Psycedilla Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 sier vel seg selv i topicen. har endeli funnet ut hvorfor jeg ikke fikk forwarda porter, (laga tråd her om det). men nå som jeg gjør d riktig, skjer det fortsatt ikke noe. routern mot "verden" er en Thompson SpeedTouch 5x6 (regner med det er en 546) routern på lane er en netgear WGR614v4. jeg har åpnet mine ønskede porter (6112, 9100, 30260) fra thompsonen til netgearn, og på netgearn har jeg sendt samtlige porter til min pc. (laget statisk ip og det som måtte til). MEN, de er ikke åpne, jeg skjønner ikke hvorfor. jeg har upnp aktivert på begge routerne og. så er det noen som kansje kan hjelpe meg å forklare hvorfor jeg har disse problemene? Lenke til kommentar
TheStian Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Hvis alt er pånet på riktig vis, må det være en brannmur internt på din pc? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 På 546i må du som regel forwarde både på webmenyen og telnet. Det finnes noen fler tråder om akkurat det samme her på forumet. Lenke til kommentar
Psycedilla Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 ok, etter om å men, så fant jeg ut hva telnet er:) men når jeg kommer til dit jeg skal adde porter, ser jeg i nat listen, av portene er allerede forwarded. telnet.bmp både portene å spillet jeg skal spille er i unntak på firewallen. bruker windows standard firewall. kan kansje problemet sitte i netgear routern? eller er det noe annet som må gjøres i telnet? Lenke til kommentar
bjarters Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 (endret) Har du prøvd å benytte ingenting på outside port eller nat mapadd intf=TypeB_1 inside_addr=10.0.0.2 outside_addr=0.0.0.0 inside_port=xx outside_port=xx hvor xx=port nummeret du ønsker å åpne Endret 2. mars 2008 av bjarters Lenke til kommentar
Psycedilla Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 prøvde det nå nettop. var ingen forskjell. portene er fortsatt ikke åpne. så da vet ikke jeg. hvordan fjernet jeg foresten porter fra telnet? foresten, takk for at dere tar dere tden til å hjelpe Lenke til kommentar
bjarters Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 (endret) Da skriver du bare nat mapdelete etc. For å se hvilke kommandoer som er tilgjengelig kan du skrive help. Det jeg ville gjort er å ta av alt av brannmurer. Både på ruterene og maskinene (inklusivt windows firewall). Så ville jeg prøvd å åpne porter på nytt. http://www.canyouseeme.org/ er en grei side for å sjekke om noen porter er åpne. Du kan også koble maskinen rett i speedtouch modemet og se om du klarer å åpne porter til den da. Om dette går uten problemer så er det ialfall netgear som er problemet. Endret 2. mars 2008 av bjarters Lenke til kommentar
Psycedilla Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 sitter ikke hjemme nå, så kan ikke gjøre noe. jeg er ganskesikker på at alle firewalls er av. enesten jeg er usikker på er om den trådløse er med firewall eller ikke. kan ikke koble rett i modemet pga dette er et hybelhus og jeg deler internett med 10++ pcer. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Hvis dere har Telenor som ISP så les her: http://www.online.no/datasikkerhet/abuse.html Lenke til kommentar
kristianlm Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 vet ikke om det er intressant, men vi hadde samme opplegg hjemme. det vi gjorde var å gjøre den andre (lokale) ruteren til en enkel bro, skru av DHCP og koble WAN-kabelen til en vanlig port istedet. fungerer som bare det. og nå kan alle maskinene i huset nås. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå