? Det er jo nettopp rødsiden som er for dette. Dere i Frp vil ha LAVERE skatt OG alle offentlige goder som skatten finansierer. MED bruk av OLJEPENGENE, som skal gå til pensjon osv.

 

Det bare Frp som går for "jallemekken" fremfor en solid varende løsning.
Feil. Det er Frp som tenker langsiktig.
Du har i alle fall ikke studert økonomi, eller satt deg litt inn i det, det er helt tydelig.

 

Hva snakker du om når du sier bryte ned?
Fascistiske tendenser der alle som ikke marsjerer i takt med AP og roper "sieg heil" blir rakket ned på og mobbet.
Hva snakker du om spør jeg igjen? tror du noen tar deg seriøst med en sånn kommentar? Du svarer ikke på spørsmålet mitt som var helt saklig stilt, og du fjamser det vekk med noe tull.. Å prøve å diskutere med deg er ikke å mobbe deg og dine meninger. Men når du svarer slik som du gjorde her, så kan det ses på som et uhøflig svar.

 

Dette landet er bygd på solidaritets og flertallsløsninger
Dette landet er bygget på olje og utnyttelse av det kapitalistiske system.
Har du hatt historie på videregående? Påstår du virkelig at Norge er et godt eksempel på et land bygget på et kapitalistsik system? jeg trodde nemlig ikke at så utbredt beskattning og sterk offentlig sektor hadde noe med kapitalisme å gjøre jeg, men du vet kanskje bedre? Her viser du bare den jevne Frpers innsikt!

 

dessverre, jo lengre vi har det så godt, og jeg lengre det blir siden krigen, jo mer egoistiske og blinde blir folk. Man er ikke klare over hvordan livet faktisk kunne ha vært.
Enig. Derfor er det viktig at vi snur ryggen til de fascistiske egoistene på venstresiden
Hvis du er enig, så hvorfor støtter du da en side som er for mindre hjelp til de som ikke har det så godt? Hvorfor ønsker du da mindre skatter slik at du selv tror du kan rutte med mye mer penger? (utfallet blir jo ikke slik, men det tror dere frpere). Facisme? Hadde du hatt histore sa du?

 

Dette er helt feil og i alle oversikter over utdanning ser man at Frps velgere genrelt har lavere utdanning.
At du er utdannet som sykepleier og stemmer SV betyr ikke at du har kunnskap om Frps politikk.
Hva skal man tolke ut av dette svaret? Hetser du sykepleiere? Eller hva er greia? Jeg er ikke ferdigutdannet, men har interesse for økonomi og skal begynne på siv.øk studie til sommern. Men jeg har faktisk innsikt i Frps politikk da jeg er glad i å debatere og har lest gjennom sidene deres på internett, samt følger med i offentlige debatter.

 

Vi ser helthetn i partiet Frps politikk, og den helheten er gjennomgående tankesløshet.
Det eneste du beviser nå er at du mangler kunnskap og ikke evner å se helheten.
Kanskje den var litt dum av meg den kommentaren, men poenget mitt er at på alle andre en Frp'erne selv så virker politikken korrtenkt og destruktiv på velferdssamfunnet vi har over tid.

 

Frpere kommer med all slags unnskyldninger om hvorfor de alltid står alene, men den sanne grunnen er at resten av landets oppegående innbyggere skjønner at politikken deres bare er vås!
Synes resten av landets oppegående innbyggere at APs politikk bare er vås? Eller SV? Eller Høyre? Siden ingen av dem har flertall, mener jeg. Å lese innlegget ditt er som å se Stalin stå og rope om at alle som ikke føyer seg etter kommunistpartiet er undermennesker og står i veien for Utopia.
Nei, de synes ikke at APs politikk er bare vås, for det meste, da de sitter i regjering, og sørger for at folk flest har det utrolig bra her i landet! Her i Norge kan man nå for det meste si at man får hjelpen man trenger og blir tatt vare på av samfunnet rundt en. Klart ting kunne vært bedre, men vi er fortsatt blandt de beste i verden. Hvordan du klarte å få dette med Stalin ut av kommentaren sier mer om deg enn meg. Men for å ta tak i kommentaren, så tror jeg faktisk landet ville blitt bedre om dere ikke klagde fullt så mye. Jeg mener, siden dere har det så bra liksom?!

 

Og du sier positivt for økonomien, hva mener du med det? og er dette igjen positivt for folk flest i landet?
Ja. Bra økonomi betyr arbeid til folket.
Å, så du tenker på den enorme arbeidsløsheten som herjer landet? (ironi). For det jeg tenker er en oppheting i økonimien hvor prisene vil løpe løpsk, hvor det vil bli MYE større forskjeller mellom fattig og rike da de rike vil få frigjort MYE mer penger etter skattelettene, og dere fattige da vil bli fattigere grunnet at spørsmålet om velstand blir en sammenligningssak. Blandt annet. Og at eldre ikke får hjelp fordi pensjonspengene de skulle ha hatt er brukt opp på å betale offentlige utgifter da jyplinger som deg vil ha mindre skatt.

 

Klart de operer med drastiske økninger!
Nei.
Hvorfor sier du nei? hvis du ikke kan (ditt eget?) partiets poltikk så ikke uttal deg.

 

Det er absolutt ikke egoistisk eller korttenkt sagt.
Jo. Du feier problemer under teppet og later som AP-Norge er uten problemer. Du lukker øynene for reelle problemer, og rakker ned på Frp for på påpeke dem.
Norge er ikke uten problemer, men det jeg prøver å få deg til å se er at under Frp vil nesten alle _reelle_ problemer bli mye værre. Reelle problemer er da ikke dyr sprit, bensin eller biler.

 

Og klart man ikke kan få det, så da klager man. Om det rimelig eller ei å klage spiller tydeligvis ingen rolle.
Ja, de eldre som dør i sykehuskø er bare noen jævla whinere! De burde klappe igjen, asså!
Klart eldre som har det trasig er en rimelig ting å klage på. Men under Frp ville de fått det MYE værre. Så det er du som burde klappe igjen. Da jeg skrev det om dere hadde jeg spesielt bensinpriser, bilpriser, spritpriser, alkohol i butikk, skatter, ol i tankene.

 

Som jeg sier igjen og har sagt mang en gang før, så virker det som om empati, eller mer nøyaktig _mangelen_ på empati, er det som går igjen hos Frp velgere.
Mener du slik du totalt mangler empati for de som står i sykehuskø ved å feie problemet under teppet og late som det ikke eksisterer?
Du har virkelig ikke forstått hvordan samfunnet fungerer du. Konsikvensene av ¨å gjøre slik og slik utover det du tror er den åpenbare effekten. F.eks fjern skatt så blir jeg rik...

Men det blir kanskje litt feil av meg å si dere ikke har empati. Det er kun de som virkelig skjønner effektene av Frps politikk og likevel står for den som kan man kan si at ikke har empati. Dere andre er bare uopplyste. Og det er ikke ment som hets, jeg skulle bare ønske at dere som tydeligvis har et brennede engasjement for politikk hadde satt dere litt mer inn i realfag og sammfunsfag, kanskje lest en og annen forskningsrapport på aktuelle emner osv også.

 

Det hadde hjulpet _godt_ tror jeg :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...