Gå til innhold

Martin Andresens takling på Erlend Holm! Hva syns du?

Athikez

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja. Dere Brann supportere er som sagt umulig å diskutere med, så jeg ikke gidder å diskutere mer i denne tråden. Driter faktisk langt i om jeg har tapt eller vunnet, men må bare si at noen av dere BRann supportere ikke vet hva dem prater om og er så tja hva kan man kalle det? kranglefanter ?

Lenke til kommentar
Tja. Dere Brann supportere er som sagt umulig å diskutere med, så jeg ikke gidder å diskutere mer i denne tråden. Driter faktisk langt i om jeg har tapt eller vunnet, men må bare si at noen av dere BRann supportere ikke vet hva dem prater om og er så tja hva kan man kalle det? kranglefanter ?

Poenget med en diskusjon er ikke å vinne, men å komme til enighet. Ellers lyser det igjen umodenhet. Bare sett Brannsupportere i egen bås når det faktisk er du som ler av andres meninger uten å komme med noe konstruktivt. Og igjen bare sier at vi ikke vet hva vi prater om.

Lenke til kommentar
Viste ikke at dere Brann supportere hadde så dårlig humor!

Dessuten vet jeg akkurat hva jeg prater om, og så gidder jeg ikke å ta denne diskusjonen mer. For dere Brann supportere er umulig å diskutere med!

Tar denne også. Ingenting i posten din kan tyde på humor. Det eneste er et smålig desperat forsøk på å redde noe av æren til Martin Andresen. Og ja, du vet hva du prater om ja? Jeg har stilt mange spørsmål jeg ikke har fått svar på nemlig. Blandt annet dette med om det går an å gi gult kort for noe uten å gi frispark. Det svarte du ikke på. Og så spurte jeg om du hadde sett taklinger som var på ball, men fortsatt utrolig stygge. Det vrir du deg også unna. Du bare holder fast ved det faktum at Martin traff ballen og derfor var taklingen ren og pen og ingenting å blåse opp. Og derfor har visst du peiling på hva du prater om, men ikke vi. Vi er umulig å diskutere med rett og slett fordi du er tom for argumenter.

Og hvorfor i helvete gikk Andresen fra kallenavnet "Martine" til "Martin" helt tilfeldigvis i november ca? Da var han vel ikke noe klyse lenger da?

Endret av Insty
Lenke til kommentar

Taklingen er tøff. Den er veldig tøff, men den er samtidig ren.

Jeg tror ikke Andresen hadde klaget på gult kort i den situasjonen, det hadde heller ikke jeg gjort. Men det å snakke om at han skal ha rødt kort fordi (som Eriksen sier) "det lyser jævelskap ut av øya" - det blir for dumt. Skal man dømme på en intensjon man TROR spilleren har, da er det på tide å legge opp.

Se også på Erlend Holms reaksjon, han reiser seg opp, børster av seg og går tilbake fordi han visste VIF fikk innkast. Uten at man skal legge så mye i det ville jeg tro at hans reaksjon hadde vært en annen om han hadde ment han ble urettferdig behandlet av dommeren.

At Davy Watne og Bengt Eriksen driver på som de gjør i studio er rett og slett hårreisende. Det blir enda dummere når treneren til AaFK, Søren Åkeby, også sitter der og blir litt indignert av presset mot Andresen. Jeg håper for TV2s skyld at de ikke skal kjøre den stilen, uansett hvem det er mot, når serien begynner.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri likt Davy Watne! Å kalle Martin Andresen for "en brutal bølle" er å gå over streken. Martin gjorde en tøff takling, burde kanskje ha fått gult kort. Davy Watne burde vært litt mer nøytral når det gjelder å kommentere fotball på tv, ofte han kommenterer negativt mot andre klubber enn Brann. Er det bare meg så har jeg ALDRI mitt liv hørt han si noe dumt om Brann, men andre klubber kan han kommentere og latterliggjøre ofte.

Jeg tror at Martin Andresen ville kanskje innrømet at taklingen var litt tøff og burde fått advarsel, hvis Davy Watne og Co hadde spurt ham på en annen måte enn å gå løs på denne måten. Hvis noen hadde spurt meg på denne måten så hadde nok jeg blitt irritert og nektet. Jaja.. Håper at Davy Watne og Co blir litt mer forståelsesfull!

Lenke til kommentar
Denne Raste har vel vist seg å være ganske så umoden i flere diskusjoner.

Du hadde aldri forsvart Andresen på samme måten om du ikke var VIF fan.

Haha, det kom fra rett kjeft.

Er ganske enig i det du sier Adda. SurfinElite, jeg tror ikke du skal kommentere noen personen her, dessverre!

Lenke til kommentar

Vi kjenner jo Davy Wathne, han prøver å være morsom for vær annledning han kan, - og han er morsom de fleste gangene og! Men det var litt feil på akkurat dette tidspunkte ettersom det var rett etter Bengt Eriksens kommentar.

Den kommentaren jeg husker mest er: "Du er så fin at du kan være på radio!" :p

Men taklingen til Andresen er stygg, den har en veldig stygg ettersleng.

