Lyngfisk Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Når det gjelder vakt og sikring på Skjold, så sitter du ikke inni en bu engang. Du står foran et skildrehus med feltuniform og AG'n i beredskapsstilling. Blir bra kaldt om vinteren. Suger maksimalt når det er 30 minusgrader. Dessuten så går man streifvakt på de store områdene til Skjold et par ganger i døgnet. Ellers roteres vakta på Skjold som oftest mellom kompaniene. Det er kun hvis man har overflødig personell man lager en V&S-tropp tror jeg. Lenke til kommentar
Olawl Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Jeg skal dit og, men vurderer å prøve å nytte til sambandstjeneste her i Bergen elns.Frister sykt lite den turen som det var snakk om lengre oppi tråden her I tillegg har jeg ikke hatt annen trening en gymmen på skolen siden 9.klasse da jeg spilte fotball, så er nok litt utav form Etter det jeg har hørt kommer man i form fortere enn man tror når man først er inne. Men at det blir hardt, det tviler jeg ikke på. En ting jeg forøvrig lurer litt på er mulighetene for å havne på en CV 90 som skytter. Hvordan går jeg frem og må jeg ha lappen for å bli det? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Jeg vil også inn i 2. bn. Jeg er innkalt til samband nå i høst, men prøver å få meg flyttet til en litt mer stridsrettet tjeneste. Aller helst skulle jeg dratt til finnmark, men der har de ikke plass til meg. Så vidt jeg har forstått har de ikke plass til meg i 2. bn. heller, dessverre. Suger å være ett år yngre, jeg kom meg ikke på sesjon før i år. Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Jeg vil også inn i 2. bn. Jeg er innkalt til samband nå i høst, men prøver å få meg flyttet til en litt mer stridsrettet tjeneste. Aller helst skulle jeg dratt til finnmark, men der har de ikke plass til meg. Så vidt jeg har forstått har de ikke plass til meg i 2. bn. heller, dessverre. Suger å være ett år yngre, jeg kom meg ikke på sesjon før i år. Hva med å prøve å komme deg over til panserbataljonen da? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 thomsi1607: Det er uaktuelt å begynne i januar. Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 thomsi1607: Det er uaktuelt å begynne i januar. Ok, uansett så blir samband sikkert bra. Bare prøve å komme deg på en litt opperativ stilling så får du være mye ute i naturen. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Satser på å mase enda en stund og bli overført til Ingeniørbataljonen, og komme meg med i Pansret Ingeniørkompani. Virker som de gjør veldig mye tøft. Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Ser i den brosjyren jeg fikk med inkallelsen at jeg må ha med førerkort på fremmøtet. Hva med folk som ikke har førerkort, blandt annet meg? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Det gjelder jo selvsagt kun dem som har dette (med mindre det er et krav for tjenesten). Lenke til kommentar
Olawl Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Ser i den brosjyren jeg fikk med inkallelsen at jeg må ha med førerkort på fremmøtet.Hva med folk som ikke har førerkort, blandt annet meg? Du stiller deg i gruppen som får en feiekost i stedet for AG3 sammen med meg Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 En ting jeg forøvrig lurer litt på er mulighetene for å havne på en CV 90 som skytter.Hvordan går jeg frem og må jeg ha lappen for å bli det? Usikker på om det krevast sertifikat for å vere skytter på CV90. Logikk tilseier at det ikkje er nødvendig, sjøv om eg er usikker på om skytterane får vognførarutdanning òg. Sjansane er der. Om ikkje sivilt sertifikat er eit krav er det berre å søke seg til den stillinga når stillingane blir utlyst i troppen etter rekrutten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå