fetaosten Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Hei, jeg kjører en athlon xp 2200+ prossessor med en thermaltake volcano 7+ (om jeg ikke husker helt feil) på et asus A7N8x hovedkort. Det fulgte med et program som skulle følge med på temp på CPU, og den viser at jeg kjører på rundt 46-48. Men når jeg nettopp rebootet (gjør ikke det så ofte akkurat..) viste BIOSen at det var 66(!) grader der! Men på Asusprobe (som programmet heter) viser det bare en temp på 47 grader. Noen som vet hvorvidt dette programmet er til å stole på? Lenke til kommentar
dajjan Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Nei,dette programmet er kjent for og vise feile temperaturer! Lenke til kommentar
formann Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Asus og tempratur måling er rett og slett beryktet Tror nok jeg ville kjøpt et eksternt termometer og montert proben helt inntil kjerna, eventuelt under. Da er du ganske sikker. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 66 går det ann? Hehe med den kjøleren vil jeg tro det ligger mere sånn ca på 45 ja...men som de sier, den er ikke helt god den temp måleren! En "ekstern" tempmåler kan du montere lett og med stor fordel. Lenke til kommentar
Hedeon Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Som jeg nettopp postet i en annen tråd: http://users.erols.com/chare/elec.htm Der ligger det litt specs på hva cpu'er skal tåle. Lenke til kommentar
fetaosten Skrevet 23. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2003 Noen forslag til hvordan jeg skal få ned temperaturen litt? Jeg kan stille vifta mellom 3000-6000 rotasjoner, og får da tempen betraktelig ned, men det bråker som et anleggsmaskineri da! Da kjører den på ca 50 grader. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Da bør du nok se etter en bedre kjøler ja...ta deg en tur innom 3dfxcool.no og microplex.no Lenke til kommentar
*Gaute* Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Noen som vet om en pålitelig temp måler som jeg kan montere under cpu, skal være mellom cpu og hk ikke sant? Og er 51 grader sannsynlig med xp2400 og Silent Viking 2? Lenke til kommentar
formann Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Noen som vet om en pålitelig temp måler som jeg kan montere under cpu, skal være mellom cpu og hk ikke sant? Og er 51 grader sannsynlig med xp2400 og Silent Viking 2? Hørtes ganske sannsynlig ut det ja... div. termometer finner du på www.microplex.no Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 zebozz http://www.aida32.hu/aida32.php faktisk så kan du og skjekke tempen på hovedkortet, cpu, spenningen fra psu'en osv med aida32. Når du har installert aida32 så trykker du på + foran computer, så sensor. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Aida32 ja, det rocker! Har hadd de 3 siste versjonene og må si jeg er overrasket over all infoen det klarer å tyne ut av en liten PC hehe Lenke til kommentar
Tim Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Testa Aida nå jeg oxo! Det var digg da Finner alt :wink: Lenke til kommentar
fetaosten Skrevet 28. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2003 Og Aida viser nesten helt sikkert korrekt temperatur? Hos meg sier aida at jeg har cpu temp på 40 grader. mens bios viser 59 og asusprobe viser 44. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå