Gå til innhold

Den lille Rubiks Kube-tråden

Goranlol

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken som er raskest kan vel vi ikke helt sette fingeren på.

Men etter det jeg har forstått bruker de fleste Fridrich-metoden.

Og jeg har funnet ut da de fleste som er under 20 sek. bruker noe lignende dette:

1. cross

2. F2L

3. OLL

4. PLL

Jeg bruker F2L og løser siste laget på samme måte som Pogobat på youtube. Men jeg har øvd inn nesten alle algoritmene jeg trenger for en 2Look OLL og 2Look PLL. Så får bare håpe det går litt kjappere når jeg er ferdig med dem.

Lenke til kommentar

På tide at jeg også hopper inn her nå, tenker jeg. Kjøpte meg DIY-kube fra cube4you og klistremerker fra Cubesmith for en måneds tid siden, og brukte to dager på å lære meg å løse den. Strategien jeg har lært meg, som går under navnet fysmat-metoden, går slik (litt grundig forklart):

1. Kryss

2. Plassere tre av hjørnene i FL

3. Plassere kantene i ML

4. Plassere fjerde hjørne i FL

5. Orientere kanter i LL

6. Orientere hjørner i LL

7. Permutere hjørner

8. Permutere kanter

Ganske artig dette her. Noen som har tips til et naturlig "neste steg" herfra hvis man vil løse kuben enda raskere?

Lenke til kommentar

Heisann. Jeg kan løse både 3x3x3 kuben og 4x4x4 kuben.

Jeg har ikke noen tid på 4x4x4 kuben, men på 3x3x3 kuben er pers'en på 1.00 minutt.

Det var da, jeg "cuber" ikke like mye nå for tiden, mye pga en elendig kube :roll:.

4x4x4 kuben er ikke så vanskelig å løse, man må bare sette sammen midtbrikkene (les: ikke senterbrikkene), og så kan man løse den slik man løser en 3x3x3 kube.

Er DIY kubene bra? Hvor mye koster en?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...