iNtensimilla Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Jeg og et par kompiser var en tur på det lokale kjøpesenteret, hvor vi også har Spaceworld. De to andre var allerede der når jeg kom dit på mopeden min, det første han ene sier til meg er: "De selger Elite for 2399 på Spaceworld jo!". Jeg tenker, dette kan ikke stemme. Vi går inn i butikken, og jammen er det ikke sant. Det står en haug med Xbox 360 bokser på gulvet(Pro, Arcade, Elite og Halo), oppå står det en lapp. "Alle Xbox 360 konsoller; 2399 kr" WOW! Tenkte jeg. Jeg vurderte dette veldig. Jeg har en Xbox Pro med Falcon, HDMI kabel m. lydkabel(som opprinnelig følger med i Elite pakka) og Play and Charge kit til kontrollen(batteri og lader). Dette regner jeg med at jeg kunne solgt for 1500-2000 kr. Så da ville det lønnet seg å kjøpe denne Eliten for 2400 kr. Men jeg har ikke penger til det akkuratt nå, så jeg ringte til mamma og fikk henne til å låne meg penger til det. Så går jeg i kassa og holder av en Xbox 360 Elite som jeg skulle komme tilbake og kjøpe. Rett etterpå finner kompisen min ut at han skal gjøre det samme, så han går i kassen for å kjøpe en Xbox 360 Elite. Han står klar for å betale når fyren i kassa sier "Det blir 3999 kr det". "Men, men.." "Det står jo at det koster 2400 kr der borte jo!" Sier kompisen min. "Det kan vel ikke stemme? Gjør det det?" Sier gutten bak kassa. Han går bort og sjekker, så går han og ringer til sjefen sin eller noe. Da får han beskjed om at så billig kunne han ikke selge en Xbox 360 elite. Jeg og kompisen min blir helt Homer. "Doh!" "FAEN" tenkte jeg inni meg. Da ble det ikke Elite på meg. Dette var ikke Falcon da, så jeg tenkte det var derfor det var så billig, men jeg brydde meg ikke noe om at det ikke var Falcon, for jeg hadde hatt 3 års garanti fra MS uansett. Her er maskinene de solgte som hadde Falcon(175W) og som ikke hadde Falcon(201W). Falcon: Arcade og Pro Ikke Falcon: Elite og Halo Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Det kunne du vel presset litt mere på. Da de faktisk reklamerte for de. Birger Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 LOL; dette var vell ikke tilfeldigvis Space på Mosseporten, hehe, så det tilbudet selv også her om dagen og vill mildt sagt kalle den plakaten misvisende. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Er ikke de pliktige til å selge varene for det prisen sier, uansett om de har vert så "uheldige" å priset feil? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Jeg fatter ikke at du ga deg såpass lett på dette, når de reklamerer svart på hvitt med at alle utgaver av Xbox 360 2399,- så ville jeg ikke gitt meg helt uten videre her. Du bør også se markedsføringslovens §2 som går på dette med villendende markedsføring. Lenke til kommentar
And.rs Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 (endret) Du hadde hatt krav på en Xbox til den prisen. Hvis du drar tilbake til butikken på mandag og snakker med dem er det fortsatt et lite håp om å kjøpe den billig. Ta gjerne med en utskrift av markedsføringsloven. Da får selgeren ofte litt noia. Husker jeg feilpriset noen varer når jeg jobbet i butikk, og da var det bare å legge seg flat og selge til den annonserte prisen. Endret 2. mars 2008 av ReSSaA Lenke til kommentar
baltie Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Hadde de vært smarte hadde de latt deg og kameraten din få kjøpe Eliten til 2399,- og så skyndtet seg å bytte ut plakaten med en som ikke var villedende. Og som andre sier her, så er de strengt tatt pliktig å selge den til prisen de har oppgitt i butikken. Istedenfor å bite i seg tapet, har de nå sørget for å skaffe seg dårlig markedsføring på gamer.no sitt forum (som faktisk leses av en del), noe som potensielt kan koste dem mer enn hva de tapte på de to konsollene. Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Jeg jobber selv deltid i butikk og såvidt jeg vet har kundene krav på å få varene til annonsert pris, med mindre det tas forbehold om skrivefeil (ingen som skriver det på plakatene). I ditt tilfelle 2399kr. Du burde altså fått Elite til den prisen. Har selv opplevd at kunder kjøper en vare vi i butikken har skrevet feil pris på, men vi må selge den for det likevel. Det er god kundebehandling og da følger man loven =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå