Gå til innhold

Har ps elements 4, mangler curves m.m. hva bør jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, mangler jeg visse verktøy - der curves kanskje er det viktigste? Er det mulig å få oppdatert dette programmet uten at det koster noe ekstra? Hvis ikke, har elements 5 eller 6 det meste som trengs - eller må jeg over på cs3 hvis jeg vil ha et greit verktøy for redigering? Jeg er fersk som få, men merker allerede noen av begrensningene i elements 4.

En mulighet er selvfølgelig at det bare er jeg som ikke er flink til å finne det som faktisk er der, men tillater meg å spørre hvilke viktige funksjoner som mangler - og om de nyere versjonene har det som trengs :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer vel litt an på hvilke funksjoner du savner og hva slags redigering du ønsker å gjøre. Mange vil vel si at Photoshop Elements holder i massevis som "et greit redigeringsverktøy", selv har jeg ikke noen erfaring med dette programmet, og skal derfor holde kjeft om akkurat det. Når det gjelder curves, så vet jeg ikke om Elements 6 har dette, men både The Gimp og Corel Paintshop Pro Photo X2 har curves.

Om du som meg først og fremst er fotograf, som først og fremst bruker redigeringsprogrammet til å justere nettopp curves og også kontraster og farger osv, så kan Adobe Lightroom være verdt å kikke nærmere på. For denne slags redigering vil du finne at Lightoom er langt raskere og mere effektiv en Photoshop. Og har du Mac, synes jeg at Aperture 2 er hakket vassere enn Lightroom igjen. Begge programmene finnes det 30 dagers prøveversjoner av, så det er absolutt verdt å ta en titt...

Om du derimot skal begynne å rote med layers, klone bort store deler av bildet og ellers bedrive massiv redigering av bildene og Elements, Paintshop og Gimp ikke er bra nok, så er det nok CS3 som må til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...