IICN Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 hva skal jeg si,en en kondisjonsrytter!MEN jeg er høy og tung(muskler,haha) sykla aktiv på landslaget for 2-3år siden tenker jeg... etter det har det vært skole og det fordømte fagbrevet! ikke vært så mye trening! akuratt nå er jeg sjuk så hjalp ikke på treninga jeg har begynt så smått med! jeg er typen som kommer lett i form så stoler på det nå! hehe.. jeg skal til sessvoldmoen den torsdagen det er innrykk,8jan er det vel! fått inntrykk av at alle trener noe voldsomt mot førstegangstjenesten! Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 hva skal jeg si,en en kondisjonsrytter!MEN jeg er høy og tung(muskler,haha) sykla aktiv på landslaget for 2-3år siden tenker jeg...etter det har det vært skole og det fordømte fagbrevet! ikke vært så mye trening! akuratt nå er jeg sjuk så hjalp ikke på treninga jeg har begynt så smått med! jeg er typen som kommer lett i form så stoler på det nå! hehe.. jeg skal til sessvoldmoen den torsdagen det er innrykk,8jan er det vel! fått inntrykk av at alle trener noe voldsomt mot førstegangstjenesten! Hehe.. da er vi endel som skal opp på torsdagen! Blir sikkert kjempebra! VI prøver jo å trene så mye som mulig for å stille så godt som mulig før rekrutten. Kan hjelpe litt på psyken og motivasjonen å vite at man har ett godt treningsgrunnlag. Dessuten kan det være en fordel å være godt trent når man kommer inn og man ønsker en opperativ tjeneste (type stormesk, kavesk) og hvis man ønsker IntOps. Lenke til kommentar
IICN Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Hehe.. da er vi endel som skal opp på torsdagen! Blir sikkert kjempebra! VI prøver jo å trene så mye som mulig for å stille så godt som mulig før rekrutten. Kan hjelpe litt på psyken og motivasjonen å vite at man har ett godt treningsgrunnlag. Dessuten kan det være en fordel å være godt trent når man kommer inn og man ønsker en opperativ tjeneste (type stormesk, kavesk) og hvis man ønsker IntOps. ja,skjønner jo det! det er jo noe jeg er ute etter også! gleder meg til førsteganstjenesten! håper jeg kommer inn på det jeg har lyst til,og ja jeg skal gjøre alt jeg kan:p så ses vi på innryksdagen! (vet sikkert ikke hvem du er da,menmen!) Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 http://www.mil.no/haren/start/article.jhtml?articleID=166469 Lenke til kommentar
Tranlooze Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hva er forskjell på Stormesk 3 og Stormesk 4? Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hva er forskjell på Stormesk 3 og Stormesk 4? StormEsk 3 er vel den med mest historie og tradisjon. Hvis ikke tror jeg ikke forskjellen er så veldig stor. Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hva er forskjell på Stormesk 3 og Stormesk 4? StormEsk 3 er vel den med mest historie og tradisjon. Hvis ikke tror jeg ikke forskjellen er så veldig stor. Stormeskadron 3 har tøffest eskadronsmerke :!:, men som Mazkin1 sier det er ingen betydelig forskjell. Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Noe å glede seg til: Hehe.. Hva er det du driver og drasser med deg her da:) En type Eryx? Hvordan går det ellers.. begynner snøen å komme der oppe :!: Endret 1. oktober 2008 av thomsi1607 Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Skal opp på onsdagen jeg, den 7. Håper det blir bra. Men jeg fikk med et skriv sammen med inkallelsen som handlet spesifikt om Stormesk og hva som skjer i tjenesten der. Hvorfor det? Det betyr ikke at jeg skal i Stormesk? Selv om jeg håper det Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Noe å glede seg til: Hehe.. Hva er det du driver og drasser med deg her da:) En type Eryx? Hvordan går det ellers.. begynner snøen å komme der oppe :!: Det er javelin. Snø eller ikke snø, kaldt som pokker =( Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Skal opp på onsdagen jeg, den 7. Håper det blir bra. Men jeg fikk med et skriv sammen med inkallelsen som handlet spesifikt om Stormesk og hva som skjer i tjenesten der. Hvorfor det? Det betyr ikke at jeg skal i Stormesk? Selv om jeg håper det Det var nok bare fordi esk 4 ikke ble med i den store brosjyren, og derfor ble det lagt ved ett eget skriv om denne eksadronen. Og nei, betyr ikke at du skal inn der, det blir bestemt på sessvollmoen Alle jeg har snakket med har fått esk 4 på eget skriv. Hvordan går det med forbredelsene? Noe å glede seg til: Hehe.. Hva er det du driver og drasser med deg her da:) En type Eryx? Hvordan går det ellers.. begynner snøen å komme der oppe :!: Det er javelin. Snø eller ikke snø, kaldt som pokker =( Trodde dere hadde blitt litt herda etter januar og februar jeg :!: Uansett... lykke til med de resterende månedene. Er jo ikke lenge igjen nå! Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Okei da er det greit Forberedelsene går heller dårlig, thomsi. Jeg trener fortsatt Krav Maga to ganger i uken og jogger så smått, men jeg må se til å få noe på ryggen og få løpt 3000m. Jeg håper det blir stas i Pnb Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Okei da er det greit Forberedelsene går heller dårlig, thomsi. Jeg trener fortsatt Krav Maga to ganger i uken og jogger så smått, men jeg må se til å få noe på ryggen og få løpt 3000m. Jeg håper det blir stas i Pnb Kjenner ikke til hvordan Krav Maga er, men funker det ikke bra som type kardio trening? Bra at du jogger litt også! Viktigste er jo å fokusere på kondisen og at du blir en seig jævel med sekk. Styrkekravene klarer man alltids å ha god kontroll på. Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Okei da er det greit Forberedelsene går heller dårlig, thomsi. Jeg trener fortsatt Krav Maga to ganger i uken og jogger så smått, men jeg må se til å få noe på ryggen og få løpt 3000m. Jeg håper det blir stas i Pnb Kjenner ikke til hvordan Krav Maga er, men funker det ikke bra som type kardio trening? Bra at du jogger litt også! Viktigste er jo å fokusere på kondisen og at du blir en seig jævel med sekk. Styrkekravene klarer man alltids å ha god kontroll på. Nei Krav Maga er en nærmere en type trening på kampteknikker med bare never, kniver og stokker. Nesten som amerikanske MMA bare uten noen regler, det er derfor det ikke kan kalles en sport. Krav Maga er en israelsk kampteknikk utviklet for det israelske millitære for å få soldatene raskest mulig kampdyktige. Her er det hentet inn elementer fra mange forskjellige kampsporter og satt sammen til dette. Nå skal sekken på hvert øyeblikk, så får vi se hvordan det går Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Den norske militære nærkampen er bygget på Krav Maga. Hvor store forskjellene er vet jeg ikke, men de er ikke store. Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Den norske militære nærkampen er bygget på Krav Maga. Hvor store forskjellene er vet jeg ikke, men de er ikke store. Nice! Da burde jeg klare meg på den fronten hvertfall Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Den norske militære nærkampen er bygget på Krav Maga. Hvor store forskjellene er vet jeg ikke, men de er ikke store. Nice! Da burde jeg klare meg på den fronten hvertfall Da foreslår jeg at du driver med litt kursing utenom tjeneste for oss som ikke har så mye erfaring med Krav Maga og andre nærkampssporter Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Den norske militære nærkampen er bygget på Krav Maga. Hvor store forskjellene er vet jeg ikke, men de er ikke store. Nice! Da burde jeg klare meg på den fronten hvertfall Da foreslår jeg at du driver med litt kursing utenom tjeneste for oss som ikke har så mye erfaring med Krav Maga og andre nærkampssporter Og selvfølgelig tar du betalt Jeg for min del satser på å komme inn i PBN i 2010. Da enten i en av stormeskadronene eller kavesk. Håper på å høre litt fra deg thomsi når du er inne, om du trives og hva man eventuelt burde tenke på i forkant angående tjensten. Men det står det jo veldig mye av fra før både på mil og her. Endret 9. oktober 2008 av AndersC Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Hehe det kan jeg vettu! Men bare for deg thomsi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå