P1ndy Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg har noen spørsmål Hva betyr alle de forkortelsene og hva kostet kuben din? Min kube mister merkene sine Lenke til kommentar
Goranlol Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 En kube koster ca. 45kr + frakt (som er dyr). Klistremerkene kostet ca. 30kr (gratis frakt). F2L (First two layers, to første lagene), OLL (Orienting the Last Layer), PLL (Permuting the Last Layer). Lenke til kommentar
pipa Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Hva er froskjellen på "speed cube" og "DIY cube"? Hvilken er best? Lenke til kommentar
Goranlol Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) Hvilken kube mener du med "speedcube"? Har du link? Men Diy-kuber er jo hovedsaklig for bruk til speedcubing, så er vel kanskje det samme. Endret 29. mai 2008 av Crossed Lenke til kommentar
pipa Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Spped cube: http://cube4you.com/332_Rubiks-3x3x3-Speed-Cube.html DIY cube: http://cube4you.com/222_Black-DIYKit-3x3x3-Cube-(a).html Lenke til kommentar
Goranlol Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 Vet ikke helt hva forskjellen er, men jeg vil anta at hvilken som er best er ganske subjektivt. Lenke til kommentar
pipa Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Er det vanskelig å sette sammen DIY kubene? Hvordan justerer man de egentlig? Lenke til kommentar
Goranlol Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 Getting, Assembling, And solving your DIY Cube Se filmen hos Youtube Setting the Perfect Tension on your Diy Cube. Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
iMono Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Kjøpte meg en slik kube for en uke siden. Kan LBL-metoden, men har begynt på Lars Petrus' metode. Hva er den raskeste metoden der ute og hvilken bruker du Crossed? Lenke til kommentar
Goranlol Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2008 Hvilken som er raskest kan vel vi ikke helt sette fingeren på. Men etter det jeg har forstått bruker de fleste Fridrich-metoden. Og jeg har funnet ut da de fleste som er under 20 sek. bruker noe lignende dette: 1. cross 2. F2L 3. OLL 4. PLL Jeg bruker F2L og løser siste laget på samme måte som Pogobat på youtube. Men jeg har øvd inn nesten alle algoritmene jeg trenger for en 2Look OLL og 2Look PLL. Så får bare håpe det går litt kjappere når jeg er ferdig med dem. Lenke til kommentar
pipa Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 @ Crossed Bruker du noe for å smøre kuben så den går lettere? Har hørt at man kan bruke vasselin og silikon og sånn, men vet du hva som er best? Lenke til kommentar
Epower Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Er det vanskelig å sette sammen DIY kubene? Hvordan justerer man de egentlig? Min DIY var satt sammen når den kom i posten. Lenke til kommentar
Goranlol Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2008 Det beste er vel "silicone spray". Du får kjøpt det på de fleste jernvarebutikker. Lenke til kommentar
pipa Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Er det vanskelig å sette sammen DIY kubene? Hvordan justerer man de egentlig? Min DIY var satt sammen når den kom i posten. Hvor kjøpte du fra? Er den no bra? Lenke til kommentar
GeO Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 På tide at jeg også hopper inn her nå, tenker jeg. Kjøpte meg DIY-kube fra cube4you og klistremerker fra Cubesmith for en måneds tid siden, og brukte to dager på å lære meg å løse den. Strategien jeg har lært meg, som går under navnet fysmat-metoden, går slik (litt grundig forklart): 1. Kryss 2. Plassere tre av hjørnene i FL 3. Plassere kantene i ML 4. Plassere fjerde hjørne i FL 5. Orientere kanter i LL 6. Orientere hjørner i LL 7. Permutere hjørner 8. Permutere kanter Ganske artig dette her. Noen som har tips til et naturlig "neste steg" herfra hvis man vil løse kuben enda raskere? Lenke til kommentar
Ville Vonca Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Noen som har løst en 4x4/5x5-kube? Har en 5x5-kube, men jeg har ikke fått sett så mye på den ... Gidder ikke å lete fram til en løsning på nettet, er så mye morsommere å finne ut av det selv Lenke til kommentar
Cazzo Grande Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Heisann. Jeg kan løse både 3x3x3 kuben og 4x4x4 kuben. Jeg har ikke noen tid på 4x4x4 kuben, men på 3x3x3 kuben er pers'en på 1.00 minutt. Det var da, jeg "cuber" ikke like mye nå for tiden, mye pga en elendig kube . 4x4x4 kuben er ikke så vanskelig å løse, man må bare sette sammen midtbrikkene (les: ikke senterbrikkene), og så kan man løse den slik man løser en 3x3x3 kube. Er DIY kubene bra? Hvor mye koster en? Lenke til kommentar
P1ndy Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Noen som vet hvor det selges 4x4 og 5x5 ? Lenke til kommentar
Goranlol Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 Cube4you Der finner du det meste av kuber. Lenke til kommentar
pipa Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Noen som har handlet fra Cube4you? Hva betalte du i frakt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå