Gjest Guest-Guest Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Jeg poster som gjest fordi jeg ikke vil at folk jeg kjenner skal se det her... Først litt bakgrunnsinfo om denne jenta da... jeg la først merke til ho da jeg gikk i 10ende klasse på ungdomskolen, jeg turte egentlig aldri å gjøre noe for jeg var en gjennomført datanerd og hadde dårlig selvtillit når det gjaldt jentefronten. Nå 3 år senere går jeg siste året på VGS, og for et par uker siden så jeg hun og alle de gamle tankene fra 10ende klasse kom fram igjen. Jeg tenkte ikke noe mer om det der og da, men husket veldig godt at jeg likte henne før. Litt rar setning men men Så her om dagen så kom jeg over profilen hennes på facebook ved en tilfeldighet, og deretter nettby, leste litt om hennes interesser osv. Hun er interessert i trening, film /serier og en del data. Det er så og si mine interesser også. Jeg bestemte meg for å ta kontakt med ho på nettby ved å prate om serier og div innenfor det. Så litt om fritid osv. Dette var da to dager siden, og jeg har ikke snakket noe med henne i det hele tatt før dette. Fikk msn adressa hennes i stad og vi prata vel snaue 2 timer der, om alt mulig. Spurte om hvor lenge ho hadde vært singel og slike ting. Og vil nå si ho førte litt av samtalen selv også, og virka som ho synes det jeg spøkte om var morsomt, men det kan være noe jeg tror... Jeg nevnte at det snart måtte skje noe spennende i livet mitt, og hun sa noe av det samme, de fleste jenter ville vel bare sagt "hehe" eller noe slikt? Hun sier også at hun kjeder seg mye. Hun er ikke et partymenneske og foretrekker heller en kosekveld med film framfor fest. Noe som er midt i blinken for meg siden jeg sjelden fester. Hun er 16 år, og bor i samme by som meg. Hun er veldig sjenert (sier hun selv) og hun sier selv at det er vanskelig å finne en fyr å bli forelska i som også blir forelska i henne. Hun sier også hun ikke er så fornøyd med utseendet sitt (sier vel alle?). Sa til henne at hun var drit pen ( ja de ordene ) og da sa hun at jeg måtte være den eneste som synes det. Så nå sitter jeg her å fucker opp hue mitt etter EN msn samtale, før i dag var alt i skjønneste orden der oppe men nå er det bare rot Tenker på hvorfor ho svarer så seint, hva annet ho gjør mens ho snakker med meg, osv, ja ALT! La oss si at jeg spør henne ut, etter å ha snakket med ho for første gang for 2 dager siden, Vi har aldri snakket sammen på ordentlig før. Vil det virke desperat av meg å spørre om ho vil finne på noe så tidlig? Jeg er ikke ute etter sex, men noen jeg kan ha et veldig nært forhold til, som en kjæreste Tenkt ut hvordan jeg isåfall skulle ha lagt fram det jeg skulle si: "Siden du sier at det snart må skje noe spennende for deg, så lurte jeg på om du kanskje ville finne på noe en dag? Kan hende det kommer litt brått på siden jeg knapt kjenner deg, men har så sinnsykt lyst til å bli bedre kjent med deg. Give it a chance? " kommer jeg til å skremme henne bort med det siden jeg begynte å snakke med ho for et par dager siden? Jeg føler lissom at ho er noe helt spesielt, helt annerledes enn andre jeg har møtt før... Noen andre som har noen tanker å dele her? Ble sikkert litt rotete skrevet, sorry isåfall. Lenke til kommentar
Huginn Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 (endret) Ikke spør om dere skal finne på noe. Si "er lysten på en bowlingtur (for eksempel) snart, har du lyst til å bli med?". Ellers kan du jo titte innom diverse PUA forum etter tips (se etter "day 2", altså daten). Lykke til! Endret 2. mars 2008 av mrhenrik Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 For all del kutt ut lange samtaler over MSN. Det er oppskrift på LJBF (let's just be friends). "Siden du sier at det snart må skje noe spennende for deg, så lurte jeg på om du kanskje ville finne på noe en dag? Kan hende det kommer litt brått på siden jeg knapt kjenner deg, men har så sinnsykt lyst til å bli bedre kjent med deg. Give it a chance? smile.gif Oversettelse: Kunne du kanskje, kanskje, kanskje, kanskje, kanskje, kanskje, kanskje, kanskje, kanskje, kanskje, kanskje, kanskje, kanskje tenkt deg å gå ut med meg? Pleeeeeeeaase? Ingen er i utgangspunktet mer spesiell enn andre. Likefullt er det helt normalt å føle nettopp dette. Det har en tendens til å ødelegge ting ved at du ender opp med å virke desperat. Det er noe du ikke vil. Så ikke sett henne på en pidestall. Hold det enkelt, casual, til å begynne med. Vær kamerat og ha det gøy. Merk deg grundig forskjellen på det mrhenrik nevner (kan jeg få ta deg med et sted vs. blir du med meg/oss et sted). Ettersom hun ikke er verdens mest selvsikre kan det være greit å ikke framtre som brautende, men noe sier meg at det ikke vil være et stort problem. Ta det med ro, men gjør noe, ikke sitt og tenk over alt, det fører ingen steder. Så kan du jo lese litt rundt omkring angående eskalering (opptrapping). Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 så skal jeg fortsette praten et par uker framover da? og kanskje da spørre om hun blir med meg på et eller annet jeg skal? Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Legg igjen ordet «kanskje» her på forumet. Som sagt, langvarige samtaler er noe venner gjør, og jenter har en tendens til å skille sterkt mellom venner og potensielle kjærester/seksuelle partnere (tro det eller ei). Er du først blitt satt i venne-båsen er det vanskelig å komme ut av den. Dra ut og gjør noe som du liker, og spør om hun vil bli med som om hun var en hvilken som helst kamerat. Det er tross alt hun som skal like deg for den du er (med mindre du har tenkt å spille skuespill all den tid du tilbringer med henne). Gi tidlig små hint om at du er interessert mer enn som en venn for å unngå å ende opp med et vennskap hun ikke er «villig til å risikere». Videre opptrapping er en liten vitenskap i seg selv, så til å begynne med får du bare stole på at urinstinktet fremdeles er i funksjon. Lenke til kommentar
Hugbees Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Du holder koken TrondH86! Mer aktiv enn meg de siste dagene jo =) Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 ja bruker vel "kanskje" litt vel mye.... så enkelt og greit bare si ting som skjer? og ikke utdype samtalene noe mer enn det? bowling syns jeg er gøy. Kan gjerne se på kino og, men det blir vel mer som en date? når det gjelder opptrapping som du sa får jeg vel lese PUA tråden, har lest den før men da hadde jeg ingen damer i bakhode Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Bare ikke bli sittende og les for mye. Lykke til! OT @ hugbees: Haha, joda. Det går heftig for seg. Lenke til kommentar
Huginn Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Bowling er nok bedre enn kino, sitter jo bare slapt ved siden av hverandre i et par timer uten å snakke i det hele tatt. Istedet for å lese PUA-tråden, ville jeg heller anbefalt at du tok en titt innom PUA-forumer som stylelife.com/vbulletin og pick-up-artist-forum.com. Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 det som er er det at jeg kommer ikke til å få snakket med hun real life før en eventuell "date" eller at jeg sier jeg skal bowle den dagen, "bli med?" og på de PUA forumene tar de utgangs punkt i det å skille seg ut offentlig, her blir det heller det å få i gang første daten som er problemet for meg. Jeg får bare snakket med hun på msn og nettby og det der... Bare jeg får en date i boks skal jeg klare resten selv. Så det blir det å gå fra å knapt kjenne henne til å ta henne med på bowling, ved å chatte over nettet... Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Trikset er å få henne med ut i en uformell setting som ikke bærer preg av en tradisjonell date. En date legger til grunn et standardisert sett med forventninger og trigger en varhet overfor alt som foregår. Jenter vil gjerne at ting «skal skje av seg selv», og det er langt mer utfordrende når hun befinner seg i date-modus, for å si det sånn. Jeg ser for meg at du opprettholder kontakten på MSN og snakker så smått nå og da, men ligg unna dyptgående emner og lange samtaler (maks 10-15 min i gangen). Om mulig få tlfnr. hennes («du har tlf, ikke sant?», «ja», «hva er nr. ditt?») og gjør det samme over tlf. Popp spørsmålet i farten før du stikker ut (eller litt i forveien). Gi ellers inntrykk av at du har et liv (seff har du det), og derfor ikke kan sitte og prate i timevis. Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 det siste innlegget ditt viste litt mer i den retningen jeg kunne tenke meg ja jeg har en tendens til å alltid ville prate lenge, så får begrense meg til korte samtaler som du sa får holde meg til casual prat i en uke halvannen, så får jeg si noe i denne duren: må stikke nå, men skal på bowling på torsdag, bli med? Lenke til kommentar
Gjest Guest-Guest Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Da har det gått et par dager Til uka skal vi bowle sammen Dreit meg litt ut og sa hu kunne ta med noen venniner hvis ho ville, men det er da en start! Spurte også om hu faktisk ville finne på noe, og ikke bare svare ja for å være snill, og hu ville faktisk gjøre noe, så kanskje dette går min vei, vi får se til uka Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Gratulerer Du viser at du tørr å gjøre noe, i stede for å bare sitte å tenke over hva du burde ha gjort i ettertid. Det er en fin start selv om hun drar med seg venninner. Prøv å lur ut av henne på en bra måte om det faktisk kommer venninner med så kan du jo alltids spørre en kompis om han blir med. For å forhindre den pinelige verset der du sitter ved siden av henne å 2 venninner, og ser de sende utydelige blikk til hverandre som du prøver å tyde. Been there done that! Not good! Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 At hun tar med venninner kan være en fiasko. Du bør prøve å sjarmere dem alle i så fall, være sosial med alle, men samtidig vis mer interesse over hu du liker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå