aksjetrading Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 hei. Prøvde meg på hokey bilder idag. Lavere divisjon. Leste litt før eg stakk innom, men problemmet med sikt gjennom glass lot seg ikkje løse med å sette exp +1 hakk. Jeg sleit også endel med de store lysforskjellene mellom is, spillere, osv. Så endte opp med spot måling. Morro var det, men fikk dessverre ikkje krystall klare bilder av dueller, som var det jeg var mest intressert i. Eg satt objektivet helt inntil ruten, men alikevel fikk eg store deler av tiden dårlig sikt. Takk for alle tips :-) Lenke til kommentar
trulsant Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Ett polariseringsfilter KAN hjelpe noe, da det kan fjerne litt refleksjoner fra glasset. Men på annen side, det stikker også avgåede med litt lys. Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 Ett polariseringsfilter KAN hjelpe noe, da det kan fjerne litt refleksjoner fra glasset. Men på annen side, det stikker også avgåede med litt lys. lyset er ikkje noe problem. ny hall. fikk lukketider på 1/300s på blenderprioritet, ikkje ofte jeg får såpass raskt selv med et godt objektiv. andre gode tips for hokey? Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Om lyset er tilstrekkelig jevnt over hele salen så kan det være at du får gode resultater på M. Dersom kameraet ditt kompenserer for at du zoomer mens du er i M-modus, da. Lenke til kommentar
pederk Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Jeg skjønte ikke at det var snakk om is-hockey før nå, og jeg må ha lest tittelen 10 ganger. Om du retter opp skrivefeilen kan det være du får flere svar? Jeg har ikke noe å bidra med selv, dessverre, utenom å støtte forslag om å prøve pola. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 prøvd med blitz? innimellom går dette finfint gjennom glass uten å skape for store refleksjoner (og dermed gir deg gode bilder) Lenke til kommentar
Eyefitness Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 prøvd med blitz? innimellom går dette finfint gjennom glass uten å skape for store refleksjoner (og dermed gir deg gode bilder) Ja, forutsatt at han får gjort det skrått mot glasset vil det funke. Rett på vil det gå galt hver gang. Men hvis sikten gjennom glasset er problemet tror jeg ikke blitz løser dette. Og polafilter fjerner reflekser, det bedrer ikke sikten. Mulig jeg misforstår trådstarter her.. Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 prøvd med blitz? innimellom går dette finfint gjennom glass uten å skape for store refleksjoner (og dermed gir deg gode bilder) Ja, forutsatt at han får gjort det skrått mot glasset vil det funke. Rett på vil det gå galt hver gang. Men hvis sikten gjennom glasset er problemet tror jeg ikke blitz løser dette. Og polafilter fjerner reflekser, det bedrer ikke sikten. Mulig jeg misforstår trådstarter her.. Du er inne på noe veldig viktig og som jeg også merket meg. Jeg måtte ha rett vinkel på glasset for å i det hele tatt få klare bilder. Og det var kjipt og ødeleggende, fordi det var mye feite dueller rett bak glasset, som var umulig å fange skikkelig. Blitz prøvde eg, men det virket ikkje særlig bra?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå