Gå til innhold

Den lille Rubiks Kube-tråden

Goranlol

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Driver å lærer meg intuitive f2l nå. IKKE LETT! Må nok bare øve, øve, øve og øve for å bli bedre! Har personlig rekord på 1 min og 22 sek :)

Hva er tiden din med TBM (The Beginner Method) Mariofrans? Min er selv på 1:20.

Bruk CRC sin silikonspray.

bruker biltema sin

Motstridende svar...

Er begge de to 100% silicone?

Endret av Requi
Lenke til kommentar

vil jeg tro. Begge deler fungerer nok ypperlig.

Slik bruker jeg den: sprayer på, inn i alle krinkler og kroker. Løser den et par ganger, så silikonene skal komme inn over alt. Setter den til "godgjøring" en time. Løser en del resten av dagen. Neste dag er den perfekt :)

Her er hvordan jeg har jobbet meg ned til 21 sek:

Steg 1: kryss, hjørner, sider, 2 trinns oll, 2 trinns pll

Det gjorde jeg til jeg var på ca. 1 min

Steg 2: kryss (på bunn), F2L, 2 trinns OLL, 2 trinns PLL

Dette til ca. 30-40 sek. Bruk masse tid på F2L og kryss. fra 1 min til ett halvt tar en god stund ;)

steg 3: kryss F2L, 2 trinns OLL og 1 trinns PLL

der er jeg nå. Tenker at jeg skal lære meg resten av OLL når jeg gidder, men føler jeg har mer å hente på mer effektiv F2L.

Lenke til kommentar

Jeg gjør Kryss, F2L, 2 look ool, 2 look ppl og ligger vel på rundt 30-40sec.

Har egentlig gitt opp å lære meg 1 look ool og ppl, vil ta alt for lang tid å lære alle algoritmene. Kunne også ha lært meg mye mer effektiv kryss og F2L vis jeg hadde giddi :p

Kanskje jeg plukker det opp igjen en dag, føler det er så tidskrevene å bli raskere nå.

Endret av Glutar
Lenke til kommentar

Driver å lærer meg intuitive f2l nå. IKKE LETT! Må nok bare øve, øve, øve og øve for å bli bedre! Har personlig rekord på 1 min og 22 sek :)

Hva er tiden din med TBM (The Beginner Method) Mariofrans? Min er selv på 1:20.

Bruk CRC sin silikonspray.

bruker biltema sin

Motstridende svar...

Er begge de to 100% silicone?

Løser på 1.22 med beginner method, med intuitive f2l bruker jeg lenger tid :S har ikke tatt tiden enda ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 7 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Hvordan klarer dere og løse rubiks kube greiern?

Jeg har en med 2x2x2 og jeg sliter som bare deg. Har prøvd og løse den i 2 timer i strekk nå gir opp snart.. :no:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har ikke cuba på leenge. I sommer cuba jeg som faen (hadde ikke sommerjobb :D) og fikk ned avg til 18.xx-19.xx på AO12 og beste AO5 på kanskje 15-16 sec. AO100 på kanskje 20.2 (hadde som mål å få sub 20 AO100 før sommeren var over. Faila) Så begynte skolen og cubinga slutta. Trist egentlig. Skal prøve en AO12 nå etter oppvarming og se hva jeg får :D Frykter at det blir over 25 :-| Håper på 22.xx

Lenke til kommentar

Da tok jeg AO12 og fikk

19.00+, (25.16), 21.22, 24.71, (17.66), 20.60, 23.40, 20.02, 22.44, 20.16, 20.76, 18.93

etter ca 20 solves, som ga en avg på 21.12. Fornøyd med den :D Bare gått opp ca 2.5 sec på et halvår.

@Glutar

Ja, det er nok lurest å begynne med 2 look OLL og 2 look PLL (jeg begynte selv med 2 look OLL og 1 look PLL og angrer ikke). Uansett er det ikke viktig å lære seg full OLL før man er under 15-20 sekunder. Full PLL er lurt å kunne når man nærmer seg rundt 40 sec tenker jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...