Gå til innhold

Telenor bytter ip daglig!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, Telenor tilbyr ikke fast ip til privatkunder.

For å få fast ip hos Telenor, må du derfor gå over til et bedriftsabon., noe som er en god del dyrere.

Tips: bytt til en annen leverandør. Hos feks. Dataguard får alle i praksis en fast ip.

Lenke til kommentar

alternativt kan du lage deg f.eks en dyndns adresse på http://www.dyndns.com/

de har et eget program som vil konstant sjekke din IP og hvis den forandrer seg så registerer den det i dyndns sin database, slik at din url vil alltid peke mot deg.

Jeg gjorde dette mye før da jeg hadde samme problem som deg, men siden problemet er tilnærmet helt borte hos meg har jeg ikke giddet å oppdatere den.

Lenke til kommentar
alternativt kan du lage deg f.eks en dyndns adresse på http://www.dyndns.com/

de har et eget program som vil konstant sjekke din IP og hvis den forandrer seg så registerer den det i dyndns sin database, slik at din url vil alltid peke mot deg.

Jeg gjorde dette mye før da jeg hadde samme problem som deg, men siden problemet er tilnærmet helt borte hos meg har jeg ikke giddet å oppdatere den.

Hvorfor vil du ha fast IP? Altså, hva er fordelene med det?

takker for lynraske svar. :)

Jepp jeg tror jeg må bruke en DynDns for å "løse" problemet.

Gjør det noe om jeg setter den til oppdatering hvert minutt?? Blir det for hyppig??

Gunnen til jeg vil ha fast ip er enkel og grei. Lettere tilgang til mitt nettverk, samt lettere å configuere div fildelingsprogrammer.. ++

Endret av soccet
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

nei, har vært trofast bruker av NGT i mange år nå, men etter at jeg skiftet til ADSL2 har jeg ikke fått ny IP mer enn 2-3 ganger i året, og det kan jeg leve med.

Har også sluttet å ha min egen FTP server og slikt, så behovet er kraftig redusert :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...