Lenke til kommentar

Så lenge han går bevist med strake bein og knottene først skal det være kort og fri. Selv om han tar ballen først skal det da bli gult siden han tar mannen også. Det er det som står i regla og da må det følges. Det er farefullt spilt som det er nevnt tidligere.

Endret av Gorilla-Gutten
Lenke til kommentar
Jeg har aldri likt Davy Watne! Å kalle Martin Andresen for "en brutal bølle" er å gå over streken. Martin gjorde en tøff takling, burde kanskje ha fått gult kort. Davy Watne burde vært litt mer nøytral når det gjelder å kommentere fotball på tv, ofte han kommenterer negativt mot andre klubber enn Brann. Er det bare meg så har jeg ALDRI mitt liv hørt han si noe dumt om Brann, men andre klubber kan han kommentere og latterliggjøre ofte.

Jeg tror at Martin Andresen ville kanskje innrømet at taklingen var litt tøff og burde fått advarsel, hvis Davy Watne og Co hadde spurt ham på en annen måte enn å gå løs på denne måten. Hvis noen hadde spurt meg på denne måten så hadde nok jeg blitt irritert og nektet. Jaja.. Håper at Davy Watne og Co blir litt mer forståelsesfull!

Er du helt skutt i hodet? Er det et lag i Norge Davy Wathne ELSKER å mobbe, så er det jo Brann selv. Det er jo derfor mange brannsupportere selv stiller spørsmålstegn ved hvor mye han liker klubben, fordi han er så utrolig kritisk til dem.

Det er en journalist i Norge som kommer med velformulerte spørsmål, og det er Davy Wathne. Lange avhandlinger og spørsmål som seeren er interessert i. Ikke noe "Hva føler du nå?" rett etter en seier, men analyserende og interessante spørsmål.

Davy Wathne er en person som elsker sarkasme, og elsker å ta litt hardt i. Jeg kan rett og slett ikke forstå hvordan du kan mene helt seriøst at Davy aldri preiker dritt om Brann. Er du faktisk seriøs? Følger du med på norsk fotball? Står du virkelig for det du sier her? Og det at Raste sier seg enig med deg viser nok en gang hvilket nivå Raste diskuterer på, og hvilket nivå hans kunnskaper innenfor norsk fotball ligger på. Ingenting vondt ment, så klart. Alle må jo lære en gang.

Uansett gikk Davy over streken, men jeg er helt på høyde med Eriksens uttalelser.

Endret av Insty
Lenke til kommentar

Å herregud Raste, seriøst? Er du 12 år eller?

Jeg synes Davy er en av de sportsjournalistene i norsk fotball med mest sjel. Han skiller seg ut fra mengden, og som Insty nevner her, er Brann faktisk det laget jeg har hørt han kritisere hardest. Selv i innspurten av forrige sesong, da de lå an til å vinne gullet, var han kritisk i en tid da alle andre hadde gull i øynene og sang seriegull-sanger.

Ja, jeg er Brann-supporter. Og nei, vi er ikke i det minste misunnelig på at Martin stakk til en annen klubb. Han var en veldig god spiller og hjalp Brtann til gullet, men holdningen hans er helt feil for et lag som Brann, og i lengden er nok Brann tjent med at han forlot klubben. Jeg har ikke tvil om at Jaiteh og Bakke kan fylle rollen hans minst like bra :-)

Lenke til kommentar

Tja, det jeg personlig reagerte på var at du sa noe sånt som "Jeg har mye bedre kunnskaper enn deg innenfor norsk fotball, tro meg."

Du skal selvsagt få lov til å ha dine egne meninger og syn på saken, men å komme dragende med nedsettende kommentarer om kunnskapene til den du diskuterer med og hevder deg selv som bedre enn ham bare på bakgrunn av forumposter i en diskusjon blir helt feil. Da senker vi nivået på diskusjonen til barneskolenivå.

Lenke til kommentar
Han kommer med strake ben. Heldigvis for Erlend Holm er taklingen på ballen, om han hadde truffet foten til holm, Hadde vi nok sett et grusomt brudd.

Imo er det værtfall gult kort. Han takler med strakt ben, og knottene først.

Men hvis man skal ta den "hvis om atte"-tolkningen så kan alle taklinger bli potensielt farlige og det er en problematisk holdning. Da må man se på alle taklinger som blir tatt og vurdere "kunne denne bli skadelig for han som ble taklet?" - og da finner man plutselig en del røde kort.

Hadde taklingen vært bedre om man så at beinet hadde en liten bøy?

Erlend Holm gjør ingen tegn til at han syns dette var en altfor tøff takling, og selv om man ikke skal bruke dette som noe argument så syns jeg det er på lik linje som "hvis han hadde truffet"-linjene som en del kommer med.

Lenke til kommentar
Uansett gikk Davy over streken, men jeg er helt på høyde med Eriksens uttalelser.

Begge to gikk over streken. Det å male videre på dette var en idiotisk greie. Selv Søren Åkeby så ille til mote ut der han satt.

Det Davy Watne sa kunne vært morsomt, men han sa det på helt feil tid og helt feil sted. At Bengt Eriksen vil at norske spillere skal oppføre seg som pusekatter og at man skal dømme ut i fra om spillerne har "et djevelsk blikk" når de går inn i taklinger får gå på hans regning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...