thomsi1607 Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 hei!jeg skal inn i panser i januar. og jeg lurte på hva som er den hardeste eskadronen? er det esk 3eller4?har også hørt at kavaleri er ganske hardt. grunnen til at jeg lurer på dette er at jeg vurderer å søke på spesial jeger utdanning etter førstegangstjenesten esk 3 og kavesk er de hardeste Tror du beveger deg litt ut på tynn is nå! Ville vel vært mer diplomatisk å si at alle er harde på sin måte. Les tidligere innlegg i tråden, så har Herrbrun skrevet bra om de forskjellige eksadronene. F eks driver kavesk mye med oppklaring. Gå langt mea tung sekk osv. Syns hvertfall du må begrunne kommentaren din! Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 hei!jeg skal inn i panser i januar. og jeg lurte på hva som er den hardeste eskadronen? er det esk 3eller4?har også hørt at kavaleri er ganske hardt. grunnen til at jeg lurer på dette er at jeg vurderer å søke på spesial jeger utdanning etter førstegangstjenesten esk 3 og kavesk er de hardeste Tror du beveger deg litt ut på tynn is nå! Ville vel vært mer diplomatisk å si at alle er harde på sin måte. Les tidligere innlegg i tråden, så har Herrbrun skrevet bra om de forskjellige eksadronene. F eks driver kavesk mye med oppklaring. Gå langt mea tung sekk osv. Syns hvertfall du må begrunne kommentaren din! har vært i esk 3 og i esk 6, kjenner folk fra esk 4, esk2 og kavesk. Hvis du er eller har vært i panser. vet du at esk3 og kavesk er skikkelig harde greier. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Litt pussig at esk4 har det "lettere" enn esk3. Det burde variere fra år til år, i og med at befalet blir skiftet ut ganske ofte der i gården, og soldatene blir skiftet ut hvert år. Siden de på papiret driver med det samme (pluss at esk4 driver med uttesting av en del nytt utstyr, sammen med kavesk), så burde det variere hva som er hardest av esk3 og 4. Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Litt pussig at esk4 har det "lettere" enn esk3. Det burde variere fra år til år, i og med at befalet blir skiftet ut ganske ofte der i gården, og soldatene blir skiftet ut hvert år. Siden de på papiret driver med det samme (pluss at esk4 driver med uttesting av en del nytt utstyr, sammen med kavesk), så burde det variere hva som er hardest av esk3 og 4. Det er vel sånn det har blitt da. Ryktet har sikkert gitt alle inntrykk av at de er det. Og når nye befal veit dette, så blir det vel bare sånn. Lenke til kommentar
pansergutt Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 er det noen muligheter for å trene på svømmeferdighetene under kavesk? og er det slik at det er forskjellige tropper under kavesk?sånn jeg har forstått det kan man spesialiserer seg på skarpskytting? Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Forsvaret leier dager i en svømmehall i nærheten, så der er det mulig å trene Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 er det noen muligheter for å trene på svømmeferdighetene under kavesk?og er det slik at det er forskjellige tropper under kavesk?sånn jeg har forstått det kan man spesialiserer seg på skarpskytting? Dette står det skrevet om både på mil.no og i tråder her. Ta ett lite søk på skarpskytter osv så finner du masse. Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 er det noen muligheter for å trene på svømmeferdighetene under kavesk?og er det slik at det er forskjellige tropper under kavesk?sånn jeg har forstått det kan man spesialiserer seg på skarpskytting? Kom deg til gsv gutt! Nesten flunkende nytt og flott svømmebasseng inkludert i velferdsbygget. Lenke til kommentar
saftsus Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Flere fra Trondheim som skal inn nå i januar eller? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Kom deg til gsv gutt! Nesten flunkende nytt og flott svømmebasseng inkludert i velferdsbygget. Det må da være et meget fint basseng om folk skal søke seg til Kirkenes for å svømme? Sånn btw til dere som har skrevet i tråden her, må si det var mye spente ansikter som satt på gardermoen og ventet på innrykksflyet i dag Endret 7. januar 2009 av espennyh Lenke til kommentar
DeviantFractal Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) er det noen muligheter for å trene på svømmef, ferdighetene under kavesk?og er det slik at det er forskjellige tropper under kavesk?sånn jeg har forstått det kan man spesialiserer seg på skarpskytting? Nei egentlig ikke... Svømmeferdigheten dine må du nok trene etter endt tjeneste. I KavEsk har du PO-troppen (pansret oppklaring), patrulje troppen, og en stab. PO løser oppdragen sine ved hjelp av CV9030, patrulje troppen er oppsatt på 6 hjulinger og snøscootere. Staben bruker MB240 og BV-206. Fra nester år tror jeg PO blir lettpansret oppklaring, oppsatt med IVECO. De stillingene du kan ende opp med i Kav.Esk er: - Skytter på CV90 - Vogfører på CV90 - NKP - Speider - Samband (sambandskurs) - Førstehjelper (får sanitet nivå 3 kurs) - MG mann - Skarpskytter (får skarpskytter nivå 1 kurs) + diverse stillinger i staben. Det er i all hovedsak befalet som ser hvilken stilling du passer best til, men du får også muligheten til å komme med øsnker. Endret 10. januar 2009 av Scarymovies Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Fant denne linken på mil.no sitt forum: http://video.google.com/videoplay?docid=-5...q=stormeskadron En video noen dragoner laget under førstegangstjenesten for en del år siden. Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Da er det kommet en godfilm for de intereserte fra Esk 2 kont 08. http://www.youtube.com/watch?v=ZPrTbAovuQo Ex 291A-2 Lenke til kommentar
Awkins Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Har planer om å komme inn i Stormesk 3 når jeg skal inn. Siden det er såpass mange som vil inn dit (har lest at ca 1/3 kommer inn), i hvor god form burde man være, om man tenker på forsvarets fysiske krav? http://www.mil.no/felles/fms/utdanning/start/informasjon/#1 Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Skal da inn i Panserbn i August Lurer da egentlig på det samme som Awlins. Er veldig interessert i å komme inn i Stormesk. Bumpet denne gamle tråden istedenfor å lage en ny. Endret 25. mars 2010 av Bobbylove Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Er i stormesk 3 nå, og for å komme inn i ulveflokken er det viktig å vise interresse på innrykksdagen da man kan påvirke hvor man havner. Det er ingen formelle minimumskrav man må klare, men jo bedre form man er i, jo lettere blir tjenesten og desto bedre kan du yte. Lettere å utføre ens oppgaver når lungene ikke prøver å presse seg ut gjennom brystet. Det blir også endel gåing med sekk, marsjing til og fra skytebanene osv, og her er det greit å ha litt kjernemuskler for stabilitet. Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Takk for svar Killswitch. Jeg er veldig interessert i å komme meg inn i Storm 3 eller 4. Også veldig interessert i intops når den tid kommer. Har dette noe å si? Også, hvordan ble du plassert i Storm 3? Ble du plassert uten å spørre eller ble du plassert etter ønske og en god fysisk test? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Intops: I utgangspunktet har dette ikke så mye å si, men det teller overhodet ikke negativt. Havna her etter eget ønske på innrykksdagen (Via en omvei på noen mnd i kpB i 2.bn, da vår kontigent har ca halve fgtj på skjold og resten på Setermoen pga bytte av innrykkstid mellom 2.bn og Pbn). Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Har hørt at Storm 3 og 4 blir valgt annenhver gang til intops. Vet du noe om det? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Nei, vet ikke om det er noen automatikk i dette, men begge deler gir deg et MEGET godt utgangspunkt for intops og evt Telemark bataljon. Tror at dersom du er i F. eks esk 3, og esk 4 skal sende folk ut, og du viser talent og nok interesse, så er det fullt mulig å reise ut med den andre eskadronen dersom de ser behovet for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå