Gå til innhold

Innkalt til Panserbataljonen med start januar 2009.

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Jeg har et spørsmål. Jeg er også innkalt til Panserbataljonen jan 09. Men jeg vil spesifikk inn i stormeskv 4. Så hva må jeg gjøre for å oppnå det?

Jeg er toppidrettsutøver i friidrett, har også gått mange år på karate. Har relativt gode karakterer, og på de fysiske testene er resultatet som følger:

Armhevninger: 55

Hang-ups: 12

Sit-ups: 60

3000m: ned mot 10:00 (er sprinter)

Alle tester utført med riktig teknikk.

Så blir det noe opptak for stormeskv 4, eller putter de bare folk i hutt å pine fordelt på kompaniene? I tilfellet er det mulig å søke seg over?

Edit: kan legge til at jeg ønske intops etter førstegangstjenesten.

Endret av espinos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei folkens!

Jeg har et spørsmål. Jeg er også innkalt til Panserbataljonen jan 09. Men jeg vil spesifikk inn i stormeskv 4. Så hva må jeg gjøre for å oppnå det?

Jeg er toppidrettsutøver i friidrett, har også gått mange år på karate. Har relativt gode karakterer, og på de fysiske testene er resultatet som følger:

Så blir det noe opptak for stormeskv 4, eller putter de bare folk i hutt å pine fordelt på kompaniene? I tilfellet er det mulig å søke seg over?

Gi kalrt utrykk for det du ønsker, og gjør det bra på de fysiske testene, har f. eks fagbrev innen mekanisk.... så stiller du sterkt med tanke på stilling på CV-90. Da befalet tenker vedlikedhold med en gang.

Lenke til kommentar
Hei folkens!

Gi klart utrykk for det du ønsker, og gjør det bra på de fysiske testene, ha f. eks fagbrev innen mekanisk.... så stiller du sterkt med tanke på stilling på CV-90. Da befalet tenker vedlikedhold med en gang.

Endret av HV-I BW
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

I dag fikk jeg inkallingen. Jeg møte på Sesvollmoen onsdag 7 januar innen kl 08.30. Andre som skal opp på onsdag. Ser jo ut som det er inrykk over to dager.

Hvordan får man bruker på utvalgt.no? JEg prøver å taste inn mobilnummeret mitt med det funker ikke. Man skal også kunne taste inn en utvalgt-id. Hvor finner jeg denne? Gått igjennom alle papirene som lå i konvolutten men jeg fant ikke noe om utvalgt.no der.

Lenke til kommentar
jeg fikk også brev i dag om å møte opp onsdag 7. januar.

Velkommen i gruppen for oss som skal opp i januar:) Skal du også møte opp innen 08:30? Hvor i landet bor du og hvilken eskadron ønsker du å satse på?

jeg skal også møte opp innen 10:00. jeg bor i fredrikstad på østlandet. jeg er mest interesert i en av stormeskadrone, mye fordi det ser morro ut og jeg får en mulighet for intops.

Endret av simonkj
Lenke til kommentar

Skjønner.. Det blir spennende og se om det blir en eller to stormeskadronen der oppe i januar! Frykter at konkuransen blir veldig hard i år da jeg har fått inrykk av at det er mange som har fattet interesse for storm og intops. Den blir hvertfall hard hvis den ene stormesken deployerer til Afghanistan og det bare blir en eksadron igjen på Setermoen. Selv ønsker jeg akkurat det samme som deg. Hvordan ligger det ann med trening og slikt?

Hvis vi klarer og samle sammen litt folk til en treningstur så kan jo det være en fin annledning til trening og ekstra motivasjon, men også å stifte litt bekjentskaper før inrykket. Jeg bor i Oslo og hvis vi klarer å få kontakt med andre på østlandet, så kanskje vi kan få til en slik tur. Har snakket med noen som kommer fra Trondheim, og de skulle vist prøve å få til en slik tur oppe i Trøndelag, og vi kan jo ikke være dårligere enn trønderne :!:

Lenke til kommentar
Skjønner.. Det blir spennende og se om det blir en eller to stormeskadronen der oppe i januar! Frykter at konkuransen blir veldig hard i år da jeg har fått inrykk av at det er mange som har fattet interesse for storm og intops. Den blir hvertfall hard hvis den ene stormesken deployerer til Afghanistan og det bare blir en eksadron igjen på Setermoen. Selv ønsker jeg akkurat det samme som deg. Hvordan ligger det ann med trening og slikt?

Hvis vi klarer og samle sammen litt folk til en treningstur så kan jo det være en fin annledning til trening og ekstra motivasjon, men også å stifte litt bekjentskaper før inrykket. Jeg bor i Oslo og hvis vi klarer å få kontakt med andre på østlandet, så kanskje vi kan få til en slik tur. Har snakket med noen som kommer fra Trondheim, og de skulle vist prøve å få til en slik tur oppe i Trøndelag, og vi kan jo ikke være dårligere enn trønderne :!:

:!: jeg har jobbet i brannvesenet i 2mnd nå så jeg har fått litt trening. å få litt konkuranse er bare morro for da betyr det at du presser deg selv litt hardere. jeg har en kompis til som skal inn i panser, men han er i Australia nå og er det frem til desember så han får vi i alle fall ikke med. men det hadde vært morro å få til en sånn tur og nei vi er ikke dårligere enn trønderne :!:

Lenke til kommentar

:!: jeg har jobbet i brannvesenet i 2mnd nå så jeg har fått litt trening. å få litt konkuranse er bare morro for da betyr det at du presser deg selv litt hardere. jeg har en kompis til som skal inn i panser, men han er i Australia nå og er det frem til desember så han får vi i alle fall ikke med. men det hadde vært morro å få til en sånn tur og nei vi er ikke dårligere enn trønderne :!:

Kommer sikkert flere folk som også har fått inkalling til pbn etterhvert som innryket nærmer seg. Uansett så får vi jo bedre oversikt når man får registrert seg på Utvalgt.no. Kanskje det går ann å fikse en tur i november/desember. Har du testet hvordan du ligger ann mtp på styrkekrav og sånn?

Lenke til kommentar
Da har jeg også fått innkalling :D 8. Januar senest 08.30.

Jeg bor på østlandet, og kan bli med på felles treningstur. Bor bare en time unna Oslo ;)

Ahh.. så bra :):) Men dumt at du skal inn på torsdag og ikke onsdag. Jaja.. vi treffes oppe på Setermoen da :thumbup:

Treningstur skal bli. Pakke sekken for en helg, dra på fredag kveld, tilbake søndag ettermiddag. Sounds like a plan! Bare få med en par tre stykker til så er vi 5-6 pers. Holder det.

Lenke til kommentar

Jeg er med, jeg. Jobber til kl åtte på fredag, og begynner på jobb kl to på mandag. Men de vaktene går det an å få byttet bort. Smilte stort når jeg åpnet konvolutten. Det var skikkelig stas :D For oss to i alle fall er jo nordmarka et godt alternativ for en slik tur. Har selv vært der på flere turer, både med gåtur og sykkeltur.

Lenke til kommentar
Jeg er med, jeg. Jobber til kl åtte på fredag, og begynner på jobb kl to på mandag. Men de vaktene går det an å få byttet bort. Smilte stort når jeg åpnet konvolutten. Det var skikkelig stas :D For oss to i alle fall er jo nordmarka et godt alternativ for en slik tur. Har selv vært der på flere turer, både med gåtur og sykkeltur.

Ja.. nordmarka er helt fantastisk å ha i nærheten. Har også gått endel oppe i Romeriksåsen, men det er ett lite stykke unna. Vi tar turen når det begynner å bli litt kjøligere. Må jo bli litt vant til helveteskulda som er der oppe :!:

Har du kommet deg inn på Utvalgt.no?

Lenke til kommentar

Ja, er kulda jeg gruer meg mest til. Er forsåvidt det eneste jeg gruer meg til også. Går jo også an å ta flere turer :)

Jeg har vært en del rundt ved Svartjernshøgda, om du vet hvor det er?

Nei, har ikke sett noe på det ennå. Sluttet på jobb kl åtte i dag, og dro da til pappa for å hente innkallelsen, er hos mamma denne uken. Men får ta en titt nå. Har du kommet deg inn? Så du hadde noen problemer.

Lenke til kommentar
Ja, er kulda jeg gruer meg mest til. Er forsåvidt det eneste jeg gruer meg til også. Går jo også an å ta flere turer :)

Jeg har vært en del rundt ved Svartjernshøgda, om du vet hvor det er?

Nei, har ikke sett noe på det ennå. Sluttet på jobb kl åtte i dag, og dro da til pappa for å hente innkallelsen, er hos mamma denne uken. Men får ta en titt nå. Har du kommet deg inn? Så du hadde noen problemer.

Nei.. ikke kommet inn. Står at nummeret mitt ikke er registrert. Snakket med en annen som også fikk inkallingen i dag, og han har også problemer. Det er hærens styrker som driver utvalgt.no, så går ann å ta en telefon til de i morgen. Altså... ikke noe vits å ringe VPV. Jeg vet ikke hvor Svartjernshøgda er, men ja.. går sikkert ann å få til flere turer. Jo flere turer, jo fortere går dagene frem mot inrykket:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...