3raz3r Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 (endret) Jeg kommer heller ikke inn. Har samme problemet. Må sikkert sende inn den svarseddelen først, for at de skal registrere oss. Jeg er med på masse turer, jeg. Har bare godt av det. Tiden går fortere og jeg får mer trening, bare positive ting det Er det mulig for meg å gå over til Artbn sitt "område" på setermoen? Har en kamerat som skal inn dit, og må jo over og besøke han en gang. Blir vel ikke sett på som sviker om jeg gjør dette? Edit: Og transport fra Sessvollmoen til Setermoen vil vel foregå med fly? Og det vil vel være passasjerfly? Slik at de ikke samler alle inni en herkules og farter dem opp? Endret 4. september 2008 av Mazkin1 Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Jeg sender inn svarseddelen i morgen, og tar en telefon til hærens styrker og hører hva de sier. Det er helt sikkert mulighet til å treffe folk fra de andre bataljonene på Setermoen. Selv har jeg også endel kjempe som er i Artbn, men noen av de er i Batteri Piraya og dermed på Rena, så da blir det litt vanskeligere. Slik jeg har opptattet det, er det tradisjon når det gjelder ett hatforhold mellom Artbn og PBN og da spesielt Storm. Men det kommer ikke til å hindre meg i å ta kontakt med kjente. Transporten opp fra Sessvollmoen og opp til Setermoen skjer enten med ett chartret fly eller med Hercules. Selv håper jeg på chartret fly da jeg har hørt historier om at Herculesflyene er forferdelige når det gjelder setene + at det vist er en rimelig høy støy inne i kabinen. Men skitt au, hadde jo vært morsomt og prøvd :!: Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 (endret) Har hørt skrekkhistorier fra min far da han var inne. Han var stasjonert på bodø hovedflystasjon, og var på rekruttskole med en som hadde noe med fly og gjøre. Så han fikk en del gratis hjemreiser, og et par av dem på herkules. Ikke spesielt morsomt, sa han. Endret 4. september 2008 av Mazkin1 Lenke til kommentar
BannanMannen Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Er ikke C-130 flyene tatt ut av drift, og de nye har vel enda ikke kommet? Blir vel chartret fly... Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 (endret) Første fly er planlagt overlevert til Luftforsvaret i slutten av november 2008, men er ikke sikker på om de gamle Hercules flyene fortsatt er i drift. Uansett så satser jeg på ett chartret fly:) Endret 5. september 2008 av thomsi1607 Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Tok en telefon til VPV og hærens styrker og fikk bekreftet at mobilnummeret blir registrert på Utvalgt.no etter at du har returnert svarslippen. Lenke til kommentar
BannanMannen Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Ingen svarer på verket ta opp fag, eller art.bat trådene mine.. Ser ut til at artilleribataljonen ikke er populær.. er vel ingen som søkte seg dit... blir sikkert en kjip tjeneste... med mye dassvasking og lite skyting... Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Ingen svarer på verket ta opp fag, eller art.bat trådene mine..Ser ut til at artilleribataljonen ikke er populær.. er vel ingen som søkte seg dit... blir sikkert en kjip tjeneste... med mye dassvasking og lite skyting... Etterlysning av svar om Artbn burde du vel kanskje stille i den tråden om Artbn du nettopp har oppretta. Hvertfall ikke stille det i tråden til "fienden" Artbn VS PBN (Storm) vettu :!: Lenke til kommentar
RyanReynolds Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 Jeg fikk innkallelsen i dag. Fremmøte tid: Onsdag 7. januar 2009 innen kl. 10:00 Er fra Lofoten, jeg, så er ikke lange turen herfra til Setermoen, men til og med jeg gruer meg til kulda. Hvor lenge skal man være på Sessvollmoen? Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Jeg fikk innkallelsen i dag. Fremmøte tid: Onsdag 7. januar 2009 innen kl. 10:00 Er fra Lofoten, jeg, så er ikke lange turen herfra til Setermoen, men til og med jeg gruer meg til kulda. Hvor lenge skal man være på Sessvollmoen? Vi drar opp til Setermoen samme dag.. Altså onsdag kveld. Vi skal inn samme dag bare at jeg skal møte to timer før deg Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Hvor gammel er man før man får innkallelse til forsvaret? Og hvordan er det med folk som har sykdommer (diabetes o.l) får dem i det hele tatt brev om innkalling, eller må man møte opp? Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Hvor gammel er man før man får innkallelse til forsvaret? Og hvordan er det med folk som har sykdommer (diabetes o.l) får dem i det hele tatt brev om innkalling, eller må man møte opp? Man må, så vidt jeg har forstått, fylle atten det året man skal inn. Du blir kalt inn til sesjon. Der vil det bli foretatt tester av deg, for å se om du er skikket til å bli kalt inn i forsvaret. Har man en lidelse som er i den grad at forsvaret ikke ser noe behov for deg, så får du ikke innkalling. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Hvor gammel er man før man får innkallelse til forsvaret? Og hvordan er det med folk som har sykdommer (diabetes o.l) får dem i det hele tatt brev om innkalling, eller må man møte opp? Man må, så vidt jeg har forstått, fylle atten det året man skal inn. Du blir kalt inn til sesjon. Der vil det bli foretatt tester av deg, for å se om du er skikket til å bli kalt inn i forsvaret. Har man en lidelse som er i den grad at forsvaret ikke ser noe behov for deg, så får du ikke innkalling. Du må nok fylle atten før innrykk, og ikke samme år. De utleverer jo våpen som du selv oppbevarer i skap, og da passer det dårlig at den som har våpenet ikke er myndig. Blant andre ting. Lærlinger må fylle atten samme året, vanlige soldater atten før innrykk. Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Vi har laget en lukket facebook-gruppe for oss som skal inn i PBN i januar 09. Og til alle som er veldig skeptisk til facebookgrupper (jeg er selv en av de), så kan jeg berolige med at den mest graderte informasjonen som kommer til å komme på gruppen, er bilder fra eventuelle treningsturer før opptak, og litt tips og slikt når det gjelder trening, forbredelser osv. Altså, en gruppe hvor man kan bli litt kjent med kommende medsoldater før innrykket. Søk på Panserbataljonen 09, så er det bare å melde seg inn. Lenke til kommentar
Tøråsen Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Jeg fikk brev om oppmøte på Sessvollmoen 07 januar 2009 senest 0830 Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Skal alle møte opp den 7. unntatt meg eller? Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Skal alle møte opp den 7. unntatt meg eller? Du får ringe og høre om du også kan få bytte til onsdagen. Er jo tross alt den dagen som er best :!: Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Skal alle møte opp den 7. unntatt meg eller? Du får ringe og høre om du også kan få bytte til onsdagen. Er jo tross alt den dagen som er best :!: Jeg slipper i alle fall og vente så mye da. Er jo den eneste som skal på Sessvollmoen på torsdag Lenke til kommentar
BannanMannen Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Lette det opp C-130ene er ikke i drift, 5 styker blir shippa til USA til flygravlunden de har i ørkenen, en havner på museum her i landet.. Blir chartret fly med et eller annet tvilsom flyselskap.. Og hvorfor i alle dager er det ingen av artilleri folka som svarer, har på følelse av at folk bare blir sendt dit, at ingen vil dit... Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Skal alle møte opp den 7. unntatt meg eller? Du får ringe og høre om du også kan få bytte til onsdagen. Er jo tross alt den dagen som er best :!: Jeg slipper i alle fall og vente så mye da. Er jo den eneste som skal på Sessvollmoen på torsdag Men vi får velge hvilken eskadron vi vil være i først Plutselig havner du i esk 6. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå