Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kryptere et Linksys WAP54G med WPA-PSK


Anbefalte innlegg

Kobler opp et Linksys WAP54G aksesspunkt med WPA-PSK AES, måtte ordne IP til pcen slik at den ble 192.168.1.39...siden vi ikke kom innpå nettverket uten å gjøre om på dette, da stod det bare henter nettverksadresse. Nå står det at jeg er tilkoblet, og pakker mottas og sendes. Men jeg har ikke tilgang til internett, og jeg kommer ikke inn på feks. hw.no.

 

Hva er feilen her?

Må passordet være annerledes ol.?

 

Zyxel(adsl modem)----->Linksys WAP54G

Endret av Johnx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke sikker på om han har SP2 på pcen, men hvis ikke han har det funker vel WEP?

Jeg får ingen kontakt med aksesspunkt eller routeren når jeg ikke har puttet i kabelen nei.

 

Har ikke satt opp DNS server nei...der står det på automatisk.

Gateway er angitt til 192.168.1.1

Lenke til kommentar

hvis du har koblet en ruter til en ruter må du slå av dns på siste. det er ikke bra om ip'r blir rutet fler ganger.

 

eks: internett->(første gang trafikken blir rutet)adslruter->pc(som har fått en intern ip. eks 10.0.0.2)

 

internett->adslruter->(trafikken blir rutet andre gang)trådløs ruter->pc

da kan det se ca sånn her ut: internett->10.0.0.3->192.168.1.1,

 

uten dns server aktivert på den siste vill det se muligens se sånn her ut.

internett->10.0.0.2->10.0.0.3->pc 10.0.0.4. du må også endre ip'n til rutern så den er i samme range og har samme submask. hvis ikke får du ikke konfigurert den...

 

edit: samme problemet blir andre veien også. hvis det er 2 rutinger får du ikke tak i modemet uten å koble rett til det.

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...