Athikez Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Som dere sikkert har hørt så taklet Martin Andresens på AaFKs Erlend Holm hardt. Dette ble selvfølgelig diskutert på TV2 sporten, med Davy Wathne og Co. Der de prøver å gi sikkelig skyldfølese på Andresen. Om taklingen Han tar ballen, MEN han kommer inn med to strake ben. Taklingen er på nippe til å være ren, det KUNNE ha godt ganske galt hvis han traff litt feil etter min mening. Han burde fått gult kort etter min meningm siden han kommer inn med to strake ben, for det strider imot fotball reglene. Se spoiler. DIREKTE FRISPARK Et direkte frispark tildeles motparten hvis en spiller begår en av følgende 6 forseelser på en måte som etter dommerens skjønn er uforsiktig, hensynsløs eller med unødig mye kraft. Norske bemerkninger og vurderinger: Ved vurdering av hva som regnes som uforsiktig, hensynsløs eller handling med unødig kraft kan det være en rettesnor for dommerne å ha klar for seg de mulige avgjørelser/beslutninger og klassisfi seringer: - korrekt takling uten avblåsning - uforsiktig handling : frispark tildeles - hensynsløs handling: muligheten til å tildele gult kort for usportslig opptreden i tillegg blir mer sannsynlig - unødig mye kraft øker sannsynligheten for å utsette motstander for fare og blir alvorlig brudd på spillereglene med rødt kort som konsekvens. - Dommeren må ta hensyn til: - Elementer av hensikt eller eventuelt overlagt handling (gjerne at spiller ikke tar hensyn til motstanderens sikkerhet) - Farten til angriperens handlig/intensitet - Tackelerns mulighet til å spille ballen - Utsettes motstanderens sikkerhet for fare? Kilde: Spilleregler, side 21 Du kan se klippet her(kommer under disk.): http://webtv.tv2.no/webtv/metafile.asx?p=219335&bw=600 Artikkel på tv2.no Artikkel på dagbladet. Han tar ballen, MEN han kommer inn med to strake ben. Taklingen er på nippe til å være ren, det KUNNE ha godt ganske galt hvis han traff litt feil etter min mening. Etter min tolkning av reglen sø burde han ha fått gult kort. Det som er kjipt er at de diskuterer veldig aggresivt på tv2 sporten. De burde godt litt mer saklig og mer proffosjonelt. Lest litt ifra reglene osv.. jaja, de skal sikkert lag litt PR for TV2 sportkanelen. Hva synes du om taklingen og diskusjonen på TV2 Sporten?? Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Latterlig at han ikke klarer å innrømme at det er et gult kort. Aldri likt Andresen, selv ikke når han var i Brann. Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Virker veldig lite sympatisk den fyren ... Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Davy dro taklingen altfor langt, og det ble etterhvert bare folk som gjentok seg selv og det ble ganske pinlig. Taklingen derimot, kan man sitere Eriksen på. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Herregud, vis man skal få rødt og gult kort for sånne taklinger, er det jo ingen personer i fotball verden igjen. Han gikk litt hardt inn ja, men han treffer ballen først og er absolutt ikke stygg når jeg har sett den taklingen flere ganger etter hverandre. Davy er bare forbanna på at Andresen dro fra Brann, så han kan holde munn. Haha, han gikk jo for fanken ikke med to strake rette ben. Se klippet om igjen, vis ikke dere ser det. Egentlig ikke frispark engang. Lenke til kommentar
Havard_92 Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Er da grenser for hva man kan gjøre selv om man går for ball, det er en grusom takling, Andresen er en usympatisk tulling som ikke klarer å innrømme det selv. Flaks gutten ikke ble skada. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Grusom takling? Tror du må se taklingen om igjen, eller tror jeg du ser dårlig. Martin kommer i fart, han er først på ballen og det er ingen strake bein der utenom et ben. Har du sett grusome taklinger? Nei, jeg tror ikke det hvis du syns den er stygg. Lenke til kommentar
fakey Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Starten på taklingen er jo forsåvidt grei, og han tar ballen osv. Men det at han strekker ut venstrefoten og tar AaFK-spillern gjør det til en stygg takling. Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Raste: MÅ man blåse frispark for å gi gult kort? Nei. Alle sier jo at han var på ballen. Det han skal straffes for er graden av farefult spill. Det gikk bra og det er alle glad for, men som Eriksen sa skal ikke dommere preges av utfallet av taklingen. Taklingen skal dømmes isolert fra utfallet. Derfor er det gult. Han hopper inn i situasjonen og alt ser i grunn veldig stygt ut frem til han (heldigvis) treffer rent på ballen. Gult kort. Lenke til kommentar
fakey Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Husk nå at Raste er den eneste Enga-supportern her Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 Raste: MÅ man blåse frispark for å gi gult kort? Nei. Alle sier jo at han var på ballen. Det han skal straffes for er graden av farefult spill. Det gikk bra og det er alle glad for, men som Eriksen sa skal ikke dommere preges av utfallet av taklingen. Taklingen skal dømmes isolert fra utfallet. Derfor er det gult. Han hopper inn i situasjonen og alt ser i grunn veldig stygt ut frem til han (heldigvis) treffer rent på ballen. Gult kort. Er helt enig her. Burde vært dømt gult kort og frispark. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 (endret) .... Endret 4. mars 2008 av Raste Lenke til kommentar
fakey Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Greit at dere er misunnelig Misunnelig? På hva da? For å si det sånn så tviler jeg på at Enga gjør det særlig godt i år. Lenke til kommentar
Havard_92 Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Husk nå at Raste er den eneste Enga-supportern her Haha! Så det er grunnen for hvorfor han forsvarer martin the idiot?Mistenkte det ja... Hater når folk forsvarer spiller/lag bare fordi man heier på de. Grusom takling! Uten tvil, Andresen er og blir en usympatisk brutal type. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 (endret) ... Endret 14. juni 2008 av Raste Lenke til kommentar
fakey Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Over til taklingen: Han kommer i god fart, men treffer ballen og er først. Ikke noe frispark, men kanskje et gult kort. Selv om jeg har sett verre taklinger som ikke er dømt gult kort på. Selv om han tar ballen først, så er det jo ikke lov å bruke den andre foten til å gå i beina på motstandern? Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Virker ut som dere ***** brann supportere ikke liker Martin Andresen etter han dro fra dere. Greit at dere er misunnelig, men dere trenger ikke å hate han.Taklingen er absolutt ikke stygg, hvis dere syns det så syns jeg dere skal søke på taklinger på youtube og se taklinger. ETTER han dro fra Brann? Det var FULLT av folk på stadion som ikke likte Martin da han var der. Ta en tur inn på Bataljonen.no og hør du. Misunnelig? Hah, en aldrene kar som blir tregere og tregere.. vil heller ha Jaiteh enn Andresen. Taklingen er ikke direkte stygg nei, men kunne blitt meget stygg. Farlig spill. Lenke til kommentar
Havard_92 Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Jeg liker ikke Andresen, og har aldri gjort det. Men jeg forsvarer spillere, når folk ikke vet hva de prater om. Jeg hater når folk syns spillere er ufyselige når spillere har gått fra laget.Grusom takling? Jeg ler av deg, tragisk. Roy Keane sin takling mot Håland var grusom, men Andresen? Hahah Havard, ser at du ikke forstår mye. Jeg hater når folk tror at de veit alt som du! Over til taklingen: Han kommer i god fart, men treffer ballen og er først. Ikke noe frispark, men kanskje et gult kort. Selv om jeg har sett verre taklinger som ikke er dømt gult kort på. Fakey: Det jeg mente, var at Andresen hadde gått fra Brann og til Enga og at Brann supporterne var sjalu Klarer du ikke å akseptere andres meninger? Selv syntes jeg taklingen var grusom, og det ser ut til at du ikke aksepterer min mening. du sier jeg ikke vet hva jeg prater om, og at jeg ikke forstår mye. Du er useriøs og du bruker dårlige argumenter til å forsvare martin. Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Jeg liker ikke Andresen, og har aldri gjort det. Men jeg forsvarer spillere, når folk ikke vet hva de prater om. Jeg hater når folk syns spillere er ufyselige når spillere har gått fra laget.Grusom takling? Jeg ler av deg, tragisk. Roy Keane sin takling mot Håland var grusom, men Andresen? Hahah Havard, ser at du ikke forstår mye. Jeg hater når folk tror at de veit alt som du! Over til taklingen: Han kommer i god fart, men treffer ballen og er først. Ikke noe frispark, men kanskje et gult kort. Selv om jeg har sett verre taklinger som ikke er dømt gult kort på. Fakey: Det jeg mente, var at Andresen hadde gått fra Brann og til Enga og at Brann supporterne var sjalu Her har det seg at du ikke vet hva du prater om, for de fleste i dette emnet synes nemlig at taklingen er helt kurrant og at det ikke skal bli frispark, taklingen er jo klokkeren. Det man reagerer på, er foranledningen og måten man takler på. Det er så til de grader sjangsespill at det må belønnes med gult kort. Man kan ikke bare komme med etterpåklokskap og si "Man ser jo han var på ballen først. Helt ufarlig" for det var det ikke. Martin kunne ALDRI vite om Erlend Holm skulle til å vende ballen, og Erlend Holm kunne like gjerne satt inn et ekstra gir som Martin gjorde. At Martin treffer ballen er jævlig bra timet, og fullt planlagt. Det som er rett og slett FLAKS er at Erlend Holm setter beina sine AKKURATT der han gjør, slik at Martins venstre fot blir harmløs, og slik at Martins høyrefot treffer der den skal. Men likefullt veldig farefult spill, derfor skal det IKKE bli frispark, men gult kort til Martin Andresen. Resten av posten din lyser det at du ikke har så mye du kan forsvare deg med. Først ler du av andre, så kommer du med et eksempel du ser på som passende NETTOPP fordi utfallet av taklingen ble som den ble, også fremhever du at andre ikke har peiling (men det har visst du) fordi de mener noe annet enn deg. Det går an at en takling er stygg selv om det er langt fra frispark. Og der havner denne taklingen nesten i særklasse. Brannsupportere har dessverre ingenting å være sjalu for. I hele høstsesongen gikk brannsupporterene rundt og tenkte "Hva i helvete skal vi gjøre?" fordi vi hadde 4 sentrale midtbanespillere som alle fortjente spilletid og vi var pissredde for uro i spillerstallen. Noen måtte ut, og mange har lenge sett seg lei på Andresen, selv om han hadde mange "fans" to the bitter end. Men igjen, det du skriver på slutten der vitner om umodenhet. Er det ikke litt femteklasse å si "Åjaaaa du er bare misunnelig duuuuU!!!!" ? Lenke til kommentar
Raste Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 (endret) -..... Endret 14. juni 2008 av Raste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå