Arve Systad Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Datakjeden må vel få refundert det frå sine leverandørar, som igjen må få det frå Microsoft - Datakjeden har nok neppe handelsavtalar direkte opp mot Microsoft. Trur det har noko med det å gjere, at ein eller annan stad i systemet så stoppar ting opp og/eller blir tungvint å ha med å gjere når det kjem til å erstatte windowslisensar. Uansett, det er nok ein grunn til at ting har gått som det har gått; Sjølvsagt kan det ha blitt gjort feil som ikkje burde ha blitt gjort, men dei i butikken er jo ikkje ute etter å lage trøbbel eller å yte dårlig service. For dei bak kassa personlig er det jo klinkande likegyldig om du får ein ny DVD med lisensnøkkel eller ikkje. Er nok butikkpolicy eller andre årsaker til at du ikkje får bytta der og då. Nøkkelen har jo ingen verdi i seg selv [...] Det er nøkkelen som har nokon verdi i det heile tatt. DVD-plata kan du laste ned, kopiere frå andre etc., men lisensnøkkelen og lisensbeviset er din dokumentasjon på at du eig tillatelse til å bruke produktet. Uansett, hadde eg vore deg hadde eg slutta å irritere meg over saken, *kremt* lasta ned ein Vista-DVD frå the big great Internet *kremt*, og prøvd med den og din eigen lisensnøkkel. Personlig trur eg at det er eit maskinvareproblem du slit med, og ikkje ein korrupt installasjons-DVD. Just my few cents... Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) Så lenge installajsonen går fint, så burde det ikke være noe galt med platen. Hvis det er noe galt med installasjons DVDen, så vil installasjons softwaren rapportere om CRC feil under kopiering og lesing fra DVDen. Og som så mange andre nevnet. Det er lisensnøkkelen man betaler for, DVDen i seg selv er verdiløs. Endret 14. mars 2008 av Lord_Linus Lenke til kommentar
RoThor Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Siste nytt. Fikk tilslutt ny plate av Datakjeden med Vista 64-bit etter at jeg leverte inn den gamle og at Datakjeden hadde trøbbel med MS å få den byttet/erstattet selv etter at de skrev en mail til meg som jeg gav til Datakjeden Sandnes. Er nå installert og alt ser i første omgang godt ut, skal også kommentere at Creative SoundBlaster kortet er kastet ut av maskinen. Nå er det ikke flere kort igjen utenom nVidia 8800Ultra kortet så nå bør det ryke unna. Har i alle fall lært ett og annet om hvor man kanskje bør kjøpe OS fra.... Rothor Lenke til kommentar
htaule Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 ...Beklager at dette har skapt mye brydderi for deg og ønsker å tilby deg en liten kompenasjon. Er skrevet inn i serviceordren din hos oss... Hvor mye kompensasjon fikk du? Jeg leverte inn min pc 28.01.08 og har ikke fått den før nå. Den har det også vert problemer med fra begynnelsen (kjøpt 20.12.07) Så hvor mye fikk du igjenn, førsteposter? - Henrik Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Du koblet til en ekstern enhet feil........................derfor grilla du hovedkortet. Det er det inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha lest første og andre post. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå