Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp til valg av sykkel.


Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på om hvilken lett-mc jeg skal kjøpe meg:)

Jeg har sett å jeg er iterisert i disse: Honda CBR 125R,Daelim roadwin 125,Aprilia RS 125,Cagiva Mito 125.

Jeg trenger veiledning av de som har litt peiling, jeg tenker ikke bare på fart og aks men også på kjøreglede,kvalitet bensin,og sefølgelig pris:) Plis kan dere hjelpe meg litt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg lurer på om hvilken lett-mc jeg skal kjøpe meg:)

Jeg har sett å jeg er iterisert i disse: Honda CBR 125R,Daelim roadwin 125,Aprilia RS 125,Cagiva Mito 125.

Jeg trenger veiledning av de som har litt peiling, jeg tenker ikke bare på fart og aks men også på kjøreglede,kvalitet bensin,og sefølgelig pris:) Plis kan dere hjelpe meg litt?

 

Honda CBR 125 og Daelim Roadwin er 4 taktere, og Aprilia RS125 og Cagiva Mito er 2 taktere. CBR og Roadwin vil jeg si er litt bedre kvalitet, bruker mindre bensin og er litt billigere i pris. Men farten, akselrasjonen og kjøregleden er noe av det værste jeg har vært borti.. RS og Mito derimot, akser veldig bra pga. 2 taktsmotor, har utrolige kjøreegenskaper, mye trimmingspotensiale, man får en utrolig kjøreglede og prisen er ikke så veldig stiv. Du kan finne sykler fra 20 - 40 000. Kvaliteten på Mito og RS derimot, vil jeg ikke si er den beste. Stempelbytting, overhaling av motor osv. må gjøres mye oftere enn CBR og Roadwin. RS og Mito bruker også mere bensin enn Roadwin og CBR på mila.

 

Personlig hadde jeg helt klart valgt RS eller Mito. Jeg kjenner en som har Roadwin og den går overhodet ikke bra.. Mopeder med effektanlegg holder følge med den. Velg RS eller Mito du.. ;)

Lenke til kommentar

Hei maralexm..

 

Ikke dumt valg det der med lett mc. Du får mange fordeler.. =)

 

Men tilbake til valg av sykkel.. Først må du bestemme deg om du skal ha 4-takt eller 2-takt's motor. Forskjellen er vedlikehold/effekt. Hvis du kjøper deg en 4-takter kommer du deg billig unna vedlikeholdet. Dvs. det er ikke annet vedlikehold en oljeskift. Velger du 2'takteren, så får du _vesentlig_ mye mere effekt..

 

En trimmet 2 takter (av de villeste): Ca 40 hk.

En like trimmet 4 takter: ca 20 hk.

 

Tingen er at 4'takterne er nesten umulig og trimme. Og du vil bli frakjørt av blotrim-mopeder.

 

Når du har bestemt deg for hvilken type motor du skal ha, da må du velge type sykkel. =)

Her er det litt og velge mellom.

Du har i hovedsak:

-Suopermotard

-Racing

-Offroad

-Enduro

-chopper

-cruser

 

2-taktere

Supermotard:

Husqvarna SMS/WR(SM) 125 Min sykkel btw

monteringsyl-plast22-02-08069.jpg

Må si litt om denne ^^ Det er orginalt en SMS, men ombygd til WR. Yter ca 40 hk..

 

Racing:

Aprilia RS 125 (06+)

RS125black07.jpg

 

Cagiva Mito 125:

2007_Cagiva_Mito_1r.JPG

 

Enduro:

KTM exc 125

ktm125exc05.jpg

 

4-taktere

Supermotard

Racing

Yamha yzf 125 (kommer i 08)

2008-YZF-R125-static-03_tcm.jpg

 

Sachs XTC racing (de gamle modellene er 2-takt)

saxtc125.jpg

 

Offroad:

Honda XR 125

hon_xr125_07.jpg

 

Chopper:

Honda VT 125 Shadow

hon_vt125_07.jpg

 

Det er bare noen av de.. =)

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg går for 4 takt....

CBR synes jeg ikke er så dum, kjenner mange som har denj å de angrer seg ikke for å ha kjøpt den

Hvis du er en stor person så ville jeg ikke gått for CBR.. ser bare dumt ut.

Hvis du er en liten/mindre person så er vel CBR greit antar jeg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...