Kristallo Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Når det gjelder min fotografering, så er det nok mest storslåtte landskapsbilder jeg er ute etterDa trenger du vidvinkel. jeg liker også å kunne fokusere på detaljer for å variere typen bilder fra en tur. Har brukt min 60 mm f2,8 en del der, men kan ei telelinse brukes til slikt?En telelinse fungerer fint til det, 70mm er nesten lik 60mm på det punktet. Men hvis du ikke bruke rområdet 71-200 så er det jo bortkastet. Hva med å prøve å ta utsnitt av noen av bildene du har tatt og se om du finner noen fine motiver. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Til landsskapsfotografering hadde jeg ikke vært i tvil om å godt for et vidvinkel objektiv i første omgang. Har selv Sigma 10-20mm og synes dette er et konge objektiv. Hadde selv lyst på Tokina 12-24mm, men kjøpte Sigma pga tilgjengelighet. Det høres fornuftig ut med et 11-16 objektiv som ikke overlapper objektivet du har allerede. Likevel, Sigma 10-20mm er mitt tips til "storslått" landskapsfotografering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå