Gå til innhold

Den lille Rubiks Kube-tråden

Goranlol

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du bruker jo mindre tid på hele kuben med én hånd enn jeg bruker med begge, hehe. Jeg har lang vei å gå, gitt.

Hvilke algoritmer bruker dere for E-perm? (med to hender, altså)

Sliter fælt med denne, og den irriterer meg forferdlig mye. Bruker den Erik Akkersdijk demonstrerer i PLL-videoen sin, x' (R U' R' D) (R U R' D') (R U R' D) (R U' R' D') x, og når det gjelder så bruker jeg raskt 4-5 sekunder på den.

@biudhveh: F-II kuben har vokst på meg - den er utrolig rask og er kanskje den som har minst friksjon. Må faktisk konsentrere meg om å bruke mindre kraft på U-flytt i f.eks. H-perm. Men det er Alpha V (Haiyans Memory) som er favoritt her i gården også.

Endret av toker5
Lenke til kommentar

29.94, 31.94, 31.07, 31.79, 31.37, 25.29, 34.49, 30.77, 32.67, 31.54, 27.98, 30.13, 29.62, 31.41, 33.37, 26.18, 30.04, 31.08, 27.74, 28.28, 29.53, 30.70, 26.03, 32.25, 21.85, 27.91, 29.37, 31.70, 27.02, 29.10

number of times: 30/30

best time: 21.85

worst time: 34.49

best avg5: 27.77 (σ = 1.37)

26.03, (32.25), (21.85), 27.91, 29.37

best avg12: 28.69 (σ = 1.67)

26.18, 30.04, 31.08, 27.74, 28.28, 29.53, 30.70, 26.03, (32.25), (21.85), 27.91, 29.37

session avg: 29.85 (σ = 2.09)

Bruker en gammel type C jeg. Fungerer fint, men låser seg litt, og er litt stor for min del.

Har litt problemer med E perm jeg og. For to hender bruker jeg den samme som deg, mens med en hånd bruker jeg to A permutasjoner i stedenfor.

Lenke til kommentar

De fleste anbefaler F-II over A5. Men har ikke lest om noen som kan fortelle hvorfor og som har begge kubene. Noen som vet om leveringstid fra cubesmith og popbuying/lightake ?

Popbuying er veldig trege. Kan ta over tre uker før du har pakken.

Lenke til kommentar

Har Haiyan Memory i sort(A5 modded av en eller annen kineser),og en A5 i Hvit. Anbefaler begge,men ville helst kjøpt A5 og modded den selv.

Har lært f2l bedre,og snart alle PLL :) Timer ikke veldig mye under læring av PLL,men de fleste solves e rundt 25-35 sekund (avhengig om jeg kan PLL som dukker opp)

Endret av biudhveh
Lenke til kommentar

I dagens VG står det om Morten Arborg (14), som har verdens tredje beste tid på 3x3.

Står på s. 18-19. Han kommer også på østlandsendingen på NRK i dag.

Jeg kubet et par uker for noen måneder siden og fikk pressa tiden ned i 1:31. Nå har jeg nettopp begynt igjen og har en pers på 1:08.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har fått endel kuber siden sist:

V-Cubes 6x6 og 7x7 - mest for samlingen sin skyld, men ganske gøy å løse 7x7 selv om det er kun senterne som byr på litt mer utfordring.

Type D-II - Veldig rask og liker følelsen i den veldig bra, MEN det popper som en galning.

Diansheng - Kjøpte denne kun for nyskjerrighetens skyld. Låser seg masse pga helt firkantede kube-biter, men liker den godt til tross. Også koster den en slikk og ingenting!

Dayan Guhong - Denne er utrolig morsom! Kutter bedre enn noe annet og er rask som f (vel og merke med masse maru-lube)!

Maru 4x4 - Utrolig bra! Sammenlignet med Eastsheen så er denne en drøm! Anbefales!

Lenke til kommentar

Kjøper alle mine kuber på www.lightake.com nå. Billig og rask levering (ca 9-11 dager etter bestilling).

Bruker Haiyan Memory med Half-Bright fra Cubesmith.

Noen som er oppdatert på Haiyan Zhuang ? Hørte at han er bannlyst fra konkuranser inntill videre, grunnet dårlig oppførselg ang han ønsket en ekstra runde BLD.

Er avg25 nå. :)

Lenke til kommentar

Hvem klarer å løse denne rubikkuben 3x3 uten hjelpemiddel. Hvorfor er det så vanskelig?

he he...

Uansett så greide jeg nå og gjøre en side helt grønn, men de andre er jo hulter til bulter. Det er akkurat som sodoko...

Mulig at dette ikke er noe for meg.

Youtube vil vise deg i riktig retning :)

Lenke til kommentar

Er ikke så vanskelig som du tror. Personlig så syns jeg det er lettere å lære bevegelsene istedenfor selve bokstavene i algoritmen.

Når du skal lære en ny algoritme, begynn å lær halve. Når du kan den lærer du neste halvdel.

Så setter du de sammen og repeterer algoritmen helt til den sitter i fingrene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...