Gå til innhold

Martin Andresens takling på Erlend Holm! Hva syns du?

Athikez

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du er veldig umoden. Du sier mye rart som strider imot det du tidligere har sagt. Du angrep folk kraftig for sine meninger om taklingen, og sier nå ; ''herregud det var jo bare en takling!!'' Samtidig så har du forresten en del skrivefeil som pleier å være luket vekk ved barneskolen :whistle: ,men det har ikke noe med saken å gjøre... Lær deg å diskutere!

Lenke til kommentar
Du er veldig umoden. Du sier mye rart som strider imot det du tidligere har sagt. Du angrep folk kraftig for sine meninger om taklingen, og sier nå ; ''herregud det var jo bare en takling!!'' Samtidig så har du forresten en del skrivefeil som pleier å være luket vekk ved barneskolen :whistle: ,men det har ikke noe med saken å gjøre... Lær deg å diskutere!

haha :p

Eg eg einig med Raste, det er jo berre ein takling!!!

E de so mykje og ta av for?

Grett at de va stygt, men skjer jo i fotballen heile tida

Lenke til kommentar
Var enig i noe som feil, beviser at jeg er umoden? Er du på en anna planet?

Davy sier aldri noe nedlatende til klubben? Har noe med det du sier om dette her, og emnet?

Nei, du er tydeligvis på en annen planet. jeg kan ta et utdrag av hva som gjør deg umoden:

Haha, jeg var enig. So what ? Er det ikke lov i verden. HAHAHAHA
Greit at dere er misunnelig
Grusom takling? Jeg ler av deg, tragisk.

Roy Keane sin takling mot Håland var grusom, men Andresen? Hahah

Havard, ser at du ikke forstår mye. Jeg hater når folk tror at de veit alt som du!

Viste ikke at dere Brann supportere hadde så dårlig humor!

Dessuten vet jeg akkurat hva jeg prater om, og så gidder jeg ikke å ta denne diskusjonen mer. For dere Brann supportere er umulig å diskutere med!

Viste ikke at dere Brann supportere hadde så dårlig humor!

Driter faktisk langt i om jeg har tapt eller vunnet, men må bare si at noen av dere BRann supportere ikke vet hva dem prater om og er så tja hva kan man kalle det? kranglefanter ?
Det var mere som enn fleip, siden Insty sa det til meg. Det var han som kom med det først...
Hvordan vet du at de ikke skulle drite ut Martin? Har du snakket med han? NEI!
Du får vel ringe til Davy og spørre du, siden du tror at du har rett.[/qoute]

Selvfølgelig er det jeg sier relevant til emnet. Sakens kjerne er at Davy Wathne gikk altfor langt i å påpeke at Vålerengas spiller og manager hadde en grov takling, selv om den var helt ren, og folk prøver å påpeke at Davy Wathne er partisk, noe han aldri er. Du har selv sagt deg enig i at Wathne aldri snakker nedlatende om Brann, men kun om andre klubber. Derfor er det relevant til emnet. Det er faktisk så relevant at det kan kalles sakens kjerne. Så det er på tide at du gir deg.

Sunhome: ALLE er jo enig med Raste, og Raste er enig med alle!!!! Det er bare en takling, ingenting å ta av for, men likevel grov og kvalifiserer til gult kort.

Lenke til kommentar

Den var langt i fra den styggeste taklingen jeg har sett, frispark kanskje, men jeg ville ikke gitt noe kort.

Har dere sett taklingen på eirik bakke kanskje? Den er stygg, og burde vært rødt kort!

http://www.youtube.com/watch?v=hy94gU-1stg

Edit: Eirik Bakke, my bad.. La til link også, 1:00 minutter ut i filmen.

Edit2: Eirik, ikke Erik.

Endret av Missy TommeN
Lenke til kommentar

Ifølge de innleggende jeg har sett av deg så har du vel mye mer skrivefeil enn meg. Ja, jeg blir forbannet når folk sier at Martin Andresen er ufyselig spiller og person. Selfølgelig er det også en takling. Skjer det ikke taklinger i fotball hele tiden da? Eller er det kun Martin Andresen som har gjort en takling?!

Dessuten må du lære deg å diskutere å!

Insty:

Vis du har sett ordentlig, så gå jeg meg i første innlegg på side 2 eller 3. Så det er vel DU som hele tiden har kritisert meg og jeg har måttet sitere dine innlegg.

Om emnet igjen. Martin Andresen går litt hardt inn, men treffer ballen først. Ikke noe kort og frispark. Men kanskje dommeren kunne bedt Martin Andresen være litt mere forsiktig. Gikk Martin Andresen bevist inn i taklingen for å skade spilleren? NEI!

Endret av Raste
Lenke til kommentar
Insty:

Vis du har sett ordentlig, så gå jeg meg i første innlegg på side 2 eller 3. Så det er vel DU som hele tiden har kritisert meg og jeg har måttet sitere dine innlegg.

Om emnet igjen. Martin Andresen går litt hardt inn, men treffer ballen først. Ikke noe kort og frispark. Men kanskje dommeren kunne bedt Martin Andresen være litt mere forsiktig. Gikk Martin Andresen bevist inn i taklingen for å skade spilleren? NEI!

Ja, jeg kritiserer deg fordi du ikke vet hva du prater om. Men ingen personangrep. Jeg sier bare at du er umoden og beviser det, uten å mene noe vondt om det og deg som person. Du er sikkert ganske hyggelig. Ingen har sagt at Martin Andresen bevisst prøvde å skade, men det gjorde han i andre omgang på den etterslengen som var der. Der ser du i tillegg at han blir forbannet. Martin Andresen er en ufyselig SPILLER, men en veldig sympatisk og hyggelig person. Akkuratt som Eirik Bakke.

Lenke til kommentar
Den var langt i fra den styggeste taklingen jeg har sett, frispark kanskje, men jeg ville ikke gitt noe kort.

Har dere sett taklingen på erik bakke kanskje? Den er stygg, og burde vært rødt kort!

http://www.youtube.com/watch?v=hy94gU-1stg

Edit: Erik Bakke, my bad.. La til link også, 1:00 minutter ut i filmen.

Han heter faktisk Eirik.

Sorry :) Uansett, STYGG!

Japp.. Har ikke trykket på linken, men det var vel den til Joakim Pärsson? Det kan man kalle to strake bein, og Eirik Bakke hadde noen lignende i 2007, blandt annet hjemme mot Sandefjord (Tommy Knarvik måtte byttes ut). Martin andresen hadde ikke to strake bein. Høyrebenet var strakt og traff ballen, venstrefoten var bøyd men hadde VELDIG farlig retning mot standfoten til Erlend Holm.

Lenke til kommentar
Ok....

Den Pàrsson sin kan man kalle stygg. Det er grovt. Det er rødt.

Hvorfor sier du det? Fordi han traff Bakke istedet for ballen? Den hadde jo bare vært hard men ren hvis han hadde truffet ballen. Da hadde du sikkert plutselig ment at det verken var frispark eller gult kort. Og det er DET Eriksen mener. Enhver takling skal bedømmes isolert fra skadeomfanget. Det vil enkelt og greit si at en takling på ball hvor det spilles farefult (som Martin Andresens takling) skal bedømmes på lik linje som en takling der bein knekker. Men ikke missforstå: Nå snakker vi kun om PERSONLIG straff (Gult/rødt kort), og ikke om det er frispark eller ikke som igjen kommer an på om han tar mann og ikke ball.

En takling hvor det spilles farefult skal straffes. Det skal skje så vel som på egen banehalvdel som motstanderens og uansett om man treffer ball eller ikke. Treffer han rent så er det ikke frispark, men det fritar han ikke fra å få gult kort for å spille farefult. Det gule kortet kan deles ut ved neste stopp i spillet. Martin Andresen hadde en ikke fullt så tøff takling som Joakim Pärsson, men utfallet kunne blitt MYE styggere. Derfor er et gult kort passende.

