fenderebest Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) Hvileken container filen har altså .avi .mkv eller hva det nå enn er er vel egentlig ikke så interessant. Det er mere hvilke codecer som brukes som jeg tror er interessant. Men om du sier at uansett hvilket lydkodek som brukes så kræsjer det, så er det litt rart? Windows Vista er jeg ikke så habil på Så det er ingen Bryter for å deaktiver maskinvareakselarsjon under Lyd-fanen i dxdiag i dx10.0 altså? Men du sier altså at dette HAR fungert i en stund? Så de samme filene har fungert feilfritt også begynte de plutselig å gå i BSOD? Endret 3. mars 2008 av fenderebest Lenke til kommentar
magnus.o Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 Nope, det er det ikke. Nå har jeg avinstallert driverne fra nVidia, og heller algt inn de fra Realtek. Det ser ut som om det er mer stabilt, men jeg mistet lyd over SPDIF. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Så til nå har VLAN vært konfigurert til å bruke S/PDIF when available? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Beklager, Vlc player laget av VideoLan :-) Hva om du slo av S/PDIF og brukte nvidia driverne? Lenke til kommentar
magnus.o Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 Hmmm.... Det er jo ikke noe gøy når jeg har en 5.1 AV Reciever tilkoblet, men jeg skal se hva som skjer! :-) Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) Hehe skjønner det! Men om man ser at det er noe med S/PDIF som er problemet. (Altså det fungerer fint uten) Så vet man vertfall hva som er problemet og kan da prøve å finne en løsning. Endret 3. mars 2008 av fenderebest Lenke til kommentar
magnus.o Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 Nå får jeg ikke brukt S/PDIF og har kun nvidia-driverne installert. Ny crash. Lenke til kommentar
magnus.o Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 Her er output etter den siste crash'en. minidump.txt Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) Ok det som er litt underlig er faktisk at den kræsjer med en gang: STACK_TEXT: 87619dc4 8b11b7a0 badb0d00 858c1260 00200256 nt!KiTrap0E+0x2ac WARNING: Stack unwind information not available. Following frames may be wrong. 87619e34 00000000 858b9c28 0000cc00 858b9f58 nvmcp+0x5c7a0 Dette er faktisk en av de kræsjende det kunne ha vært interessant å sett litt nærmere på. Feks ved å skrive u nvmcp+0x5c7a0 Om du vil kan du poste outputen etter å ha kjørt den kommandoen! Men bortsett fra det er jeg egentlig tom for forslag uten å kunne feilsøke problemet nærmere så jeg beklager :-) Endret 3. mars 2008 av fenderebest Lenke til kommentar
magnus.o Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 Skal jeg skrive u nvmcp+0x5c7a0 i windbg? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Skal jeg skrive u nvmcp+0x5c7a0 i windbg? Yep! Lenke til kommentar
magnus.o Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 Følgende skjer: nvmcp+0x5c7a0: 8b17c7a0 ?? ??? Memory access error in u nvmcp+0x5c7a0 Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Huffda! READ_ADDRESS: GetPointerFromAddress: unable to read from 819275a0 Unable to read MiSystemVaType memory at 819086a0 8a685000 Overså den der ja...det betyr at den stakken du ser på kanskje er ugyldig og at man ikke kan hente noe leselig informasjon ut av stakken. Jeg tror ikke det er så mye å hente ut fra disse kræsjdumpene med andre ord uten å slå på Driver Verifier. (Men igjen dette er litt avansert feilsøking så med mindre du virkelig har lyst til å komme til bunns i det så jeg kan egentlig ikke gi deg noe mer enn par tips) Du husker ikke om du gjorde noe spesielt som gjorde at filmavspilling ikke fungerte lengre? Lenke til kommentar
magnus.o Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 Nei, som sagt så ble Vista og VLC installert. Det samme med drivere fra nvidia. Har ikke kunnet se film på dette systemet uten at det krasjer. Dersom jeg bruker driverne fra Realtek er det stabilt, men jeg får ingen lyd over SPDIF. Dersom jeg bruker driverne fra nVidia får jeg lyd, men det er ustabilt som fy. Uansett hva dette er, tusen takk for hjelpen! Jeg tror kanskje jeg må investere i et skikkelig lydkort for hjemmekinobruk. Noen tips? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) Hehe av og til er bare ting veldig vanskelig å feilsøke på! Har faktisk PC-en tilkobla mitt hjemmekino anlegg og det bruker en eller annen variant Creative X-fi serien som jeg synes fungerer helt supert! Klart mange entusiaster skulle vel ønske seg flere tilkoblinger men det klarer seg ihvertfall for min del! (Bruker Minijack til dobbel RCA-overgang) Som en obskur siste ting å prøve...prøv å se filmene i Sikkermodus! Endret 3. mars 2008 av fenderebest Lenke til kommentar
magnus.o Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 Hehe... Jeg kunne godt tenke meg å bruke digital overføring da jeg kan benyte meg av dekoding i recieveren. Men jeg kan se om sikkermodus gjør noen forskjell... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå