maralexm Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Hei, jeg lurer på om hvilken lett-mc jeg skal kjøpe meg:) Jeg har sett å jeg er iterisert i disse: Honda CBR 125R,Daelim roadwin 125,Aprilia RS 125,Cagiva Mito 125. Jeg trenger veiledning av de som har litt peiling, jeg tenker ikke bare på fart og aks men også på kjøreglede,kvalitet bensin,og sefølgelig pris:) Plis kan dere hjelpe meg litt? Lenke til kommentar
Marcus91 Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Hei, jeg lurer på om hvilken lett-mc jeg skal kjøpe meg:) Jeg har sett å jeg er iterisert i disse: Honda CBR 125R,Daelim roadwin 125,Aprilia RS 125,Cagiva Mito 125. Jeg trenger veiledning av de som har litt peiling, jeg tenker ikke bare på fart og aks men også på kjøreglede,kvalitet bensin,og sefølgelig pris:) Plis kan dere hjelpe meg litt? Honda CBR 125 og Daelim Roadwin er 4 taktere, og Aprilia RS125 og Cagiva Mito er 2 taktere. CBR og Roadwin vil jeg si er litt bedre kvalitet, bruker mindre bensin og er litt billigere i pris. Men farten, akselrasjonen og kjøregleden er noe av det værste jeg har vært borti.. RS og Mito derimot, akser veldig bra pga. 2 taktsmotor, har utrolige kjøreegenskaper, mye trimmingspotensiale, man får en utrolig kjøreglede og prisen er ikke så veldig stiv. Du kan finne sykler fra 20 - 40 000. Kvaliteten på Mito og RS derimot, vil jeg ikke si er den beste. Stempelbytting, overhaling av motor osv. må gjøres mye oftere enn CBR og Roadwin. RS og Mito bruker også mere bensin enn Roadwin og CBR på mila. Personlig hadde jeg helt klart valgt RS eller Mito. Jeg kjenner en som har Roadwin og den går overhodet ikke bra.. Mopeder med effektanlegg holder følge med den. Velg RS eller Mito du.. Lenke til kommentar
maralexm Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 Jeg har hørt at viss jeg kjøper meg en Honda Cbr så vil jeg bli mest fornøyd, men aksen er litt dåli siden det er en 4 takter men det gjør jo ingen ting. Men derfor vil jeg forhøre meg litt Lenke til kommentar
Pellex Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Har du sett på Honda Varadero?? Den er ikke akkurat vakker, men den er svær! på størrelse med 600 kubikk. (!) Den drar godt. Lenke til kommentar
maralexm Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 Nei, men såm et bilde av denj nå, den ser ikke ut, Pansjonist-sykkel ;p Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Min mening er at Cagiva Mito er den peneste sykkelen som er. Yter veldig godt også. Snakker av egen erfaring altså.. http://www.bikepics.com/pictures/1197208/ http://www.bikepics.com/pictures/1197200/ Lenke til kommentar
maralexm Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 Hva er det for en Mito da? ny og brukt ca.? Lenke til kommentar
TheStian Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Hei maralexm.. Ikke dumt valg det der med lett mc. Du får mange fordeler.. =) Men tilbake til valg av sykkel.. Først må du bestemme deg om du skal ha 4-takt eller 2-takt's motor. Forskjellen er vedlikehold/effekt. Hvis du kjøper deg en 4-takter kommer du deg billig unna vedlikeholdet. Dvs. det er ikke annet vedlikehold en oljeskift. Velger du 2'takteren, så får du _vesentlig_ mye mere effekt.. En trimmet 2 takter (av de villeste): Ca 40 hk. En like trimmet 4 takter: ca 20 hk. Tingen er at 4'takterne er nesten umulig og trimme. Og du vil bli frakjørt av blotrim-mopeder. Når du har bestemt deg for hvilken type motor du skal ha, da må du velge type sykkel. =) Her er det litt og velge mellom. Du har i hovedsak: -Suopermotard -Racing -Offroad -Enduro -chopper -cruser 2-taktere Supermotard: Husqvarna SMS/WR(SM) 125 Min sykkel btw Må si litt om denne ^^ Det er orginalt en SMS, men ombygd til WR. Yter ca 40 hk.. Racing: Aprilia RS 125 (06+) Cagiva Mito 125: Enduro: KTM exc 125 4-taktere Supermotard Racing Yamha yzf 125 (kommer i 08) Sachs XTC racing (de gamle modellene er 2-takt) Offroad: Honda XR 125 Chopper: Honda VT 125 Shadow Det er bare noen av de.. =) Lenke til kommentar
maralexm Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 Jeg tror jeg går for 4 takt.... CBR synes jeg ikke er så dum, kjenner mange som har denj å de angrer seg ikke for å ha kjøpt den Lenke til kommentar
TheStian Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 CBR er intet dumt valg ;D Eneste jeg syns er litt dumt, er at den ser litt spinkel ut ;D Je har breiere framdekk en hva den har bakdekk. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Jeg tror jeg går for 4 takt.... CBR synes jeg ikke er så dum, kjenner mange som har denj å de angrer seg ikke for å ha kjøpt den Hvis du er en stor person så ville jeg ikke gått for CBR.. ser bare dumt ut. Hvis du er en liten/mindre person så er vel CBR greit antar jeg Lenke til kommentar
maralexm Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 Ja. den er litt spinkel ja, Men at 2008 mod er litt stykkere/større.. ? er 1.82 cm Lenke til kommentar
TheStian Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Skal du ha en ny 4-takts racing.. Kjøp Yamaha YZF 125 RÅ sykkel!! Og tror den hvner i samma prisklasse. Lenke til kommentar
Meowen Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 (endret) Ville aldri valgt CBR , pga den ser forferdelig ut(min mening). Her har du noen bilder som viser hvor spinkel cbr er: cbr og en moped cbr og sachs xtc Endret 2. mars 2008 av Meowen Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Skal du ha en ny 4-takts racing.. Kjøp Yamaha YZF 125 RÅ sykkel!! Og tror den hvner i samma prisklasse. Jeg skal kjøpe yzf r 125 når den kommer i april/ mai. Den koster kr 46900 + levering og reg. Gleder meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå