Goranlol Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Eg foretrekker vanlige klistremerker frå Cubesmith i staden for tiles. Ellers er type D-kubene veldig gode, men har høyrt dei har bytta dei ut med nokon andre. Om du kjøper Type D, so kjøp type A-kjerner og. Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Men fjærene fra D-kuben passer ikke inn i A kjernen... Bare de gamle A kjernene og ikke de nye. Hvorfor foretrekker du klistremerkene ? Bare lurer siden jeg ikke har prøvd noen av delene. Er egentlig ikke så nøye så lenge de holder lenge. Lenke til kommentar
Goranlol Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Synes tilesene blir for glatte og tjukke. Mine Type D-skruer passar fint ned i Type A-kjernen. Lenke til kommentar
Eddie_ Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) Tiles eller stickers er en smakssak, det er verdt å finne ut hva som passer deg best. Den beste kuben min er av typen Edison fra korea, den er å få kjøpt her: http://tribox.cart.fc2.com/?ca=2 Den har veldig gode klistermerker fra før av, og du trenger ikke bytte noen kjerner eller noe Endret 3. januar 2009 av Eddie_ Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Guttungen (4 år) kom hjem med en 2*2 kube i går. Hvor fort klarer dere den tro? Den er litt liten for voksne fingre, også er rød og lilla(!) litt vanskelige å skille fra hverandre i dårlig lys... (min egen 3*3 tar jeg på 5-10 min, er vel ikke nok til å kalles speedcubing trur eg) Lenke til kommentar
Goranlol Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 Det kallest speedcubing så lenge din intensjon er å løyse den fortare. Husker ikkje kva gjennomsnittet mitt var, men det var under 20 sek. Med enkelrekord på 9.XX. Er det ein Eastsheen kanskje? Er det eg har, og den er raud og lilla. Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Hah. Dette så morsomt ut. Har alltid hatt lyst til å løse en sånn kube, men har aldri klart det... SKal sjekke ut guidene deres, og se om det går Noen som har noen guide på norsk? Lenke til kommentar
Eddie_ Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Hah. Dette så morsomt ut. Har alltid hatt lyst til å løse en sånn kube, men har aldri klart det... SKal sjekke ut guidene deres, og se om det går Noen som har noen guide på norsk? Ja! Glad du spurte! Her er en link til begynnermetoden på nettstedet til Kristoffer og meg: http://nor-speedcubing.110mb.com/index.php?p=1_6 Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) Okei.... Nå har jeg sittet en stund og fundert på denne kuben. Jeg har klart det første krysset, men hjørnene i det første laget skjønner jeg ikke. Har prøvd i over en time og føler meg dummere og dummere. Krysset + ett hjørne får jeg til, deretter ender jeg bare opp med å ødelegge for meg selv Noen tips? Endret 18. januar 2009 av -MK- Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Veldig stolt klarte første siden + alle hjørnene uten algoritmer på ca 20 minutter. Først se hvor hjørnet er og hold den løste siden på bunnen. Bruk toppen som "arbeidsplass" se hvilken trekk du kan gjøre uten og ødelegge bunnen. Prøv deg frem, du vil klare det. Setter løsningen i spoiler R U R'U' Hvor fort klarer dere R U' * 63 (til den er løst igjen) med en hånd ? ligger på rundt 1 minutt... Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) Nå har jeg klart 3 hjørner. Går litt bedre nå som jeg ikke ser på TV samtidig Det siste hjørnet er plassert stikk motsatt av der det skal være... Skjønner ikke de bokstavene deres (algoritmer?) Edit: AHA!!! Det var ikke så vanskelig allikevel nei Endret 18. januar 2009 av -MK- Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Er litt flau men det tok meg et par dager og forstå disse bokstavene om jeg ser en bokstav nå, har jeg ikke peiling, jeg vet bare hvilken finger jeg må dytte Fks U = høyre pekefinger R = Høyre hånd vekk fra meg L = venstre hånd mot meg D = venstre lilefinger B = venstre ringfinger osv Har holdt på med en hånds kubing klarer den ca på 1 - 2 minutter får lære meg noen nye trekk. Den her var fin for min del. R2 U2 R U2 R2 U2 R2 U2 R U2 R2 Lenke til kommentar
TehMaxIce Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Hvor fort klarer dere R U' * 63 (til den er løst igjen) med en hånd ? ligger på rundt 1 minutt... Vel, 30 sek på første forsøk her, men har sikkert en løsere kube enn deg. Enhåndskubing er morsomt nok, men orker ikke lære meg andre algoritmer enn de jeg bruker for to hender. Men den R2 U2 R U2 R2 U2 R2 U2 R U2 R2 skal jeg legge på minnet, veldig kjekk. Treningssamling på gløshaugen før norwegian open anyone ? Lenke til kommentar
Goranlol Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 Oppdatering på gang: Har forbedra meg litt. Denne infoen e frå laptopen, som eg har 400 solves på. Med eit gjennomsnitt på 34.81. Skal fiske fram litt data frå den stasjonære og, då eg har ca. 300 solves der og. Har satt ein del nye personlige rekorder og, resultat vist i signatur. Skal prøve å komme meg på Norwegian Open, hadde vore greit å møte andre som skulle der. Gjerne nokon frå denne tråden? Kva er gjennomsnittet ditt på 3x3 TehMaxIce? Lenke til kommentar
TehMaxIce Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Kva er gjennomsnittet ditt på 3x3 TehMaxIce? Såg ut som en bra fremgang der crossed Driver og pugger OLL's (Orient Last Layer), så har ikke testet så mye, men tipper jeg ligger rundt 22 sekunder. Kan vel kjøre gjennom en runde og se da. Men det går mye opp og ned, med litt flaks er man jo fort under 20 sek. Ser at Eddie har fått noen sub 1 min solves på 4x4, og med en utslitt Eastsheen 4x4 tror jeg at jeg bil sjanseløs Lenke til kommentar
Goranlol Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Har gjort ferdig 400 solves på den stasjonære PC-en no. Har vorte litt forbedring over desse 800 gongane eg har tatt tida. Nokon som veit ca. kor bra eg kan gjere det på Norwegian Open om eg stiller? Topp 20? Endret 24. januar 2009 av Crossed Lenke til kommentar
GeO Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Var det noen flere herfra som deltok i Norwegian Open? Crossed var med, ikke sant ...? Jeg deltok selv også, selvsagt uten de store ambisjonene. Stilte kun i 3x3x3, og endte på 25. plass. Men gøy å ha vært med, da! Lenke til kommentar
Goranlol Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 Eddie_ var på NorOpen. Eg var med ja, satsa på å få eit gjennomsnitt på over 30 sek. Endte med eit gjennomsnitt på 28.83. Link til sida på WCA: linky Det ligg litt filmer på min youtube og i656ier sin youtube. Litt filmer frå min YT: Kristoffer Absalonsen 11.86 Hong-Tan Lam 11.68 norgesrekord Edvard Hove 15.15 Lenke til kommentar
TehMaxIce Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Endelig er den norske rekorden i 3x3 avg bedre enn den svenske. Hurra Lenke til kommentar
Wæsp Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Haha, alltid prøvd å løse en sånn en, men det ender alltid med at den får seg en heftig omgang juling og noen treff mot bakken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå