Gå til innhold

Hvilken konsoll synes DU har best menysystem/OS?


Hvilken konsoll synes du har best menysystem/OS?  

218 stemmer

  1. 1. .

    • Wii
      18
    • Playstation 3
      95
    • Xbox 360
      89
    • Vet ikke
      16


Anbefalte innlegg

Liker faktisk Wii best. Veldig oversiktelig og stilig, samtidig som det er moro med "kanalene".

 

Eneste jeg gjerne hadde sett endret var at man laget en VC-channel hvor man kunne finne alle spillene man har lastet ned, sortert etter maskin, alfabetisk eller kategori; slik de er i Wii Shop. Synes det er litt teit med en kanal for hvert spill.

 

PS3 synes jeg er stilig, men litt rotete. Liker ikke designet på 360.

Endret av -kai-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Liker faktisk Wii best. Veldig oversiktelig og stilig, samtidig som det er moro med "kanalene".

 

Eneste jeg gjerne hadde sett endret var at man laget en VC-channel hvor man kunne finne alle spillene man har lastet ned, sortert etter maskin, alfabetisk eller kategori; slik de er i Wii Shop. Synes det er litt teit med en kanal for hvert spill.

 

PS3 synes jeg er stilig, men litt rotete. Liker ikke designet på 360.

Hvordan kan Wii sitt menysystem være oversiktlig, jeg bare lurer. Når det etterhvert baller på seg med kanaler blir det jo like oversiktlig som dette bare at man må bla seg bortover for hver side. Husker når jeg hadde Wii at jeg bladde helt til enden og hvis det noen gang blir så mange kanaler kommer det til å bli fryktelig irriterende. Ca. på samme måte som at vennekoder er veldig unødvendig tungvint.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
Liker faktisk Wii best. Veldig oversiktelig og stilig, samtidig som det er moro med "kanalene".

 

Eneste jeg gjerne hadde sett endret var at man laget en VC-channel hvor man kunne finne alle spillene man har lastet ned, sortert etter maskin, alfabetisk eller kategori; slik de er i Wii Shop. Synes det er litt teit med en kanal for hvert spill.

 

PS3 synes jeg er stilig, men litt rotete. Liker ikke designet på 360.

Hvordan kan Wii sitt menysystem være oversiktlig, jeg bare lurer. Når det etterhvert baller på seg med kanaler blir det jo like oversiktlig som dette bare at man må bla seg bortover for hver side. Husker når jeg hadde Wii at jeg bladde helt til enden og hvis det noen gang blir så mange kanaler kommer det til å bli fryktelig irriterende. Ca. på samme måte som at vennekoder er veldig unødvendig tungvint.

Saken er at du kan flytte på kanalene og legge dem akkurat der du vil, dermed kan du selv lage det oversiktlig. Men om man aldri rydder selv blir det som på skrivebordet ditt, totalt uoversiktlig. Men nå som jeg selv kan bestemme hvor ting skal ligge på skrivebordet til Wii, kan jeg alltid med få tastetrykk komme der jeg oftest er. Jeg har dermed en større kontroll, noe som ikke er mulig på X360 (og ps3?).

Lenke til kommentar

Har ps3 og wii og må så jeg liker ps3 sitt best.

Liker utsende og jeg syntes det er enkelt å bruke. Nå skald et sies at jeg bare har brukt wii'n ca 5 ganger og da har jeg bare klikka meg rett inn på spillet.

369 sin meny syntes jeg virker rotete etter det jeg har sett, og jeg syntes det var vanskli å finne fram, men det er vel bare en vane sak. Har bare sett menyen ca 2 gagner så kan egentlig ikke utalae meg så veldig mye om den.

Lenke til kommentar

Jeg liker egentlig 360en sitt menysystem best. Hovedgrunnen er at det er meldinger og påloggede venner er lett tilgjengelig. Er ganske pent også, og reklamen finnes ikke hos meg. Et veldig stort minus er at det er litt forsinkelser her og der når du går inn og ut at ting.

 

Jeg synes at ps3 sin er pen og veldig rask, og har mange gratis bilder, men jeg synes at det blir litt kronglete og uoversiktlig. Istedenfor en knapp som for eksempel lar deg gå inn på bildeinstillinger og deretter velge hva du vil endre på, så ligger alt mulig på en side.

 

Wii sin er simpel og oversiktlig, men falt ikke helt i smak hos meg. Jeg synes heller ikke at det å ha menymusikk er en så veldig gjennomtenkt ting.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har selv ps3 og x360, og det er viktige forskjeller mellom de to som har mye innvirkning på oppsettet. På ps3 kan man kopiere over drøssevis med sanger og videoer, og da savner jeg en mulighet for å søke etter sanger, album etc. Kom jo for ikke så lenge sia mulighet for å lage spillelister i det minste.

På 360 er det enkelt å finne fram på tross av mange menyer, men der funker ikke alt alltid som det skal og ting stopper litt opp iblant(hvert fall i vinter har det vært ille).

 

360 dashboard var lettere å komme inn i enn xmb, men etter en stund funker xmb mye bedre å bruke(med unntak av musikk).

Lenke til kommentar
Menysystemet på 360 er simpelt, enkelt og utrolig bra i forhold til Playstation sitt som virker litt mere pompøst og vanskeligere og navigere men det er fortsatt under utvikling.

 

Pr. idag holder jeg en knapp på systemet til 360 men ting kan forandre seg når Sony får fingern ut og lanserer xmb.

XMB er da vært lansert veldig lenge? :)

Lenke til kommentar
Menysystemet på 360 er simpelt, enkelt og utrolig bra i forhold til Playstation sitt som virker litt mere pompøst og vanskeligere og navigere men det er fortsatt under utvikling.

 

Pr. idag holder jeg en knapp på systemet til 360 men ting kan forandre seg når Sony får fingern ut og lanserer xmb.

XMB er da vært lansert veldig lenge? :)

Han mener sikkert ingame XMB.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...