Gå til innhold

Den lille Rubiks Kube-tråden

Goranlol

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kryss,F2L,2look OLL og 2look PLL.

Har bestilt Ghost hand 3x3x3,YJ 3x3x3 speedcube, Alpha V,og Lanlan 2x2. Gleder meg :)

PB: 32.73

Sliter med look-ahead og kube som låser seg.

popbuying.com ser ut til å komme seg den kommende uka.(Med betalingen)

Bestilte fra http://cubingstore.webs.com ,men har ikke motatt kubene enda så kan ikke gi anbefalinger om verken butikk eller kubene.

Anbefaler alle å ta en titt på http://www.speedsolving.com/ forumet :)

Endret av biudhveh
Lenke til kommentar

Jeg er spent på å høre om den YJ-kuben når du får den!

Når det gjelder tider så er jeg helt håpløs. Ligger i snitt på 1min med heldig PB på 42sek. Mesteparten av tiden går med på F2L hvor jeg har null look ahead. Så det er vel bare trening som gjelder...

Lenke til kommentar

@NikkaYoichi: Imponerende at du klarte å løse kuben helt på egenhånd som tolvåring! Jeg fikk en kube da jeg var rundt 5 år og fikk den selvfølgelig ikke til da. Den ble helt glemt i nesten 30 år, helt til et par år siden hvor jeg fant den i bunnen av en kasse hos foreldrene mine. Og da måtte jo den løses :) Men jeg klarte det ikke uten hjelp en gang da, hehe. Men hvilken kube bruker du? Standard Rubiks butikk-kjøpt?

Jeg har en original butikkjøpt kube fra begynnelsen av 90-tallet/slutten av 80-tallet. Mange merkelapper er falt av og jeg har klistret på biter av papp. ^^

Så har jeg 4*4*4 og 5*5*5 som er bestilt fra rubiks.com for noen år siden.

Lenke til kommentar

Men da bør du definitivt kjøpe deg en ny kube. De jeg nevnte istad har mye mindre friksjon og motstand og er mye mer fleksible i bevegelsene, så det alene vil sikkert redusere tiden din med mange sekunder. Samme gjelder 4x4 og 5x5. Og hvis du sliter med vondt i fingrene så burde det ikke være tvil! Har 4x4 fra Rubiks selv, og den er ikke god å vri!

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt og løst 7*7*7 fra V-cube nå. Morsomt, men akk så lite utfordring når man har løst og kan alle de andre. Kjøpte 2*2*2 også, og ble faktisk litt overrasket over hvor kinkig den er, til å være så liten.

Har bestilt meg mirror blocks, mega minx og en annen 3-lags irregular nå. Blir spennende å se hvordan de er når de først kommer.

Ja, jeg har vurdert å kjøpe meg kuber som er laget for speeding, men jeg tror jeg er blitt litt for gammel til å sitte å pugge algoritmer for titalls av kombinasjoner og faenskap. Det jeg bruker tid på er forsåvidt å lage de to første lagene, ikke det siste.

Lenke til kommentar

Ja, men så er jo de to første lagene de som er desidert viktigst for speedcubing ;)

Jeg har kun lært meg de nødvendigste av algoritmene til sistelaget (2 look OLL og 2 look PLL) og føler ikke for å lære rubbel og bit. Men jeg synes det er morsomt å lære fingertriks og elegante eksekveringer av algoritmene. Se f.eks. på Dan Knights sine eksempler: http://www.thepublicvoid.com/cube/ (nederst på siden - og se f.eks på z-permutation)

Holder på å øve litt på de to første lagene nå, og har som mål å komme ned under 30s i snitt (på de to første lagene altså).

Lenke til kommentar

En kompis har akkurat ødelagt livet mitt. Han gav meg en sudoku 3^3-kube. Jatta tenkte jeg, enkelt - plasser tallene 1-9 på hver side, null problem. You wish! Det er like før jeg kaster kuben ut vinduet nå, selv om jeg kanskje har holdt på ikke lenger enn 10-15 minutter. Jeg blir rett og slett svimmel av den.

Lenke til kommentar

Det er jo kun en helt plain 5x5x5 :roll:

Det stemmer, men klistremerkene gir den en ekstra grad av kompleksitet.

Egentlig ikke, bare studer den, så ser du at klistermerkene kun gjør at den ser værre ut. Er helt lik, hvis du ser bort fra noen farger.

Edit: Ser det blir litt vanskligere å lage sentrumbrikkene.

Endret av Senyor de la guerra
Lenke til kommentar

@biudhveh: nice! Hvor lang tid bruker du på f2l?

Bruker ca 25 sekunder på f2l. resten avhenger om jeg kan PLL situasjonen som dukker opp

Ghost Hand 1 er en sjikkelig drittkube.Dårlig colorscheme,og veldig treig.

YJ kuben(hvit) Har knallgode farger,men føler ikke at den gir etter(Låser seg ofte.Mulig den ikke er innkjørt)

A-V Kuben er lynrask,og det er ikke så farlig om lagene står litt skeivt.Lite motstand når man roterer.Den føles også lett.Absolutt anbefalt.

Venter på en Haiyan Memory, F-II,og en A6

Endret av biudhveh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...