Gå til innhold

Øyloffing i Hellas 08, where to go?

Anbefalte innlegg

Emnetittelen sier vel det meste, men kan utdype litt her.

Jeg og kjæresten min skal på øyhopping/loffing i hellas til sommeren i månedsskiftet juni/juli. Vi skal være to uker og flyr til Athen. Var i Hellas i fjor også, så dette er ikke helt nytt for meg. I fjor var jeg på Serifos og Naxos, veldig forskjellige øyer, men fine på hver sin måte.

Vi har foreløpig tenkt på Milos, Paros/Antiparos, Santorini og Ios. Rekker selvfølgelig ikke alle disse øyene men skal prøve å få til 3 stk. Noen som har vært på disse øyene og har noen invendinger/tips? Noen som vet om billige, men greie steder å bo? Er både ute etter rolige øyer og turistøyer. Er også på leting etter nydelige strender....

Håper noen vil dele sine erfaringer.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 uker senere...
  • 2 uker senere...

Santorini er jevnt over dyrt. Spesielt Oia, hvor 80% av alle postkort-fotografier fra Hellas er tatt. Skal dere til Santorini ville jeg valgt å bo i en annen by enn Oia, og heller bare dra dit og se solnedgangen. Den er faktisk spektakulær, men bortsett fra det synes jeg santorini er oppskrytt. Men ikke ta mitt ord på det, mange er uenig med meg.

Er dere ute etter strender ville jeg dratt til manganari beach på Ios. Kommer dit enten med badebåt eller ved å leie scooter. Da jeg var der var det absolutt ingen andre der. Sikkert hyggelig hvis man reiser med kjæresten.

Scooter anbefales. Koster ikke stort og veldig bra måte å se øya på.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Er dere ute etter strender ville jeg dratt til manganari beach på Ios.

Ja denne stranda er veldig bra, om enn litt folketom. Mylopotas beach er kanskje den beste stranda på Ios, i alle fall i mine auge. Om du skal på øyhopping i Hellas MÅ du legge turen innom Ios. Var dritfett der.

Lenke til kommentar

Anbefaler litt mindre kjente Koufunissi. Paros og Antiparos er hjemsøkt av skandinaviske restauranter. Santorini er dyrt (ta en tur til vulkanøya og kom dere videre). Amorgos har en fint kloster du får hjemmelaget godteri fra munkene (ellers lang til strender, bør leie skuter).

Koufonissi sin halvmåne strand er en av Hellas fineste strender.

Lenke til kommentar

Vi tenkte vi skulle til 3 øyer..

ios først.. Men er jo litt usikre på resten.. Det må jo liksom passe med båt tider ol..

Noen som vet hvor man kan finne det btw? båt rutene til de forskjellige øyene?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Må si meg enig med sovehest der;) Koufinisi er kanskje den beste øya når det gjelder strender. Dessuten er det utrolig gøy å hoppe fra klippene og rett ute i havet. Men;)... det er utrolig lite som skjer der så du trenger ikke være der mer enn 2 - 3 dager for å få opplevd det meste. Øya er faktisk så liten at det nesten ikke er behov for biler:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...