Goranlol Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) Jeg har sett at det er flere brukere her på forumet som løser Rubiks kuber.Og jeg mente at vi trenger en plass i diskutere dette, så jeg opprettet denne tråden.Jeg håper at tråden holder seg ryddig og informativ, slik at vi kan beholde den så lenge som mulig.Nok om det, over til å løse kuben.Den enkleste (og mest normale?) metoden å løse kuben er å løse den lag for lag.Daniel Brown (Pogobat på youtube) har laget de letteste guidene jeg har noen gang sett.How to solve a Rubik's Cube Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor FAQ for "layer by layer"-metoden: Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor Algoritmene som blir brukt i "layer by layer"-metoden: Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor 1) Fi U Li Ui2) Ri Di R D3) U R Ui Ri Ui Fi U F4) Ui Li U L U F Ui Fi5) F R U Ri Ui Fi6) R U Ri U R U U Ri7) U R Ui Li U Ri Ui L8) Ri Di R D Nyttige linker: Norsk kubingkubing.noPogobats kanal på youtubePestvics kanal på youtubeEn kort innføring i hvordan man skal løse Rubiks Kuben, og jeg håper noen får nytte av det som står her.I denne tråden kan man diskutere alt som omhandler Rubiks kube.Post dine rekorder feks. Endret 11. september 2014 av Goranlol Lenke til kommentar
Leffsa Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Ja, har sett de filmene, men aldri prøvd å løse en kube! Dette minner meg om at jeg må kjøpe en! Lenke til kommentar
thadon Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Må skaffe en sjæl, fåes vel i vanlige lekebutikker? Lenke til kommentar
Goranlol Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 (endret) Video2 funker ikke. Takker, fikset den nå. Du får kjøpt kuber på lekebutikker og bokhandler. Ellers kan du kjøpe på nett. Brettspill.no Men du kan også kjøpa DIY cubes, de kubene skal vere mye bedre. Har planer om å kjøpe en slik selv snart. DIY kube Endret 2. mars 2008 av Crossed Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Hva er forskjellen, og hvorfor er en DIY-kube bedre? Lenke til kommentar
Goranlol Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 En DIY har flere justeringsmuligheter. Er vel egentlig bare det. Vet ikke om den er bedre, men det sies i alle fall at den skal være bedre. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 *mine innlegg* Noen som vet hvor jeg får kjøpt en rubiks kube? Må være i en fysisk butikk. Lenke til kommentar
Goranlol Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Sjå tre postar opp. Endret 9. mars 2008 av Crossed Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Fant ut av at de også har den på teknikkmagasinet, var litt tøffe farger hehe. http://www.teknikmagasinet.no/db.pl?templa...mp;artnr=660194 Har du prøvd den på 5x5x5? Lenke til kommentar
Goranlol Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Bare så det er sagt, klistremerkene på de orginale kubene holder ikke noe lenge. Mine klistremerker løsner litt i hjørnene slik at jeg må runde av hjørnene med kniv. Men har bestilt 5 DIY kuber og 18 sett med klistremerker, så jeg skal klare meg. Disse klistremerkene er også bedre enn vanlige. Sjekk Cubesmith. Skal gi tilbakemelding når jeg får kubene og klistremerkene. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Har fiklet med en kube siden i går. Kan den halvveis på rams og resten klarer jeg fort med litt hjelp. Skal lære meg de siste algorytmene i løpet av dagen Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Kjøpte meg en Rubiks kube i dag Så innen påske ferien er over skal jeg kunne den hehe.. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Kuli Jeg begynte som sagt i går, og har snart det siste mønsteret på plass. Er ikke så verst å kunne den på rams etter to dager, eller? Lenke til kommentar
Goranlol Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Nei, aldeles ikkje. Eg lærte den på to dagar, med sprengjobbing. Satt dog og jobba med nokon av dei siste algoritmane ei stund. Men sia eg ser at det begynner å bli litt folk som løyser denne kuben, kanskje me skal begynne å sjå kor fort den blir løyst? Post dine rekorder! Her er mine: Løyse kuben: 00.41.02 Gjennomsnitt av 10: 00.54.36 6* Ri Di R D 03.37 12* Ri Di R D 06.60 6* U Ri Ui R 02.38 12* U Ri Ui R 05.12 Endret 26. april 2008 av Crossed Lenke til kommentar
perpetrus382 Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 (endret) Min rekrod er 2.47.0 på å løse hele kuben! Var en periode det var kjedelig på skolen, så jeg og en kompis inngikk et veddemål om hvem som lærte seg å løse den først. Jeg tapte, men moro alikevel da Endret 17. mars 2008 av sagberg Lenke til kommentar
elbeem Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Jeg kjøpte kuben i går kveld og i nå løste jeg nettopp kuben på 3 min og 3 sek. Er ganske fornøyd nå. Er det noen regler for hvordan utgangspunktet til kuben kan være når man skal ta tiden? Hvordan er det i konkurranser? Er det en datamaskin som lager et helt tilfeldig utgangspunkt? Jeg spør fordi at tiden man bruker avhenger litt av flaks også. Da jeg klarte den på 3 minutter var det fordi at jeg slapp å ta det siste trinnet der jeg skal rotere de fire hjørnene på toppen av kuben. De var allerede i riktig retning. Lenke til kommentar
Goranlol Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 I konkurranser så tar de gjennomsnitt av 5 (om jeg ikke tar helt feil). Slik at flaks og uflaks skal blir mer utelukket. De bruker algoritmer for å scramble kuben. Lenke til kommentar
P1ndy Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Lærte meg kuben for ikke så lenge siden.. Artig Brukte meste denne siden under "puggingen".. Har bra illustrasjoner som setter seg i hodet.. Lenke til kommentar
Goranlol Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Tok et bilde av kuben min for en stund siden. Tenkte jeg kunne legge det ut. Er en DIY med Cubesmith Smooth Tiles på. Om noen har spørsmål om intuitive F2L eller OLL og PLL, så er det bare å spørre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå