EgMeg Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Heisann, eg har tenkt meg nytt innhold i PC-en, og håpa da nån kunne komme med nå goe råd. Det eg har tenkt hittil e: Prosessor: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Skjermkort: XFX GeForce 8800GTX Hovedkort: Asus P5E, X38, Socket-775 RAM: Corsair TWIN2X 6400C5DHX DDR2 PSU: Silver Power PSU, 600W OS: Microsoft Windows Vista Prem Norsk OEM Om noe av dette ikkje sku være kombinerbart eller om det e nån bedre alternative så sett eg pris på kommentara. =) Om noen kunne forsikre med om det passe i Chieftec Dragon Medium Tower kabinette mitt eller om eg burde kjøpe nytt av det og så hadde det vært fint. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Cheiftec Dragon er jo tidløst, og ATX-hovedkortet ditt vil passe fint. Det har blitt debatert ut og inn om quad-/ dualcore, men jeg ville heller ha gått for C2D E8400 Vil også tro at 8800GTX er litt skjevt priset i forhold til de nye kortene som har kommet. For bare noen få hundrelapper til får du jo et HD 3870 X2, og for et par hundrelapper mindre får du et 8800GTS 512mb. Lenke til kommentar
EgMeg Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 (endret) Eg e meir bekjymra om skjermkorte kjem te å passe, har ikkje funne nå mål på det, men har forstått det sånn at det e bra stort. Prisn på C2D E8400 og Quad Q6600 e jo så godt som lik, nån som har nå synspunkta på ka som funke best? Eg e'kkje heilt idiot men har ikkje aaaaaaaaaaalt førr mykje peiling på data. De større bekjymringen mine e om strømførrsyninga kjem te å være tilstrekkeleg og om komponentan kjem te å krangle førr mykje. Edit: Så ikkje på E8400 men E6850, 8400 va jo nermar 500 kr billiar, ka kjem det av? E det store førrskjella i ytelse på E6850 og E8400? Endret 2. mars 2008 av EgMeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå