Gå til innhold

Hvilken konsoll synes DU har best menysystem/OS?


Hvilken konsoll synes du har best menysystem/OS?  

218 stemmer

  1. 1. .

    • Wii
      18
    • Playstation 3
      95
    • Xbox 360
      89
    • Vet ikke
      16


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-105082

Liker 360 sitt meny system er bedre. Veldig oversiktlig, lett å navigere i og det ser ganske så pent ut.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Liker 360 sitt meny system er bedre. Veldig oversiktlig, lett å navigere i og det ser ganske så pent ut.

 

Egentlig enig. Du kan liksom ikke gå feil med 360-menyen. Har alltid funnet det jeg ville finne med en gang. PS3 sitt ser pent ut, men er lite praktisk mener jeg.

Wii sitt er stilig nok, men litt tregt.

 

Stemte 360.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Hvis det går helt konkret på best menysystem, så tenker jeg 360 leder.

Hvertfall frem til home kommer.

Endret av Slettet-uVTr2vDm
Lenke til kommentar

Stemte XMB, siden jeg er veldig fornøyd med det og digger customization, men har egentlig ikke noe allvorlig kjennskap til meny-systemene på de andre, siden jeg bare har sett dem i korte glimt før vi launcher spill o.l. og egentlig aldri utforsket dem særlig selv.

Så kan være de er like bra, men det vet jeg ikke noe om.

 

Ser at noen nevner Home, tror selv at Home blir mere en tilleggsfunksjon, som du sikkert launcher på samme måte som folding@home, det vil bare bli ett alternativ til XMB, som ikke vil forsvinne. :)

 

Er enig i at PSN-butikken ser altfor dårlig ut, men siste ryktene fra Kotaku at PSN-butikken får en opgradering engang i april i år, og vil bli seende ut noenlund slik som Singstar-butikken.

eksempel:

 

 

 

Dersom det stemmer, så blir jeg ganske fornøyd ihvertfall. :)

Lenke til kommentar

Syns dashbordet på 360 er veldig logisk og pent å se på. Delt inn i noen få kategorier som Markedsplassen - Xbox Live - Div. spill - Media - Innstillinger.

 

Det er lett å finne fram til det man leter etter på Markedsplassen. Hvis det er en ny demo eller trailer ute, så finner man den på null komma niks. Skal man laste ned et gammelt XBLA-spill så er også det lett å finne fram til.

 

Guide-knappen på kontrollen er også en veldig nyttig knapp siden man kan bringe opp vennelista si, sende invitasjoner til spill, lese meldinger o.l. uansett om man er på dashbordet eller er midt i et hvilket som helst spill. :)

 

Enkelt og praktisk.

Lenke til kommentar

er ikke så glad i 360 sitt, synes det er så mye reklame overalt og det er jeg ikke så begeistret over. Synes egentlig det er vanskeligere å finne frem til ting også.. Rotet mer der enn i xmb. Sikkert fordi jeg har hatt PSP lenge og er kjent med oppsettet.. Wii sitt er kjedelig, men enkelt og de kunne ha fjernet musikken som nevnt tidligere her..

Lenke til kommentar
Har litt for lite erfaring med 360 til å kunne uttale meg om den, men eier både PS3 og Wii. Synes begge sistnevnte har bra løsninger, men PS3 må få hedersplassen av de to. Dette pga flere valgmuligheter, funksjoner, samt ikke bli påtrengt den speisa surrete sangen(go bokstavrim) i bakgrunnen. Før noen påpeker det vet jeg at det går ann å mute tv'n, men surt å måtte gjøre det gjentatte ganger. Etc osv.

 

Kall meg lat, men ikke noen vits i å skrive en utredning om hva jeg foretrekker når en annen har gjort det før meg. Helt enig med virulence her.

Lenke til kommentar

Liker Xbox 360 sitt system best, men har ikke særlig erfaring med det fra PS3 da, så det kan muligens være bedre med litt tilvenning.

 

Wii sitt sytem er bare tregt og irriterendes. Synes det er litt små irriterendes at når jeg velger Vær kanalen og kommer inn så må jeg i tillegg trykke start igjen. Slike ting irriterer meg :(

Det går også litt vel tregt å komme seg inn i Wiis hop og lyden er grusom. Heldigvis er spillene bedre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...