kevinedomm Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 (endret) Hei! Går vg1 teknikk og industriell produksjon, og der blir jeg sveiseblind/blendet av sveisen omtrent 1 gang i uken.. Men nå har jeg merket at synet er betydelig dårligere, kan ikke lese fra lengre avstander lengre (15-20m.) kommer selvsagt an på størrelsen på skriften, men uansett. I går satt jeg og fatter'n i bilen, og han kunne tydelig lese av hva som stod på plakaten foran oss, mens jeg kanskje fikk lest 1 ord, før hadde jeg ganske skarpt syn. Men uansett, briller er egentlig ikke noe alternativ for meg, men ville det i så fall hjelpe når det er slik som det er nå? Er nesten 100% sikker på at det har med sveisingen å gjøre.. Er det noen måte å fikse dette på? Laser? Hva som helst, syns det er utrolig kjipt at synet har blitt såpass mye dårligere.. - Abn0rmal Endret 2. mars 2008 av Abn0rmal Lenke til kommentar
Syltskraeva Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Dra til spesialist med en gang! Synet skal du ha hele livet, og er ikke noe å tulle med. Og kanskje unngå sveising en stund? Lenke til kommentar
Flaskepost Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Det trenger ikke bare ha med sveising å gjøre. Jeg og forandret synet i den alderen du er i nå (hold og på med sveising) og fikk vite at det er veldig normalt at synet forandrer seg, og det gjør det nesten gjennom hele livet. Så jeg begynte med briller og linser. Laseropprasjon koster en del og jeg vet ikke hvor lønnsomt det er for deg som er så ung da synet ditt mest sannsynlig igjen vil forandre seg. Jeg har byttet styrke 2 ganger siden jeg var 15 og er nå 23. Så jeg ville nok tatt meg en tur innom en optiker og hørt hva de har å si. Det er jo mange enkle linser i dag som du også kan sove med så du slipper å ta dem av og på hver dag. Lykke til (og vær forsiktig med øynene dine da jeg ble sviseblind bare 2 ganger i løpet av 1år (gikk mekk), så hvordan du klarer det en gang i uken er ett lite mysterie i mitt hode) Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Oppsøk optiker og for all del, ikkje sjå på sveising utan briller/maske, er ein grunn til at ein skal bruke det. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Har samme problem selv, sveiser ikke men. Før når jeg var liten kunne hadde jeg VELDIG skarpt syn, kunne lese bitteliten skrift fra avstander osv. Nå derimot har jeg problemer med å lese et skilt hvis det er litt avstand. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 Det trenger ikke bare ha med sveising å gjøre. Jeg og forandret synet i den alderen du er i nå (hold og på med sveising) og fikk vite at det er veldig normalt at synet forandrer seg, og det gjør det nesten gjennom hele livet. Så jeg begynte med briller og linser. Laseropprasjon koster en del og jeg vet ikke hvor lønnsomt det er for deg som er så ung da synet ditt mest sannsynlig igjen vil forandre seg. Jeg har byttet styrke 2 ganger siden jeg var 15 og er nå 23. Så jeg ville nok tatt meg en tur innom en optiker og hørt hva de har å si. Det er jo mange enkle linser i dag som du også kan sove med så du slipper å ta dem av og på hver dag. Lykke til (og vær forsiktig med øynene dine da jeg ble sviseblind bare 2 ganger i løpet av 1år (gikk mekk), så hvordan du klarer det en gang i uken er ett lite mysterie i mitt hode) Tja, ordentlig sveiseblind har jeg vel ikke blitt enda, er vel bare sånn at jeg ser en mørk flekk midt i synsfeltet i ca. en halvtime, så er det over igjen, men blendet klarer jeg å bli omtrent 1 gang i uken (slurver litt med MIG'en) Men får se om jeg tar en synstest hos doktoren en dag. Lenke til kommentar
Flaskepost Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Men får se om jeg tar en synstest hos doktoren en dag. Er det så mange doktorer som tar synstest i dag?? Tror nok du bare skal gå til en optiker Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Jaja begynenr å bli nærsynt ja. Blir nok briller eller linser på deg. Laser kan du bare glemme i den alderen. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 Men får se om jeg tar en synstest hos doktoren en dag. Er det så mange doktorer som tar synstest i dag?? Tror nok du bare skal gå til en optiker Tenkte på noe sånn der man skal lese noen bokstaver fra en viss distanse hos helsesøstern jeg Nærsynt? Faen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå