Goranlol Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 Eg ville ikkje brukt noko anna enn silikonspray. Btw: Personlig rekord på 15.44 for single og 18.82 for gjennomsnitt av 5. Lenke til kommentar
Cubesmith Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Personlig rekord. 1.12 sec. Snitt på 1.35 nå! Nå som jeg har begynt å lære meg 2 look oll/pll går ting raskere. Fingrene som holder meg mye igjen da jeg vrir mye med hele hånden. Gleder meg til å få testa dx-kubene. Bestilte 3 DIY sorte som Goranlol postet tidligere. Angrer på at jeg ikke la til den Lilla som visstnok skal være Cube4You. Hiver inn eii ny bestilling med mindre de sorte viser seg å være ypperlig. badmephisto har ganske gode guider! Noen som vet av noen nettsider med full løsning på kuben som inkl 2look/oll/pll, helst med noe grafiske bilder da jeg finner dem lettest å huske ? Lenke til kommentar
Cubesmith Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Beklager at jeg er så tilbakestående å ikke søker før jeg spør. Fant noen gode sider. f.eks http://www.badmephisto.com/2LookOLL.pdf http://www.badmephisto.com/2LookPLL.pdf Endret 23. september 2009 av biudhveh Lenke til kommentar
Goranlol Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 Du finn og omtrent alle PLLs og OLLs på http://www.speedsolving.com/wiki/index.php/Main_Page. Lukke til! Eg har fortsatt ikkje lært alle PLLs ein gong. Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Beklager at jeg er så tilbakestående å ikke søker før jeg spør. Fant noen gode sider. f.eks http://www.badmephisto.com/2LookOLL.pdf http://www.badmephisto.com/2LookPLL.pdf Kan eg få linken du redigerte vekk? Hadde privat nettlesing når eg åpna den fann eg ut Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Kjøper meg min første kube i morgen! Blir noe billig greier ned i byen, men virker gøy å lære. Har aldri prøvd, men så to videoer når som virka sykt artig. Hvor lang tid bruker man første gang man prøver ca. fra man starter å lære sin første algorytme? Merker jeg gleder meg til å løse min første, haha! Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Jeg løste vell den første gang 1 time etter jeg prøvde. Tok meg ca 6 dager før jeg kunne løse den uten å lese av et ark. Ville anbefale deg å kjøpe kuben din her av flere grunner 1. Klistremerkene på den fu får i butikken er av meget laber kvalitet 2. Prisen. I byen kostet en kube 169 kr som er svindyrt her koster det ca 30 - 40 kr MED FRAKT 3. Du kan sette tension spenningen får å gjøre den lettere strammere. Uansett hold deg unna pobat og se heller på badmephisto sine videoer Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Er den frå DealExtreme god kvalitet og? Har ein original cube, men vurderer å kjøpe ein av betre kvalitet så eg kan bli raskare. Lenke til kommentar
Goranlol Skrevet 24. september 2009 Forfatter Del Skrevet 24. september 2009 Kan ikkje klage på kvaliteten. Eg har kjøpt iallefall ti stk og ikkje opplevd noko problem. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Er syk, og orker ikke vente på å få en sendt. Det er vel grunnen for at jeg røsker med meg en i byen (om jeg finner til under hundrelappen). Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Som første cube er den jo heilt kurant. Du lærer deg fint dei første algoritmene og kan løyse den utan hjelp. Etter kvart vil du nok irritere deg over at den ikkje glir lett og presist nok, då kan du bestillte frå DX. Eg bestillte 4 stykk når eg først var i gang, kosta like mykje som ein her i landet. Lenke til kommentar
Goranlol Skrevet 24. september 2009 Forfatter Del Skrevet 24. september 2009 Eg løyste min første kube på Gabbasoft cube simulator, så kjøpte eg ein orginal Rubik's. Du kjem deg lett under minuttet sjølv med ein sånn kube. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 (endret) 3 minutter over 1. Fredag 25. Min første kube! Brukte laaaaaaaaaang tid på å løse den, og husket ingen algorytmer etter jeg hadde lagd det første layeret, så juksetg med å sjekke filmen igjen. Så på badmephisto. Endret 24. september 2009 av niko_90 Lenke til kommentar
Cubesmith Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 (endret) Finnes det noen forenklede versjoner/forklaringer av Fridrich F2L ? Jeg sliter spesielt når fargene oppå er like. Hvis noen skjønner. Endret 25. september 2009 av biudhveh Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 oppå? som i last layer på fridrich metoda? F.eks. kvit er den første sida, så er gulen under også løyst, men sidekubene på feil plass...? eg fekk akkurat det problemet faktisk... Eg brukar Eg skulle rpøve no å løyse den første gongen utan å sjå på videoen, men eg tru eg gløymde noke... Lenke til kommentar
Cubesmith Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 F2L som i First 2 Layers ? Badmephisto hadde en ganske god guide. Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Løyser den no problemfritt på under 10-5 minutt, avhengig av kor heldig eg er. Eg lærte frå pogobat, men eg skal kike litt på badmephisto også... Eg løyser merkeleg nok kuba raskare me venstrehanda enn med begge hendene... Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 personleg rekord: 00:04:33.488 4 minutt etter berre 4 dagar øving Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Og der var det gjort 19.36, 19.56, 19.73, 21.86, 20.91, 21.23, 17.33, 21.17, (24.50), 18.22, (15.89), 19.88 19.92 (σ = 1.35) Tok litt tid, men ja ja Neste mål er gjennomsnitt av 50 eller 100 under 20 Lenke til kommentar
Goranlol Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2009 Gratulerer! Eg lengter fortsatt etter mitt første sub 20 avg of 12. Kan du alle PLLs? Eg har fortsatt ganske mange igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå