ltdata Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Byttet byttet ram brikker på maskinen. Og da ville ikke maskinen starte opp, men det kom bare gjentatte pipelyder. Tok de samme brikkene ut og deretter inn igjen, og da startet plutselig maskinen normalt opp. Hva var årsaken til denne pipelyden og at maskinen ikke startet opp? Hadde jeg ikke satt rammen hardt nok i? Lenke til kommentar
headbullen Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Om du ikke opplever pipingen igjen, med samme minnet så er det nok antagligvis en feil montering/dårlig kobling når du forsøkte første gang ja. Lenke til kommentar
tranzer Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 er ganske enig med headbullen.. eller kunne vært en liten støv "dått" der du plaserer rammen.. hadde samme problem Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 Noen som forresten vet hvor lang tid det tar å kjøre en memtest? Kjøpte 2 gig minne fra komplett, som har gjort pcen til et ustabilt mareritt. Sitter med de gamle inne nå. Vil en test med memtest avklare om det er noe fysisk feil på minnet? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Det kan den ja, berre til å prøve det. Eg har sjølv opplevd liknande problem ved fleire anledningar. Kjørte memtest og prøvde å finne ei feilkjelde. Etter ei stund forsvant problemet (blåskjerm) og PC-en fungerte heilt fint. Kan virke som om minnet treng ein innkjøringsperiode for å stabilisere seg med systemet. Om det er tilfeldig eller faktisk noko i det veit eg ikkje, men det har altså skjedd fleire ganger. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 Det kan den ja, berre til å prøve det. Eg har sjølv opplevd liknande problem ved fleire anledningar. Kjørte memtest og prøvde å finne ei feilkjelde. Etter ei stund forsvant problemet (blåskjerm) og PC-en fungerte heilt fint. Kan virke som om minnet treng ein innkjøringsperiode for å stabilisere seg med systemet. Om det er tilfeldig eller faktisk noko i det veit eg ikkje, men det har altså skjedd fleire ganger. PCen ble litt mer stabil etter at jeg oppdaterte BIOS, men alikevel ofte at programmer avsluttes plutselig. Msn, firefox, etc. Mener du at minnet ble bedre etter at du kjørte memtest? Hvor lang tid tar memtest? hørt noen si 10 timer eller mer. Hvis memtest finner feil, da lønner det vel seg å ta kontakt med komplett å få nytt minne eller penger tilbake? Lenke til kommentar
tranzer Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 du har jo en program som heter noe med memtest.. det er sånn du tar på en cd.. og gjør det til boot du tester det før loadinga kommer.. da ser du om pc`en er stabil eller ikke Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 du har jo en program som heter noe med memtest.. det er sånn du tar på en cd.. og gjør det til boot du tester det før loadinga kommer.. da ser du om pc`en er stabil eller ikke ja jeg vet. har memtest Lenke til kommentar
tranzer Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 ja da burde du vite om pc`en er ustabil eller ikke.. men iaffal hvis du fortsetter og du er i windows imens pc`en er ustabil.. så kan det henne at du kan miste viktige filer på windows..veit ikke spesifikt hva men iaffal.. ikke lurt, så aldri boot vidrer før du er sikker på at du ikke har noen error Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 Skjer det ofte at rammen er defekt? Hvis ikke rammen er defekt, kan det være at den av en eller annen grunn ikke er kompatibelt med hovedkortet mitt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå