hitokiri Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Apple vil være ekstremt strenge med programmer til Iphone, hevder kilde. Les mer Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Apple er totalitært! Fatter ikke at noen sløser bort penga på slikt overopphypet motedesign. Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 neivel.. btw, er ikke sløsing Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Dersom informasjonen stemmer vil Apple legge inn sperre mot tredjeparts maskinvare, altså tilleggsutstyr du kobler til telefonens bunnplugg. I tillegg skal Apple angivelig godkjenne hvert eneste program som utvikles til telefonen før det er mulig å installere det. Videre hevdes det at alle programmene skal selges utelukkende gjennom Itunes. Hvorvidt Apple vil legge inn sperre for Bluetooth-utstyr er ikke kjent, men dersom selskapet ikke åpner for dette utelukkes effektivt tilleggsutstyr som tastatur, stereohodesett, GPS og lignende. Telefonen er fra før av sperre mot alt Bluetooth-utstyr utenom håndfri. Ut av esken blir jo iPhone bare dårligere og dårligere. Det er jo en møkkatelefon når du må hacke og styre bare for å legge inn et lite tredjeparts program, og verken bunnporten eller blåtann virker til ekstrautstyrt uten å hackes. Lenke til kommentar
Woundweaver Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Dersom informasjonen stemmer vil Apple legge inn sperre mot tredjeparts maskinvare, altså tilleggsutstyr du kobler til telefonens bunnplugg. I tillegg skal Apple angivelig godkjenne hvert eneste program som utvikles til telefonen før det er mulig å installere det. Videre hevdes det at alle programmene skal selges utelukkende gjennom Itunes. Hvorvidt Apple vil legge inn sperre for Bluetooth-utstyr er ikke kjent, men dersom selskapet ikke åpner for dette utelukkes effektivt tilleggsutstyr som tastatur, stereohodesett, GPS og lignende. Telefonen er fra før av sperre mot alt Bluetooth-utstyr utenom håndfri. Ut av esken blir jo iPhone bare dårligere og dårligere. Det er jo en møkkatelefon når du må hacke og styre bare for å legge inn et lite tredjeparts program, og verken bunnporten eller blåtann virker til ekstrautstyrt uten å hackes. Som fornøyd iPhone-eier må jeg si meg til dels uenig med deg. Ja, telefonen slik den er rett ut av esken er langt fra spennende. Og ja, iPhone er ekstremt overhyped. MEN, når du faktisk har hacket den (som er langt fra vanskelig eller komplisert) så er den den mest interessante telfonen jeg noen gang har eid. Jeg kan ikke forstå at Apple sloss så iherdig imot 3. parts programmene, det er de som gjør telefonen verdt å kjøpe. iPhone = kjedelig iPhone + hack = <3. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Dobbeltklikk på èn fil, vent noen minutter og voilà, så har du en telefon ferdig hacket med installer installert. Fungerer kjempebra når du først har lagt inn noen nødvendige sources, garanti eller ikke! Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 (endret) Viktig å understreke at dette bare er rykter, selv om det er veldig sannsynlige rykter. Uansett har ikke Amobil gjort jobben sin, for det har dukket opp rykter som legger til at de strenge restriksjonene kun skal gjelde programvare du må betale for. Kilde: http://www.electronista.com/articles/08/02...ee.iphone.apps/ Artikkelen ville blitt litt bedre om den der ble tatt med Endret 2. mars 2008 av Marasmus Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 iPhone er ikke for meg, men mange liker den og den er på mange måter orginal, og den er veldig pen. Jeg synest ikke noe om Apple sin strategi. Det blir som å ikke la supportere komme inn på fotballkamp fordi noen er drittsekker. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 tror jeg setter på popkorn, denne tråden kan bli bra fyrverkeri Lenke til kommentar
AyeGee Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Interessant betyr ikke nødvendigvis bra. Syntes "Bring it on" var interessant*, men hadde gitt den terningkast 1 om jeg var en anmelder. *Interessant måten en film kunne gi meg spasmer og spylignende magefølelse Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 SKAL PROGRAMMENE SELGES VIA ITUNES? Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Noen programmer skal det. Utviklerne kan selv velge om programmer skal selges eller være fritt tilgjengelig, og som nevnt tidligere i tråden ser det ut som Apples strenge krav kun gjelder programmer som skal selges. Og ja, om de skal selges, så MÅ de selges gjennom iTunes. Ryktene sier at programmer som skal være fritt tilgjengelige verken må selges gjennom iTunes eller utsettes for Apples strenge krav for å kunne installeres. Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 (endret) Ups, dobbeltpost. Endret 2. mars 2008 av Marasmus Lenke til kommentar
AndyF Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 skjønner meg ikke på apple. hvorfor i helvete skal man lage en værst mulig telefon!?!? de går jo mer og mer bort fra å være brukervennlige og det er stortsett alt de har hatt bortsett fra "design" Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) cue marasmus om 3... 2... 1... Endret 3. mars 2008 av hobgoblin Lenke til kommentar
kornelen Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Da ble den ikke så fri slik som den ble presentert som for ikke så lenge siden. Kanskje likeså greit; et annet argument for å ikke kjøpe den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg