Gå til innhold

Lyst å lage Point'n Click spill?

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte jeg skulle gå igang med et aldri så lite læreprosjekt, for å finpusse C/C++ ferdighetene mine. Tenkte jeg skulle benytte meg av Irrlicht for å lage et tradisjonelt Point'n Click spill. Spillet skal kunne spilles i Linux og Windows og fokuset skal ligge på humor (som i Monkey Island) og jeg bryr meg egentlig lite om det er 2D eller 3D.

Når det gjelder handling tenkte jeg her et Detektiv byrå som undersøker overnaturlige hendelser (som spøkelser, mumier, gjenferd... you name it) og at det hele blir satt i et tegneseriepreg, tenk dere øyne som spretter ut av hodet til vettskremte folk og lignende. Handlingen er ikke helt klar enda, men jeg ser for meg at hovedpersonen (Darian) får i oppdrag i å undersøke et gammelt hjemsøkt hus. Før han drar stikker han innom Felita som er byråets smågale vitenskapskvinne. Hun har stort sett samme funksjon som Q i Bond, hun kommer med nyttige oppfinnelser til hvert oppdrag.

Jeg tenkte meg ikke en spesiell lang handling (5 timer ca.), da jeg er mer opptatt av å gjøre spillet ferdig enn å lage en lang opplevelse. Blir jeg fornøyd med det kan man jo alltids lage et episodebasert eventyr.

Så ja, noen tanker? Noen som kunne være interessert i å bli med på prosjektet? Kommer ikke til å være blodalvorlig, mer et hobbyprosjekt der fokuset ligger på å lære. Er alltid morsommere med 2 enn 1 ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva trengs av arbeid da?

- Grafikk (enten 2d/3d)

- Programmering, skal du ta deg av alt der, eller hvordan tenker du det skal løses med eventuelt flere programmerere?

Annet?

Virker interessant, men jeg har nok ikke nok erfaring innenfor C++ til å ordne noe slikt. Det skralter litt i OOP biten, er for vant med "gammel" PHP :p

ENDRET: Er dette et resultat av en drøm, siden du poster 07:10 om morgenen? (:

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

Tenkte hovedsaklig på en ekstra programmerer ja. Tenkte å løse dette ved SVN og fordeling av arbeidsoppgaver.

Når det gjelder grafikk tenkte jeg at vi kunne tenke på å skaffe noen for å gjøre den biten når vi fikk lagd grunnlaget (modeller går dit du trykker, meny, lagringssystem...).

Er heller ikke så flink med C++ at det gjør noe, er som sagt et læringsprosjekt, men er jo en fordel å kunne språket ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...