Grunnen til at man har en regel for straff ved farefult spill er for å forebygge skader. Det er bare synd at den blir veldig dårlig praktisert.

Endret av Insty
Lenke til kommentar
Nå syns jeg du begynner å bli tragisk. Kan du ikke komme med andre argumenter nå! Hvordan vet du at de ikke skulle drite ut Martin? Har du snakket med han? NEI!

Dessuten holder jeg fakta, hva er det som er faktafeil? Du får vel ringe til Davy og spørre du, siden du tror at du har rett.

Fjortisforsvaring? Vær så snill a, der dummer du deg loddrett ut.

Edit: Kan du også slutte med personangrep, og heller diskutere om EMNET.

Du har noen personangrep du også Raste. Men er enig med deg at taklingen var langt fra stygg,det var en ren takling,han tok ballen,kom IKKE in med strake bein,ikke to bein heller.

Men hva skjer med å ikke diskutere SAKEN da...dere hakker bare løs på hverandre dere.Slutt med det og oppfør dere som voksne,for tråden heter ikke "beste personangrep/drittkommentar".

Og at di skulle drite ut Martin tror eg ikke de var ute etter,hvorfor skulle de det,syns Eriksen ordlegger seg feil i noen annledninger og det gjør saken bare verre.

Men Martin overreagerer også,du hører når han andre sier noe om at spilleren fikk en ispose men at "det er sånt som skjer eller" noe....da hisser Martin seg opp,og må si sorry etterpå fordi han hørte ikke ALT han andre sa.

Så se om dere kan diskutere taklingen nå da,og ikke kom med flere "du er så fjortis"eller du er 12år"kommentarer....Please :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Ok....

Den Pàrsson sin kan man kalle stygg. Det er grovt. Det er rødt.

Hvorfor sier du det? Fordi han traff Bakke istedet for ballen? Den hadde jo bare vært hard men ren hvis han hadde truffet ballen. Da hadde du sikkert plutselig ment at det verken var frispark eller gult kort. Og det er DET Eriksen mener. Enhver takling skal bedømmes isolert fra skadeomfanget. Det vil enkelt og greit si at en takling på ball hvor det spilles farefult (som Martin Andresens takling) skal bedømmes på lik linje som en takling der bein knekker. Men ikke missforstå: Nå snakker vi kun om PERSONLIG straff (Gult/rødt kort), og ikke om det er frispark eller ikke som igjen kommer an på om han tar mann og ikke ball.

En takling hvor det spilles farefult skal straffes. Det skal skje så vel som på egen banehalvdel som motstanderens og uansett om man treffer ball eller ikke. Treffer han rent så er det ikke frispark, men det fritar han ikke fra å få gult kort for å spille farefult. Det gule kortet kan deles ut ved neste stopp i spillet. Martin Andresen hadde en ikke fullt så tøff takling som Joakim Pärsson, men utfallet kunne blitt MYE styggere. Derfor er et gult kort passende.

Grunnen til at man har en regel for straff ved farefult spill er for å forebygge skader. Det er bare synd at den blir veldig dårlig praktisert.

Kunne blitt mye styggere? Jeg mener at Pärsson sin takling kunne gjort like mye, om ikke mer skade en Martin sin.

Lenke til kommentar

Tja... Nå traff Joakim Pärsson på verst mulig måte i forhold til utgangspunktet sitt, så ser ikke helt den. Hadde derimot Martin Andresen truffet Erlend Holm tror jeg kirurgene nesten måtte brukt kalkulator for å telle antall brudd.. Og helt ærlig: Sier du virkelig imot meg når jeg sier at utfallet KUNNE (jeg gjentar: kunne) blitt verre? At det er en viss mulighet for at utfallet kunne blitt verre enn det Bakke klarte å riste av seg etter litt behandling?

Skal ikke være mulig å si imot meg på noe slikt. Bare å påføre Holm et lite brudd ville gjort utfallet verre.

Endret av Insty
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...