treeHugger123 Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 (endret) Fugler kan fly? Endret 9. juli 2016 av treeHugger123 Lenke til kommentar
hernil Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Mener jeg spurte om det samme for en stund siden og kom frem til at det ikke går, men slenger meg med på denne, kanskje noen har funnet en smart måte å gjøre det på. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Den med autorun.inf fungerer hos meg. Hvilket OS, XP eller Vista? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Hos meg er det XP, funker det altså å starte filer med autorun.inf fra en usb minnepenn? Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Hos meg er det XP, funker det altså å starte filer med autorun.inf fra en usb minnepenn? Akkurat som setup.exe startes automatisk fra CD-er, det er vel ikke noe problem vil jeg anta. Lenke til kommentar
treeHugger123 Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 (endret) ! Endret 9. juli 2016 av treeHugger123 Lenke til kommentar
hernil Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Tror autorun bare funker på cd-er. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Jeg har en autorun.inf fil, og den fungerer. Du må vel eventuelt få den til å kalle programmet du vil ha kjørt: autorun.inf [autorun]open=fil.filtype icon=favicon.ico Name=Mats sin eksterne Jeg har ikke open selv, da det eneste min gjør er å vise et ikon jeg har lagret i samme mappe som autorun.inf-filen uansett hvilken maskin jeg plugger den inn i. Du kan peke icon til samme som open, og ikonet vil da bli det samme som bat/programmet har. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Det er jo akkurat en slik autorun.inf som brukes på WD MyBook USB disk, som gjør at den viser WD sin blå logo. Så at det bare funker på CD er feil. Kanskje autorun er avslått hos deg. http://www.moonvalley.com/products/rwavdc/enable.htm Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Min er forresten hentet orginalt fra min WD MyBook. Lenke til kommentar
Heine M Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Hmmm, jeg har en extern harddisk WD Passport. Jeg har kopiert en: Informasjon om innstallasjonsprogrammet - fil (opnes i notisblokk, heter "AUTORUN", som hadde denne koden: [autorun] open=burp.exe -auto (burp.exe er programmet) Men når jeg setter i harddisken kommer den vanlige autokjørmenyen opp, som jeg må klikke en gang på for at programmet skal autokjøre. Finner ikke ut av hvordan programmet kjører seg selv uten at du trenger å trykke på noe... Det gjelder nok bare å få den riktige koden/oppsettet, men hvem som vet det er en annen sak... Endret 11. mars 2008 av Heine M Lenke til kommentar
Spartakus Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 (endret) tror autorun bare funker på partisjoner med CDFS Edit: Funker visst på USB også Endret 26. mars 2008 av Spartakus Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 tror autorun bare funker på partisjoner med CDFS Nei, det fungerer jo som tidligere nevnt på vanlig eksterndisk med FAT32 / NTFS partisjon. Lenke til kommentar
Heine M Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) tror autorun bare funker på partisjoner med CDFS Edit: Funker visst på USB også tongue.gif USB - sticka jeg har nå, hadde jo et program/en driver som kjørte seg selv når du stappa den i maskina. Endret 2. april 2008 av Heine M Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Autorun er noe tull da; skjønner ikke hvorfor det en gang finnes i Windows. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 tja... i noen sammenhenger er det greit... f.eks så installerer alle huawei-USB-modemdingser seg selv. Det funker strålende og er helt genialt (Huawei produserer bl.a. 3G-kortene til både NetCom og Telenor) Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 man sparer to sekunder av livet, og åpner et stort sikkerhetshull? Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Nja vet ikke det, hvorfor skal det være så mye verre? Har du antivirus så stopper jo det tingen og hvis du har satt i en cd så er jo mulighetene store for at du skal kjøre det som ligger på den og ikke minst tenk på alle support folkene som har spart mye mye tid på å slippe å hjelpe folk Lenke til kommentar
Heine M Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Autorun er noe tull da; skjønner ikke hvorfor det en gang finnes i Windows. Det er greit hvis du liker å ha det møkkaprogrammet på usb stikka, noe jeg prøver å få bort, men som ikke går uten linux. Men, men... Uansett, nå begynner det nesten å skifte tema her? Når du plugger i noe, så autokjører maskina den, og det kommer opp en liten firkant med"spill av musikk", "opne mappen", osv... der har jeg fått til å få programmet til å komme opp med en av de kodene som ble foreslått tidligere her, men den autokjører uansett ikke av seg selv, du må trykke på musa hele 2 ganger!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå